Toon posts:

Draadloos netwerk 802.11n werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 814 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb al overal gezocht maar niks over mijn probleem gevonden. Ik heb een laptop met een draadloos 802.11n kaartje (Intel 4965AGN) en nu laatst heb ik een linksys wag300n gekocht. Theoretisch zou ik een snelheid moeten halen van 270mbps. Ik krijg er een maximale snelheid van 54mpbs. Op zowel de router als op de draadloze netwerkkaart is de 802.11n modus ingeschakeld.

Wat doe ik fout?

mvg

Steffen

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2007 13:55 ]

• KilZone
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-03 12:27
God jij ook al?! Ik ben al de hele dag op zoek, maar ik kan niks vinden :(. Ik vermoed dat Intel en LinkSys een andere draft-n hanteren. Er zijn nu (grofweg) twee type Wifi-N producten op de markt, Draft 1.0 en Draft 2.0, deze kunnen niet met elkaar overweg...

Ik ben bang dat de Intel Draft 2.0 gebruikt en Linksys 1.0, maar het is en blijft een gok? Heeft iemand al een oplossing?!

• 4MULA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-12-2023
Even een schopje, ik zit namelijk met hetzelfde probleem. Heeft iemand al een oplossing hiervoor gevonden?

I

• Hardcore-Maniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2017
tip:gebruik beveiliging zoiezo WPA en kies ipv TKIP AES ... WPA tkip ondersteund geen hogere snelheden als 54mbps WEP ook niet....

oja en zet ff de laatste Firmware op het apparaat
http://www-nl.linksys.com...ge=download#versiondetail

wel ff bekabeld doen uiteraard

[ Voor 52% gewijzigd door Hardcore-Maniac op 30-12-2007 20:00 ]

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-03 17:26

Sa1

Hardcore-Maniac schreef op zondag 30 december 2007 @ 19:58:
tip:gebruik beveiliging zoiezo WPA en kies ipv TKIP AES ... WPA tkip ondersteund geen hogere snelheden als 54mbps WEP ook niet....

oja en zet ff de laatste Firmware op het apparaat
http://www-nl.linksys.com...ge=download#versiondetail

wel ff bekabeld doen uiteraard
ach kom.. hoe kom je daar nu weer bij... heb zelf ook N router / pci nic met puur alleen wep key en haal ook zo'n 4 a 5MB /sec..

• Hardcore-Maniac
are 802.11n draft 2.0 products protected by security?

Yes. All Wi-Fi CERTIFIED 802.11n draft 2.0 products are tested for the latest generation of government-grade Wi-Fi security: WPA2™ (Wi-Fi Protected Access™ 2). The only way to be sure that an 802.11n draft 2.0 product meets these standards is to purchase Wi-Fi CERTIFIED products.

bron: http://www.wi-fi.org/knowledge_center_overview.php?type=2

WEP staat niet in de specs van draft n, het kan wel werken maar in hele uitzonderlijke gevallen, en het is niet aan te raden... het werk vaker niet als wel meestal valt de snelheid dan terug naar 54mbps

[ Voor 15% gewijzigd door Hardcore-Maniac op 30-12-2007 20:50 ]

• 4MULA
Laatste firmware staat erop, ook de laatste driver van Intel gebruikt maar helaas. Verder ook WPA AES ingesteld maar zelfde resultaat, 2,7Mbps, erg traag dus.

Andere suggesties?

I

• Hardcore-Maniac
edit

[ Voor 97% gewijzigd door Hardcore-Maniac op 30-12-2007 21:27 ]

• Hardcore-Maniac
hmm vreemd idd, ook laatste drivers van de intel kaart? zou eigelijk moeten werken, heb met een wrt300n in combinatie met een intel 4695 kaart 170mbps gehaald, hoger wil die niet

met een wag300n nog niet geprobeert, zal eens kijken of dat we het materiaal ergens kunnen regelen om dit te testn

als het niet werkt zou ik terug gaan met de modem en iets bijleggen en de wag325n halen geloof dat deze wel draft n 2.0 certificated is(wag300n is al een stuk ouder)

eventueel kun je eens proberen om de beveiliging totaal uit te zetten

• 4MULA
Ik heb trouwens een WRT350N met allerlaatste firmware, ook laatste drivers van intel. Heb het nu ook zonder beveiliging geprobeerd maar zelfde resultaat. Eerst laat hij 130Mbps zien, 30 seconden later 65Mbps. Erg vervelend allemaal en ik begrijp niet goed waar ik het moet zoeken nu.

I

• Hardcore-Maniac
is idd zeer vreemd dit... al andere kanalen geprobeerd? meer kan ik ook niet verzinnen

en het vervelendste is dat je van beide kanten (intel en linksys) te horen zult krijgen dat het nog een draft is dus dat niet alle apparaten met elkaar samenwerken....

Verwijderd

Ik heb een WAG325N in combinatie met de Aldi Medion MD 8828 maar krijg het geheel niet op de N standaard. Beide zijn 2.0 certified. Ik las elders dat je met de kanalen moet spelen om de N aan de gang te krijgen. Heeft iemand al een N netwerk in de lucht?? |:(

Verwijderd

Ik heb al overal gezocht maar niks over mijn probleem gevonden. Ik heb een laptop met een draadloos 802.11n kaartje (Intel 4965AGN) en nu laatst heb ik een linksys wag300n gekocht. Theoretisch zou ik een snelheid moeten halen van 270mbps. Ik krijg er een maximale snelheid van 54mpbs. Op zowel de router als op de draadloze netwerkkaart is de 802.11n modus ingeschakeld.
waar verbind je naar eigenlijk? Een andere wireless client? Een wired client vanaf de WAG? Die WAG heeft 100mb poorten en geen gig poorten, dus als je naar een wired client connect is 54 niet zo heel gek. Ondanks dat ze allemaal wifi certified zijn, wil dat niet zeggen dat ze zomaar met elkaar kunnen gaan praten, zeker niet nu het nog draft is.
Cisco en Intel testen bv wel en een Intel kaart zal dus ook op Cisco wireless netwerk gaan draaien.

ik vrees dat alleen onder 'uber geile' omstandigheden we 270 gaan halen. N zal voornamelijk stabielere connecties geven en beter bereik.

• Mikeaffec
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-12-2025
Aangezien dit de eerste hit is die te vinden is op google over echte wifi snelheid van wireless N
Zal ik posten wat ik heb gevonden (het is nog niet klaar want ik kan het bij een goedkopen sweex is het andwoord niet te vinden niet vinden)

wireless N op 20Mhz heeft een maximale snelheid tot 130mpbs (wat aangegeven is bij windows)

wireless N op 40Mhz is de snelle draadloos versie tot idd 270Mhz

deze informatie is gevonden in het boekje C'T van maand Seb. 2009

volgens hun moet je bij apparaatbeheer (Start || Rechtermuis>Deze computer || Apparaatbeheer
en dan dubbelklikken op je draadloos apparaat....... geavanceerd

Vanaf daar loop ik stuk want dat staat niet bij mijn sweexje
maar daar ergens moet je " ALLEEN 40Mhz kunnen kiezen...."

Misschien helpt deze post de zoekende mensen een millimeter verder

Ik zie het gebak wel verschijnen :P

>> Google zoektekst was trouwens: " sweex N werkt op 130mbps "

[ Voor 3% gewijzigd door Mikeaffec op 09-09-2009 15:17 ]

Pagina: 1