Toon posts:

Zo stil en krachtig mogelijk.

Pagina: 1
Acties:
  • 994 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij helpen? Ik zou graag een pc samenstellen die enorm krachtig is, heel veel uitbreidingsopties heeft naar de toekomst toe en zo stil mogelijk werkt. Ik dacht aan waterkoeling of zo?

/EDIT

Ik dacht aan :

- De case: Antec P190 + 1200 EU (http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=09190)
- Het moederbord: Gigabyte GA-P35T-DQ6 (http://www.gigabyte.eu/Pr...6&ProductName=GA-P35T-DQ6)
- Processor: Intel Core 2 Quad Q6700 http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SLACQ
- Grafische kaart: ATI Radeon HD 2900XT (http://www.sapphiretech.c...erview.php?gpid=184&grp=3)
- Geheugen: Kingston KVR1333D3N8K2/2G (http://www.ec.kingston.co...tcpartno=KVR1333D3N8K2/2G)
- DVD rewriter: Sony NEC Optiarc AD-7173S (http://www.sonynec-optiar...s/hh-drives/ad-7173s.html)
- Harde schijf: WD Raptor X 150GB (2 keer) in RAID 1 dacht ik
(http://www.seagate.com/ww...5ee0a0aRCRD&reqPage=Model)
- Toetsenbord: Logitech Ultra Flat keyboard (http://www.logitech.com/i...oard/devices/177&cl=be,nl)
- Muis: Logitech MX Revolution (http://www.logitech.com/i...mice/devices/130&cl=be,nl)
- Extra: Aerocool Gatewatch 2 (http://www.aerocool.com.t...gatewatch2/gatewatch2.htm)

Ik dacht aan deze case omdat er veel plaats is en goede koeling?

PC-gebruik: tekenen, gamen, gewoon werk, veel programma's op installeren ( voorlopig nog maar een 50-tal), ook gebruiken voor multimedia

Budget onbekend; eerst bekijken hoe het zit met de ideale pc voor mij.

En wat stellen jullie voor wat betreft een ultra stil, en ultra goed gekoeld systeem?

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2007 18:41 ]

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-01 14:37
Duidelijk topic ... Wat wil je ermee doen? Budget????

Dit wordt aftellen naar het slotje denkk :/

Das beter :P

[ Voor 10% gewijzigd door EyeWitness op 28-09-2007 21:34 ]

• ToasterxD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-01 16:50
hmm ja wat meer info zal wel handig zijn... Niet iedereen is Char het medium -.-

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

• FereiDON
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-01 18:30
Hoi en welkom op GoT. :)

Van de users hier wordt verwacht zelf enige nazoekwerk te hebben gedaan. Op GoT is er genoeg over jou vraag te vinden. Dus ik zou zeggen, zoek op GoT naar wat informatie en als je dan nog vragen hebt waar je echt niet uit komt dan open je een topic in het desgewenste subforum.

Kijk eens naar de Best Buy Guide, dat zal je enorm helpen. ;)

Edit: als je wilt dat wij het door jou gekozen systeem beoordelen dan zit je sowieso fout wat betreft forum, dan moet je in Complete Systemen & Laptops zijn, maar daar mogen dit soort topics niet meer. Helaas maar waar. -> Wat is er nu anders in CSL?
Maar in CSL kun je wel kijken naar de topics over de BBG :)

[ Voor 44% gewijzigd door FereiDON op 28-09-2007 19:34 ]

AMD Ryzen 5 3600 | MSI B450 Tomahawk Max | Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200MHz | ASRock RX 6800 Challenger Pro 16GB | Crucial MX500 2TB | DeepCool PX850G | Antec Nine Hundred

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Lees ook dit eens door:
Het algemeen beleid
Registratievoorwaarden / korte FAQ

Veel succes!

Hoi!

• ToasterxD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-01 16:50
Ik zie je edit, maar waar wil je hem voor gebruiken?

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

• basprofessional
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:49
Als je zoveel uitgeeft aan alleen al de processor, zou ik ook is kijken naar een raid 0 setup van 2 Raptors. Ook lijkt me 4GB geheugen wel lekker, voor de processor zou ik eerder kijken naar een Q6600 omdat je dan een veel betere prijs/prestatie verhouding hebt!

• FereiDON
  • Laatst online: 22-01 18:30
Overigens is het wel vaak zo dat het duurste ook meteen het beste is, maar om nou ook meteen het duurste te kopen... :/ Dat is zonde van je geld, je kan net zoveel met wat minders = goedkopers :)
En dan denk ik vooral aan een goedkopere CPU en goedkoper moederbord. En met DDR2 ben je veel goedkoper uit dan met DDR3 ;)

AMD Ryzen 5 3600 | MSI B450 Tomahawk Max | Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200MHz | ASRock RX 6800 Challenger Pro 16GB | Crucial MX500 2TB | DeepCool PX850G | Antec Nine Hundred

Verwijderd

Wat is er mis met een Q6600, DDR2 geheugen en een Antec P182?
Je zult het verschil niet/nauwelijks merken en het spaart meer dan 500 euro...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2007 19:41 ]

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-12-2025
Een 2900XT schijnt echt een stofzuiger te zijn itt de 8800GTS serie.

Tevens is de Intel stock cooler ook niet super stil en kan je beter kiezen voor een Thermalright 120 Extreme met S-Flex 120mm fan of Tuniq (deze heeft een fancontroller).

Ik zou er een Nvidia kaart inzetten en een stillere betere heatsink.

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-01 16:15
Redje schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 20:04:
Een 2900XT schijnt echt een stofzuiger te zijn itt de 8800GTS serie.

Tevens is de Intel stock cooler ook niet super stil en kan je beter kiezen voor een Thermalright 120 Extreme met S-Flex 120mm fan of Tuniq (deze heeft een fancontroller).

Ik zou er een Nvidia kaart inzetten en een stillere betere heatsink.
van de 2900XT hoor je verschillende verhalen...

Er zijn er inderdaad een aantal die herrie maken, maar neem de mijne nou, die is zo stil als maar zijn kan op 100%.

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-01 17:43
De kast is letterlijk overkill, in de P182 heb je ook zat ruimte.
De QX6800 is te duur voor de prestatie's.
Je kan dan beter een Q6600 nemen of een E6850.
De HD2900XT is inderdaad een stofzuiger en een energieslurper, de 8800gts is wat dit betreft stukken beter.

Heb je ook gedacht aan eventuele andere koelers, die het geheel wat stiller en dus aangenamer maken.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:19
Ik zou zeker voor een AMD Opteron 2xxx gaan. Prima te ondervolten en prima semi-passief te koelen. Je voorgestelde CPU is misschien redelijk krachtig, maar verbruikt zeker 2x te veel. Dit gaat altijd ten koste aan geluid, immers meer gegenereerde warmte, is een zwaarder type koeling.

Qua kast vind ik de EN-8950 heel erg goed. Laat zich lekker bekleden met geluidsdemping en is een prima airflow te realiseren.

Videokaart zou ik toch een stapje minder nemen. Een iets minder snel kaartje is veelal direct terug te vinden in het verbruik. Je zal misschien een paar FPS missen, maar ook snel 10tallen Watts.

Kijk anders even naar mijn ws rig?

Was maanden geleden al een stuk minder dan je budget van 5000 euro. Is ondertussen veel verandert, maar het is maar om aan te tonen hoe groot een budget van 5000 euro eigenlijk wel niet is :S
*klik* Toen was 8x 36GB 15K Raid 50 nog heel gewoon.
*klik* 600mm diepte.....

[ Voor 26% gewijzigd door Hardware Junk op 28-09-2007 20:29 ]

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

• bassie
  • Laatst online: 03-11-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 19:20:
Kan iemand mij helpen? Ik zou graag een pc samenstellen die enorm krachtig is, heel veel uitbreidingsopties heeft naar de toekomst toe en zo stil mogelijk werkt. Ik dacht aan waterkoeling of zo? :?
Veel uitbreidingsopties heeft een pc nooit echt imho. Na een tijdje is je mobo toch wel oud, ondersteund ie de nieuwste cpu's niet meer, of is er een nieuw socket, ddr3/4 etc. Veel dingen die nu pci zijn worden langzaam vervangen voor pci-e dus die moet je ook allemaal opnieuw gaan kopen.

Etc etc.

• yni
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-09-2025

yni

als ik jou was zou ik nog even wachten tot het nieuwe jaar... er zijn op het moment zoveel nieuwe dingen aan het uitkomen.. een paar voorbeelden:

in november de introductie van de Penryn... deze zal dus rond december wel in de winkel liggen...
voordeel: 45nm dus zuiniger en daarmee ook meteen minder warmte dus minder koeling en dus ook weer stiller

daarnaast: de nieuwe intel en ati (zijn er al gedeeltelijk) chipsets zoals de X38 en X48. voordeel: ondersteunen pci -e 2.0 wat de bandbreedte verdubbelt. ook blijkt de X38 zuiniger te zijn dan de P35 dacht ik zo? omdat deze ook weer kleiner is gebakken.

3de punt: videokaart: hd2900xt... wacht er alsjeblieft mee... voor het einde van dit jaar (eigelijk Q3 maargoed) komt ati met de hd2950xt die op 65nm gebakken is en daarmee ongeveer nog maar de helft aan energie gebruitk als de hd2900xt en daarmee dus ook weer stiller is....

als ik jou was... zou ik nog heeeeeel eventjes wachten, net als ik want anders is je systeem alweer oud, voordat je 2008 kan zeggen..

EDIT: nvidea komt ook met nieuwe kaarten... ook een leuke optie om naar te kijken..maarja ati is het voor mij

[ Voor 5% gewijzigd door yni op 28-09-2007 22:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
@yni:

Ik ga idd nog wachten, goed idee. Je hebt blijkbaar al wat research verricht. Wat vind je van die Antec P190?

Enja, voor mij geldt ook ati ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2007 22:14 ]

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
yni schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 22:05:
als ik jou was zou ik nog even wachten tot het nieuwe jaar... er zijn op het moment zoveel nieuwe dingen aan het uitkomen..
Als je die analogie volgt kan je dus voor eeuwig blijven wachten omdat er altijd wel wat nieuws uitkomt binnen een korte tijd.

C:\>_

Verwijderd

De BBG is wel leuk... maar daar staat niet het beste van het beste in... Alleen het beste qua prijs/kwaliteit.
Maar TS je moet er wel mee rekening houden dat je voor goede stille waterkoeling (want die pomp kan me toch een klere herrie geven) rond de 400 euro kwijt ben.
Voor kast zou je moeten kijken of er niet een is die goed gedempt is ofzow met demping materiaal.
Voor videokaart zou ik trouwens niet voor ati maar nvidea gaan en dan de 8800gtx ultra (als je het beste wil tenminste) want die komt toch altijd wel wat beter uit benchmarks.
En ik als je een andere kast neemt neem dan een zonder voeding en neem dan de neohe erbij, die is heel stil (heb hem zelf hoor hem totaal niet)

@Hardware Junk ten eerste, de ts heeft een budget van 5000 euro, denk je dat verbruik hem kan schelen? Ten tweede hij wil het beste van het beste, waarom downgrade je dan alles? Ten derde wie wil er nou nog een amd? Als je een goede wil neem dan een barcelona die toont tenminste wat waardigheid tegenover intel. En ten vierde de ts heeft het over waterkoeling dus temps maakt dan ook niet uit.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2007 23:32 ]

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Waterkoeling is de bomb :p
Je moet alleen wel een kast hebben waar een radiator gemakkelijk inpast, en dan heb ik het niet over 1 waar 1x 12cm radiator inpast.

http://www.aquatuning.de/index.php/cat/c153_Triple.html

dan nog een mooi blokje voor je videokaart.
2 zo stil mogelijke casefans. 1voor je hdd (of die waterkoel je ook :P) en 1 voor aan de achterkant van de kast. beetje extra slang en koppelingen en je hebt de boel lekker stil.

[ Voor 44% gewijzigd door Powrskin op 28-09-2007 23:57 ]

Nukezone FTW

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-01 08:44

Krizzie

Progressive Music \o/

Q6600 nemen deze clock je zo naar de 3ghz+ en dan ben je net zo snel als de QX. Een zalman 9500CU kan de cpu zelfs overgeclocked onder de 60c houden.

Als je echt ruimte wil is de CoolerMaster stacker natuurlijk de beste oplossing. zeeën van ruimte en erg goede lucht stroom. Prop hem vol met Papst fans op 7v en bekleed hem met geluiddempend matriaal (van binnen natuurlijk :P ) en je hebt een kast die en stil is, super koelt en behoorlijk wat upgrades mee kan.

Als ATI een pré is dan zou ik wachten op de RV670, deze komt als het goed einde van het jaar en is net zo snel (dan al niet sneller) dan de 2900XT en verbruikt flink wat minder stroom. :)

Geluidswolk

• Hardware Junk
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 23:28:
[...[

@Hardware Junk ten eerste, de ts heeft een budget van 5000 euro, denk je dat verbruik hem kan schelen? Ten tweede hij wil het beste van het beste, waarom downgrade je dan alles? Ten derde wie wil er nou nog een amd? Als je een goede wil neem dan een barcelona die toont tenminste wat waardigheid tegenover intel. En ten vierde de ts heeft het over waterkoeling dus temps maakt dan ook niet uit.
Ik zeg Opteron 2xxx ..... en wat is de Barcelona.... onee... ik bedoel 2 Barcelona's. 500GB Sata schijfje? Nee, passen prima 6x 36GB 15K in mijn budget van 5000 een tijd geleden. Moet SAS nu wel kunnen. Wachten is geen verkeerde optie, kan je meteen een Seagate Cheetah 15K.6 kopen, doet single disk 2 Raptors in Raid 0 verbleken.

En dan 8 cores die tezamen in reallife minder verbruikt dan één knullig quadcoretje van Intel. Intel is zo passé. Waterkoeling als je geneens waterkoeling nodig hebt. Evenveel ventilatoren en geen pomp nodig.

Na 3000 euro heb je het eigenlijk wel gehad met een doorsnee game computer, dan komen eigenlijk de Workstations aan bod. Zaken die de topicstarter op noemt zijn wel multithreaded, en dan nog, de toekomstige games ook.

Ik vind alleen de prestatie per Watt van topmodel videokaarten niet te verantwoorden. Die paar FPS meer zorgen voor een dubbel verbruik bekant. Als je graag de NUON wil sponsoren, koop liever aandelen in groene energie, en spaar zelf wat uit.

Downgrade alles.... pfff... je bent gewoon een doorsnee consument, gedreven door marketing.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-11-2025

Tachyon

pop the glock

offtopic:
Goh, op je 19e een PC van 5000 euro kopen, omdat je het beu bent om continue te moeten upgraden... The times they-are-a-changing zullen we maar zeggen...

En WTF doet dit in TCA?

/verkapt pats-topic dit... ach laat ook maar... :|

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-01 14:30

TRG

Technotium99-m

Performance & Kracht gecombineerd komt imo altijd op hetzelfde uit.

Namelijk een goede waterkoelsetup voor CPU & GPU, welke gecombineerd wordt me een flink rad (Thermochill PA120.3 ofzo) zodat je ook flink overcapaciteit in koelvermogen hebt. Die overcapaciteit stelt je in staat om het rad met goede 120 mm fans op laag voltage praktisch onhoorbaar te koelen. Stop je kast ook flink vol met goede fans op laag voltage, en je hebt een krachtig systeem met redelijke temperaturen. Welke kast of componenten dit zullen zijn maakt niet veel uit, als je maar weet wat je koopt en combineert. Met genoeg koelvermogen kan je elke cpu deronder zetten.

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

• bassie
  • Laatst online: 03-11-2025
yni schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 22:05:
in november de introductie van de Penryn... deze zal dus rond december wel in de winkel liggen...
voordeel: 45nm dus zuiniger en daarmee ook meteen minder warmte dus minder koeling en dus ook weer stiller
Imho niet echt waard om op te wachten, echt veel zuiniger is die penryn niet. En je kan er natuurlijk ook gewoon voor kiezen om je cpu fan iets zachter te laten draaien, dan je temps maar iets slechter. Wat maakt dat nou uit, zolang je onder de 80graden tjunction(quadcore) zit, zit je goed.
daarnaast: de nieuwe intel en ati (zijn er al gedeeltelijk) chipsets zoals de X38 en X48. voordeel: ondersteunen pci -e 2.0 wat de bandbreedte verdubbelt. ook blijkt de X38 zuiniger te zijn dan de P35 dacht ik zo? omdat deze ook weer kleiner is gebakken.
Volgens verbruikt x38 meer, hogere snelheden, meer pci-e lanes al die extras die allemaal stroom kosten.
The first argument I want to make is this - heat (or power if you will). The X38 chipset is a lot more hungry for juice than any chipset we've see from Intel to date. Those that believe that the X38 chipset is a derivative of the G/P35 chipset are surely wrong - in fact separate design teams were charged with exclusive development of the P35 and X38 chipsets. As such they actually share very little in common save general chipset knowledge passed down from the gods.

The addition of the IHS to the X38 chipset is merely for the mortal purpose of safely allowing stock mounted cooling systems to provide adequate clamping pressure . (Those that think the addition was at the bequest of overclockers looking for a more stable base to rest their DI pot on will surely be disappointed to hear otherwise.) While it is true that the addition of PCI-Express 2.0 lane control logic (with higher transfer speeds) did contibute to the overall increase in thermal output the real reason is the use memory switching logic that has come to look more and more like a high-level data buffer. It should also come at no surprise that the silicon used in the new chipset has been specifically designed for hot, high-speed operations.
Bron: TheTechRepository
3de punt: videokaart: hd2900xt... wacht er alsjeblieft mee... voor het einde van dit jaar (eigelijk Q3 maargoed) komt ati met de hd2950xt die op 65nm gebakken is en daarmee ongeveer nog maar de helft aan energie gebruitk als de hd2900xt en daarmee dus ook weer stiller is....

als ik jou was... zou ik nog heeeeeel eventjes wachten, net als ik want anders is je systeem alweer oud, voordat je 2008 kan zeggen..

EDIT: nvidea komt ook met nieuwe kaarten... ook een leuke optie om naar te kijken..maarja ati is het voor mij
Vind alleen de videokaart de moeite waard om nog even te wachten. Persoonlijk zou ik nog even wachten op de 2e generatie dx10 kaart. Dx10.1 komt er al weer aan etc.

Ik zou gewoon nu het systeem halen met een simpel grafisch kaartje, en dan zodra er nieuwe kaarten uit zijn die halen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 19:20:

Ik wil de zwaarste cpu die momentreel uit is want ik ben het beu om continu te moeten upgraden.
cpu's is tegenwoordig wel het minste van je zorgen. Een 4400+ van 80 euro doet echt alles perfect en meer dan snel genoeg. Ik heb een E6300 (die ik in de tijd 180 euro betaald heb, doe ik nooit meer :( ) en ik moet bijlange nog niet nadenken aan upgraden (zelfs niet voor games). En voor zover ik een beetje een prognose kan maken zal ik daar nog wel een hele poos mee verder kunnen (en is nu net een jaar oud).

En als het al nodig zou zijn neem ik gewoon één of andere intel core 2 duo voor 140 euro of zo. Ja hoor, big deal, upgraden ... :O :O

Gewoon een pats topic van iemand die niet weet waarover hij het heeft. Alsof de duurste proc ooit kopen garantie is voor wat dan ook. Ook een dure proc zal qua techniek en technologie even snel verouderen als de meer gematigde broertjes uit dezelfde productlijn.

Maar goed, zijn geld, vind het wel leuk hoe totale nitwits tweedrie maandlonen verkwanselen aan een pc :) /me leedvermaak :)

• Hardware Junk
Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 02:18:
[...]

cpu's is tegenwoordig wel het minste van je zorgen. Een 4400+ van 80 euro doet echt alles perfect en meer dan snel genoeg. Ik heb een E6300 (die ik in de tijd 180 euro betaald heb, doe ik nooit meer :( ) en ik moet bijlange nog niet nadenken aan upgraden (zelfs niet voor games). En voor zover ik een beetje een prognose kan maken zal ik daar nog wel een hele poos mee verder kunnen (en is nu net een jaar oud).

En als het al nodig zou zijn neem ik gewoon één of andere intel core 2 duo voor 140 euro of zo. Ja hoor, big deal, upgraden ... :O :O

Gewoon een pats topic van iemand die niet weet waarover hij het heeft. Alsof de duurste proc ooit kopen garantie is voor wat dan ook. Ook een dure proc zal qua techniek en technologie even snel verouderen als de meer gematigde broertjes uit dezelfde productlijn.

Maar goed, zijn geld, vind het wel leuk hoe totale nitwits tweedrie maandlonen verkwanselen aan een pc :) /me leedvermaak :)
Voor sommigen is het een half jaar werken op een compleet jaar, omdat hij nog student is, en doordeweeks niet kan werken. Dus meaw een compleet jaar sparen. Ieder zijn hobby. Maar één ding, als je zoveel over hebt voor een PC, zoek je dingen wat beter uit. Dan kan er best nog een paar maanden overheen gaan voor een besluit is genomen. Ik noem het dan ook niet patsen, immers gaat het een langere tijd mee als het systeem niet bedoeld is als spelletjes PC voor enkel vermaak.

Dan kom je tot andere conclusies vaak dan gesteld aan het begin.

Ik spreek met name vanuit mezelf. Vele handen maken licht werk. Hier zat een dual socket F systeem in het budget, geen haar op mijn hoofd welke voor Intel had gekozen na diepgaand onderzoek. Dat zeg ik als langharig tuig.

Anderen vinden het leuk een paar weken per jaar te vertoeven in een één of ander exotisch land, om aldaar sexuele frustaties de volle loop te geven onder het bezwijken van enige vorm van ethanol. Als ik dat op tv zie, dat is voor mij leedvermaak. Ik steek het liever in een PC. Zo heeft iedereen zijn persoonlijke intresses.

Verwijderd

Topicstarter
OK, lat ik dan eens wat grondiger te werk gaan, die antec case behoud ik. Dan qua cpu: intel of amd?

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Waarom ga je niet eens kijken voor een HP workstation oid? Die zijn snel en stil. En als je een support contractje er bij afneemt zit je voor de komende tijd ook nog goed met support... Ik weet dat het duurder is dan een los prul systeem in mekaar bouwen, maar dat soort merken testen hun setups grondig voordat het op de markt komt, zodat je weet dat alles wat erin zit ook goed met elkaar samen kan werken.

Just my 2 cents...

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het kijken voor die cpu, maar weet niet waar ik rekening moet mee houden, het thermisch vermogen of de temperatuur? Ik dacht het vermogen. Dan kom ik uit op de Q6700: 95W

En qua geheugen, DDR2 of DDR3? Ik twijfel nog altijd. DDR3 is naar t schijnt beter qua verbruik. Dus ik veronderstel dat deze dan ook minder warmte produceert. Of niet?

En wat betreft de chipset? Heb al enige research verricht maar kan niet echt veel details vinden over de chipset van de Q6700. En ik zoek dat om zo een MB te vinden.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2007 12:55 ]

• yni
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-09-2025

yni

zoals ik al zij, zou ik echt even wachten.. ik weet dat je dan eeuwig kan wachten, maar in deze tijd is er gewoon echt veel nieuws op komst: penryn, x38, x48, nieuwe ati kaarten, nieuwe nvidea kaarten... en dat allemaal zo rond de kerst (behalve nvidea kaarten)... ik denk dat het dit keer echt het wachten waard is... en dan vooral de ati kaart (als hij er komt)

verder zou ik gewoon bij een penryn of core2duo blijven... en ... je kan toch gewoon een mobo kopen met ddr2 en ddr3? dan kan je altijd nog wisselen als je dat wilt, maar voorlopig zou ik het nog even bij ddr2 houden... maar dat is meer persoonlijk

Edit:

ik heb idd veel zoekwerk verricht omdat mijn eigen pc ( c2d e6600, Asus p5wdh en een ati x1900xt) zojuist verkocht is en ik sta te popelen om een nieuwe te halen... maar imo is het verstadiger heel even op hd2950xt berichtjes te wachten.. en die nieuwe chipset is natuurlijk altijd leuk met pci-e 2.0

[ Voor 20% gewijzigd door yni op 29-09-2007 17:20 ]

Verwijderd

Hardware Junk schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 01:28:
[...]
En dan 8 cores die tezamen in reallife minder verbruikt dan één knullig quadcoretje van Intel. Intel is zo passé. Waterkoeling als je geneens waterkoeling nodig hebt. Evenveel ventilatoren en geen pomp nodig.

Ik vind alleen de prestatie per Watt van topmodel videokaarten niet te verantwoorden. Die paar FPS meer zorgen voor een dubbel verbruik bekant. Als je graag de NUON wil sponsoren, koop liever aandelen in groene energie, en spaar zelf wat uit.

Downgrade alles.... pfff... je bent gewoon een doorsnee consument, gedreven door marketing.
@Hardware Junk
Ik had het over AMD en dat als je dat prut merk zou willen nemen je dan beter de Barcelona zou kunnen doen, omdat die zich nog een beetje verantwoord tegen over intel.
En intel passé, xD beetje met de tijd mee gaan heet dat pipo, AMD stond heel lang aan kop en intel staat NU aan kop.
En ga jij je druk maken of je videokaart nu 18w of 16w verbruikt (om maar iets te zeggen), laat me niet lachen.
Ik ben geen doorsnee consument, denk gewoon dat jij een AMD fanboy bent, en als jij denkt dat betere benchmarks van intel tov AMD markteting is moet je toch eens je ogen wat verder open doen.
En als laatste, je had het over waterkoeling, even veel ventilatoren (als je een beetje goede setup hebt heb je een triple rad dat zijn dus 3 fans, ik heb nog geen luchtkoeler gezien met 3 fans) en een pomp... pomp is meestal heel stil, en als je ook maar iets van waterkoeling afweet zou je weten dat de fans maar heel zacht hoeven te draaien.

Temperatuur hoef je geen rekening mee te houden als je waterkoeling neemt.
DDR3 is (nog) niet sneller dan DDR2, dus gewoon DDR2 nemen, en met de warmte van het geheugen hoef je je echt nooit mee bezig te houden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2007 18:06 ]

• Hardware Junk
Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 18:05:
[...]

@Hardware Junk
Ik had het over AMD en dat als je dat prut merk zou willen nemen je dan beter de Barcelona zou kunnen doen, omdat die zich nog een beetje verantwoord tegen over intel.
En intel passé, xD beetje met de tijd mee gaan heet dat pipo, AMD stond heel lang aan kop en intel staat NU aan kop.
En ga jij je druk maken of je videokaart nu 18w of 16w verbruikt (om maar iets te zeggen), laat me niet lachen.
Ik ben geen doorsnee consument, denk gewoon dat jij een AMD fanboy bent, en als jij denkt dat betere benchmarks van intel tov AMD markteting is moet je toch eens je ogen wat verder open doen.
En als laatste, je had het over waterkoeling, even veel ventilatoren (als je een beetje goede setup hebt heb je een triple rad dat zijn dus 3 fans, ik heb nog geen luchtkoeler gezien met 3 fans) en een pomp... pomp is meestal heel stil, en als je ook maar iets van waterkoeling afweet zou je weten dat de fans maar heel zacht hoeven te draaien.

Temperatuur hoef je geen rekening mee te houden als je waterkoeling neemt.
DDR3 is (nog) niet sneller dan DDR2, dus gewoon DDR2 nemen, en met de warmte van het geheugen hoef je je echt nooit mee bezig te houden.
Ik ben Intel fanboy. Helaas hebben ze dit jaar geen goeds voor me. Prestatie per Watt is gewoon bagger, en een dual Barcelona is goedkoper dan een single Intel quadcore, waar het AMD koppel nog minder verbruikt, 2x zoveel cores heeft, en gewoon sneller is. Ik hoop ook zeker dat Intel met 45nm wat zuinigere CPU's gaat bakken. Voor WS gebruik viel Intel ook al af vanwege het gebruik van FB-Dimm. Dit verbruikt enorm veel meer energie, is veel duurder, en misschien een procentje sneller als je erg veel geld er tegen aan gooit.

Kan het nog sterker zeggen, ik heb alleen maar positieve ervaring met Intel, totdat ik naar het socket F platform ging. Ik vond 940 nog te slecht presteren tegenover 604, al moet ik er wel bij zeggen dat ik geen dualcore Opterons heb gehad op dat platform. Oudere systemen zijn dus wel allemaal Intel hier.

Ik praat niet over 18 tot 16W verbruik bij een videokaart, eerder het 12 voudige, en in dat geval een verschil tussen 18 en 12W, voor een verschil tussen 117FPS en 122FPS, terwijl je dat verschil nimmer kan zien. Het is een subjectief voorbeeld, maar als je naar het feitelijke verbruik gaat kijken en naar benchmarks, kom je op eenzelfde soort conclusie.

Ik heb 3x 120mm in mijn computer zitten. Rest is passief gekoeld. Behalve de voeding, die heeft een eigen 120mm ventilator. Dus eigenlijk heb ik 4x 120mm, maar doen 3x 120mm het werk het systeem koel te houden. Een goede rad heeft ook snel 3x 120mm ventilatoren, en is het verschil qua geluid een pomp, terwijl water helemaal geen goed medium is voor warmte transport, als je het gaat vergelijken met heatpipes. En ik weet genoeg verder over waterkoeling. Ook hoe je soms loopt te klungelen met een extreem complexe set, om dat gevult te krijgen met water. Ben je wel even zoet, en kan je soms wel eens een flesje omstoten :'(

PWM hoef je ook geen zorgen meer te maken met temperatuur.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:09

ThunderNet

Flits!

In plaats van de aangeraden Core 2 Quad Q6600 zou ik voor een Xeon X3220. In principe zelfde processor, maar de xeon is over het algemeen net tikkie koeler :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Hardware Junk
ThunderNet schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 23:45:
In plaats van de aangeraden Core 2 Quad Q6600 zou ik voor een Xeon X3220. In principe zelfde processor, maar de xeon is over het algemeen net tikkie koeler :)
Volgens ervaringen van anderen ligt dat puur aan de revisie. Hier zou de B0 Q6600 koeler draaien dan de B3 X3210, het langzamere broertje van de X3220. 234 is nog een schappelijke prijs.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:09

ThunderNet

Flits!

edit:
Verkeerd gelezen

[ Voor 91% gewijzigd door ThunderNet op 30-09-2007 14:31 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Vale vista
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-11-2025
ik wil een zo'n krachtig mogelijk systeem met de nieuwste high-end onderdelen.
moederbord: minimaal 4 pcie x16
minimaal 2 proccesors
socket 1366 voor de core i7 975 extreme's
het liefst vier sockets
1x pcie x1
1xpcie x8
1xpci

verder heb ik alles al.
P.S. dit zijn minimum specs voor board het liefst meer power

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ga je gang, kan je vast wel zelf.

The devil is in the details.

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Waarom een topic van 3 jaar terug weer om hoog schoppen?

Lees ook eens de comments erboven dat je verwacht wordt om zelf wat te doen

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:09
Da's wel een serieuze kick!

Kijk in de pricewatch, daar kan je filters aanzetten.

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11-2025
Open aub een nieuw topic. Startpost is ook totaal niet meer relevant voor dit onderwerp tegenwoordig.

Hier kan gewoon een slot op.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:11

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Vale vista schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 17:26:
ik wil een zo'n krachtig mogelijk systeem met de nieuwste high-end onderdelen.
moederbord: minimaal 4 pcie x16
minimaal 2 proccesors
socket 1366 voor de core i7 975 extreme's
het liefst vier sockets
1x pcie x1
1xpcie x8
1xpci

verder heb ik alles al.
P.S. dit zijn minimum specs voor board het liefst meer power
Het is op GoT gelukkig niet helemaal verboden een nieuw topic te starten, niet dat je vraag genoeg daarvoor inhoud maar als je een topic van 3 jaar oud moet gaan kicken..

offtopic:
wat voor krantenwijk loop jij (gezien je nog geen 16 bent zo te zien) en 2 van de duurste processoren en andere best dure meuk kan betalen ?

Signature

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-01 10:24
Haha ik dacht al dat er iets gaande was, ik zie zo sterk verouderde hardware staan als aanraders, tot ik naar de datum keek...
Pagina: 1