Toon posts:

[XP home] pc ten dode opgeschreven?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
oke.. ik heb dus een pc waar zowat niks meer op werkt.
Ik heb hem al verschillende keren proberen te repareren met verschillende programmatjes waar ik meestal mee werk (zoals reg cleaners en file cleaners). Ook heb ik heel de pc opgeruimt zodat er niks onzinnigs op staat.
helaas heb ik nog steeds de volgende problemen:
-IE doet het niet meer (af en toe doet ie t half)
-omdat IE het niet meer doet kan ik geen windows update meer doen
-automatische updates doen het ook niet
-hij kan zichzelf niet valideren
-van alles crasht voordurend.
- enz.

Natuurlijk was ik al op het geweldige idee gekomen om heel de hard-disk schoon te vegen en windows opnieuw dr op te zetten, maar dan loop ik tegen een aantal problemen aan:
-op bios staat een password (wie het heeft gedaan mag joost weten maar ik kom dr niet in)
-licentie van windows is te vaak gebruikt en dus moet ik waarschijnlijk een nieuwe kopen

dus... iemand... hoe laat ik windows weer werken of, hoe kom ik in bios en installeer ik weer een werkende versie.
Ik wil ook graag weten hoe je weer een licentie krijgt (als je kan aantonen dat je een valide versie hebt)
alle andere (nuttige) opmerkingen zijn ook welkom natuurlijk :)

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Jumper op de mamaplank shortcutten, bios pw weg :)

En voor die licentie, bel even, leg ze het uit, en je kan activeren ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Snake schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 21:23:
Jumper op de mamaplank shortcutten, bios pw weg :)

En voor die licentie, bel even, leg ze het uit, en je kan activeren ;)
uhm... kortsluiting op dat brakke moederbord? :o ....
dat vind ik wel link om even eerlijk te zijn :P
Er zit niet eens een handleiding bij (tis een pc van medion) dus... wat voor soort jumper moet ik hebben, dan kan ik een beetje in die richting zoeken ;)

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:28

ralpje

Deugpopje

Ik zou zeggen, klop het medion typenummer even in google, en je weet wat voor mobo het is en waar je de jumper vindt om de bios te resetten. :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

medion, lidl pc ofzo?

sparen voor ene fatsoenlijke pc mischien :)

succes ermee

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 11:49

Jazzper

BB4E^Guerilla

MiKMyk, wat een heerlijk ongefundeerde post.. Op zich niets mis met Lidl en Adli pc's. Veel gear voor je geld.

Wat ralpje zegt: heb je wat meer gegevens voor ons? Wat voor pc is het en wat zit erin. Je kan ook even spieken op het moederbord, dan hoef je nog niets aan te raken behalve het zijpaneel van je kast die er af moet. Vaak zitten er MSI moederborden in. Ergens onderaan (in de buurt van de witte PCI slots) zal dan iets staan als MS-6387 etc. Als je weet welk moederbord het is kun je op de site van de fabrikant een PDF vinden (manual) waar staat hoe je het BIOS moet resetten (CMOS).

Als je toch aan het kijken bent: misschien zie je gelijk wel ergens de goede jumper. Vaak in de buurt van de batterij en dan heet hij clear_cmos of clr_cmos of iets dergelijks. Zijn 2 of 3 pennetjes. CMOS clearen moet je even zoeken op GoT. Zijn tig topics over. Komt er op neer dat je stekker uit de muur trekt, batterijtje eruit wipt, cmos clear jumper goed zet, wachten en dan weer alles terug.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Verwijderd

Je hoeft toch niet in de BIOS te zijn om Windows opnieuw te installeren ???

En als ik je verhaaltje lees is dit de eerste keer dat je Windows opnieuw gaat installeren dus hoe kan je licentie verlopen zijn. Deze zou gewoon nog moeten werken. Zo niet dan MS gewoon bellen en het probleem voorleggen, grote kans dat je een nieuwe key krijgt.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2007 10:43 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 10:39:
Je hoeft toch niet in de BIOS te zijn om Windows opnieuw te installeren ???
Je zal toch van cd willen booten in de meeste gevallen... dus wel handig als je de bootvolgorde ff kunt wijzigen in 't BIOS, niet? :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2007 10:43 ]

• boegie59
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-02 17:32
En als de bootvolgorde is gewijzigd in het bios, @ wpte2 : doe hem open en haal de batterij der even uit, die moet je wel kunnen vinden "Q-T was me net voor"

[ Voor 8% gewijzigd door boegie59 op 29-09-2007 10:46 ]

Verwijderd

PC rebooten, F11 inhouden en dan een van de volgende passwords intikken.

am8888eg
am8888hg
am8888cg
(eentje werkt maar)

Succes!

• baszbas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:32
Er bestaat toch ook altijd de mogelijkheid om de batterij van je bios te verwijderen? Dit deed ik zelf eerder altijd, daardoor krijgt de bios geen stroom meer en reset hij zichzelf toch...
t'is maar een idee ;)

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-02 18:36
Indien je aan je pc gat werken graag dit doen.

Pc en alle randhardware van het stroom halen, dan pc knop induwen(starten) en even vasthouden, dan loopt alle stroom weg.(dus printer usb apparaten, etc. losmaken van het stroom).
Zorg dat je jezelf ontlaad aan aarde (en schoenen aandoen, niet op sokken), indien je dit niet doet kun je je moederbord of ander hardware kapot maken door statische lading.

reg cleaners en file cleaners, deze beschadigen vaak programma's, deze dus niet gebruiken.
MRU-blaster, ccleaner,ad aware, spybot, deze zijn redelijk veilig.
Door op deze site naar beveiliging te gaan en dat toepassen, dan wordt je pc een stuk veiliger, en firefox gebruiken met scipt blokkering.(rechtsonder kun je vrijgeven voor een bepaalde site)
Natuurlijk viruscanner en firewall installeren.

[ Voor 33% gewijzigd door jan99999 op 29-09-2007 11:54 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 22:57:
[...]

uhm... kortsluiting op dat brakke moederbord? :o ....
dat vind ik wel link om even eerlijk te zijn :P
Er zit niet eens een handleiding bij (tis een pc van medion) dus... wat voor soort jumper moet ik hebben, dan kan ik een beetje in die richting zoeken ;)
Dat is niet link, dat is normaal (iig op GoT) en zorgt er sowieso voor dat de BIOS password weg is.

Dan :

- Bootvolgorde eerst op CDROM/DVDROM zetten
- Windows installeren
- Windows activeren
- Windows configureren

Klaar.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 09:38:
medion, lidl pc ofzo?

sparen voor ene fatsoenlijke pc mischien :)

succes ermee
erger nog, hij is al 2 jaar oud :P
nej, ik zit wel goed met deze pc hier, 2x 8800GTX en een quater core, wat wil je nog meer ;)

maargoed, ik heb dus dat jumpergeval gevonden, en t werkt :P
Nu wilde ik ook nog microsoft bellen maar dat kost 75 euro ofzo :( of heb ik t verkeerde telefoon-nummer gevonden :+
jan99999 schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 11:48:
reg cleaners en file cleaners, deze beschadigen vaak programma's, deze dus niet gebruiken.
MRU-blaster, ccleaner,ad aware, spybot, deze zijn redelijk veilig.
Ik heb registry mechanic, tune-up utilities 2007 en ccleaner gebruikt, dat zijn toch wel de toppers :P
Bovendien... spyboy en ad aware zijn nogal brak... ik heb nu spyware doctor en dat is de beste die ik in 5 jaar zoeken ben tegengekomen :)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2007 19:45 ]

Pagina: 1