Hyundai L72D geeft soms vreemde weergaves icm 7900GS (DVI)

Pagina: 1
Acties:

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-05 14:13
Mijn scherm geeft soms erg vreemde weergaves nadat er een mode change is geweest, welke resolutie of frequentie maakt niet uit maar het gebeurt het vaakst tijdens het booten (dan komen er ook iets van 6 mode changes voor dus ook meer kans er op...).
hier even een voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://img405.imageshack.us/img405/8945/28092007723jt3.jpg
Ik kan dit oplossen door het scherm uit en weer in te schakelen maarja elke mode change geeft weer de kans dat het beeld zo vreemd wordt. Zoals je kunt zien heeft mijn CRT scherm er geen last van, aangesloten via analoge kabel op dezelfde videokaart.
Als ik het scherm zo laat en er is weer een mode change dan wordt het meestal wel weer opgelost maar soms wordt het beeld nog vreemder (ziet het eruit alsof de 'moiré' veel te hoog staat bij een CRT scherm of er komt weer een vreemde Picasso op mn scherm...)
Ik heb dit probleem sinds ik een nieuwe videokaart heb, een XFX 7900GS 600M/XXX.
Ik doe niet aan overclocken.

Wat specificaties:
AMD64 X2 6000+
Asus M2N-E SLI
XFX 7900GS 600M/XXX
2 GB DDR2 geheugen
Hyundai ImageQuest L72D (DVI)
Philips 107T5 (VGA)

Is mijn videokaart DOA of is mijn scherm aan zijn laatste levensuren toe ?

[ Voor 7% gewijzigd door Moning2 op 28-09-2007 19:18 ]

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-05 14:13
Een beste trappert...

• Flip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:16

Flip

^^

De makkelijkste manier om dat na te kijken is om je beeldschermen te verwisselen zover mogelijk dus: Hyundai op VGA en je Philips op DVI. Kijken of het probleem dan nog steeds veroorzaakt word door het beeldscherm of door de videokaart.
Hetgeen wat je ook kan proberen is een andere DVI kabel om er in ieder geval zeker van te zijn dat je geen kabelbreuk hebt.