Toon posts:

Geen geluid bij avi>dvd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een film op een dvd gezet zodat ik hem op de tv kan bekijken, alleen kan ik geen geluid erbij krijgen. Als ik de film in de dvdspeler van de pc stop opent hij hem met wmp9, hij speelt dat heel snel en ook zonder geluid, heel apart. Als ik de dvd automatisch laat opstarten, kan ik er ook voor kiezen op hem met vlc af te spelen. Hier doet hij het wel goed mee.

Heeft iemand enig idee hoe het kan dat ik geen geluid bij de film op de tv heb?

Software: The FilmMachine of Avi2dvd
Codecs: ffdshow, AviSynth & K-lite Codec Pack
(ik brand met Nero6 met video_ts etc.)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 02:30:
Ik heb een film op een dvd gezet zodat ik hem op de tv kan bekijken, alleen kan ik geen geluid erbij krijgen. Als ik de film in de dvdspeler van de pc stop opent hij hem met wmp9, hij speelt dat heel snel en ook zonder geluid, heel apart. Als ik de dvd automatisch laat opstarten, kan ik er ook voor kiezen op hem met vlc af te spelen. Hier doet hij het wel goed mee.

Niemand?

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 21:25

Caveman

whahoehaha

Tja, doe eens wat info over het bron bestand (de avi dus), anders wordt het koffiedik kijken..
Dus: videocodec en audiocodec van de avi.
(dat kun je zien met Gspot of avicodec)

[ Voor 13% gewijzigd door Caveman op 29-09-2007 12:21 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img264.imageshack.us/img264/7573/gspotzf1.jpg

Ik heb wel eerder een dvd gebrand toen had ik wel geluid erbij. Ik had het toen gedaan met WinAvi, alleen het beeld schokte te erg op de tv.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2007 12:51 ]

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Hmmm, Xvid en Mp3 .... makkelijker kan het eigenlijk niet. Ik had eigenlijk verwacht dat er een of andere rare audiocodec inzat. Misschien kun je zien met Gspot uit wat voor codecs je VOB bestanden bestaan. Dat zal waarschijnlijk wel mpeg2 en mp2 zijn maar het kan ook wel ac3 zijn voor de audiocodec. Ik weet uit ervaring dat ac3 op een dvd niet altijd even lekker werkt. Misschien kun je eens een andere programma proberen, voor "quick en dirty" werk gebruik ik meestal ConvertXdvd, is lekker eenvoudig en snel.

Verwijderd

Topicstarter
Caveman schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 12:58:
Hmmm, Xvid en Mp3 .... makkelijker kan het eigenlijk niet. Ik had eigenlijk verwacht dat er een of andere rare audiocodec inzat. Misschien kun je zien met Gspot uit wat voor codecs je VOB bestanden bestaan. Dat zal waarschijnlijk wel mpeg2 en mp2 zijn maar het kan ook wel ac3 zijn voor de audiocodec. Ik weet uit ervaring dat ac3 op een dvd niet altijd even lekker werkt. Misschien kun je eens een andere programma proberen, voor "quick en dirty" werk gebruik ik meestal ConvertXdvd, is lekker eenvoudig en snel.
Heb het even gedownload en inderdaad een lekker snel programmatje. Alleen krijg ik er geen ondertiteling onder. Hier zie je me instellingen:

Afbeeldingslocatie: http://img219.imageshack.us/img219/6100/cxtdvdhe3.jpg

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Kijk eens bij instellingen -> ondertitel -> tekst ondertitel render instellingen (met voorbeeld aan) of daar alles naar wens staat. Zo als het er op je screenshot bij staat zou je ondertitels moeten hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Caveman schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 14:49:
Kijk eens bij instellingen -> ondertitel -> tekst ondertitel render instellingen (met voorbeeld aan) of daar alles naar wens staat. Zo als het er op je screenshot bij staat zou je ondertitels moeten hebben.
Lukt ook niet, vreemd.

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Installeer Vobsub eens. In principe zou dat niet hoeven, maar het kan geen kwaad. Je hoeft ook niets in te stellen.

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 02:30:

Ik heb precies hetzelfde probleem met Nero Vision.... :'(

Verwijderd

Topicstarter
Het is bij mij inmiddels gelukt ik heb het gedaan met The FilmMachine en dan met videocodec QuEnc en met audiocodec BeSweet. Ik heb ook ingesteld om het met FM meteen te branden en het is gelukt. Met geluid!
Pagina: 1