Toon posts:

nieuwe pc doet (bijna)niks (asus striker extreme)

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

heb zojuist m'n nieuwe pc binen gekregen. Heel mooi systeempje.

ik had hem ff aan het stroom gehangen, en alles ging mooi aan. Toen even de power knop, en alles begon te werken binnen. super!

Maarja, ik moet nog ff wachten op vista. Maar ik wou hem zojuist aan een huisgenoot laten zien dus ik weer stroom erop (en switch om op de voeding).

Lampjes op het moederbord beginnen netjes te branden;

Toen wou ik hem weer aan zetten... Niks.. helemaal niks meer. lampjes blijven brand op het moederbord.. en dat is het dan... :( (lcd op achterkant moederbord doet ook niks..)

Specs:
Intel Core 2 Duo E6850 (2x3Ghz)
ASUS Striker Extreme
nVidia GeForce 8800 ULTRA 768MB
2GB Corsair TwinX XMS2-800 CL5 Dualchannel
500GB Samsung Spinpoint 16MB Cache SATA-2 NCQ
LC-Power 550Watt Supersilent

Iemand een idee?

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
DOA, terug sturen. We kunnen hier een hele discusie starten over wat precies defect is. Maar het resulteerd in dezelfde uitkomst. Death On Arival, terug sturen die handel.

Verwijderd

Topicstarter
Seth_Chaos schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 19:18:
DOA, terug sturen. We kunnen hier een hele discusie starten over wat precies defect is. Maar het resulteerd in dezelfde uitkomst. Death On Arival, terug sturen die handel.
ok, maar hij heeft het wel 1x gedaan.. toch lullig.. had liever gehad dat ie direct niks deed.

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-12-2025
Is er niet toevallig een kabeltje losgeschoten?
Want een DOA lijkt mij dat hij het nooit zou doen...

Bij mij was het 12 volt kabeltje ofzo losgeschoten, het 2e kabeltje van voeding naar moederbord.
Die weer teruggestoken en deed het weer.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Discussie starten is niet eens nodig. De TS moet gewoon Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doornemen, dan heb je vanzelf het brakke onderdeel te pakken :)

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:20

jgj82

Ja, maar = nee

heb je je panel-light switch per ongeluk aanstaan? doet ie nix meer!
kostte mij ook een uurtje zweten voor ik het doorhad!

Verder alles nog een keer op je gemak nakijken, hij is niet "zomaar" stuk!

En ja het is een klotebord qua instellingen, maar als lang genoeg prutstloopt ie als een speer, (q6600 B03
op 3.6Ghz, 2x 7900GTX SLI en OCZ SLI Ready mem op 1066Mhz 4-4-4-15)

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:55

Pinjataaa

Hit me!

Als je niet direct terug gaat kan je niet meer terug voor DOA.. dus gewoon terug naar de winkel gaan en hun het laten oplossen

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Heb je het systeem zelf in elkaar gezet?: heb je alle powercables wel goed aangesloten? Dus ook power_switch etcetc.

Niet zomaar vanuitgaan dat het maar DOA is, een beetje onderzoeken kan geen kwaad.

Als hij door compuboer in elkaar is gezet moet je gewoon teruggaan, hij moet gewoon goed werken.

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
PolluxDKB schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 20:33:
Is er niet toevallig een kabeltje losgeschoten?
Want een DOA lijkt mij dat hij het nooit zou doen...

Bij mij was het 12 volt kabeltje ofzo losgeschoten, het 2e kabeltje van voeding naar moederbord.
Die weer teruggestoken en deed het weer.
Het is een DOA, als het apparaat het binnen 3 dagen begeeft. Wat inhoudt dat de winkel je per direct een nieuwe dient te geven inplaats van het apparaat ter reparatie voor je op te sturen. Als hij nu eerst zelf 3 dagen gaat lopen klooien om het aan de praat te krijgen, valt het niet meer onder de DOA regeling en zit hij nog langer zonder pc.

[ Voor 12% gewijzigd door Seth_Chaos op 29-09-2007 20:01 ]

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:12
jgj82 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 20:37:
heb je je panel-light switch per ongeluk aanstaan? doet ie nix meer!
kostte mij ook een uurtje zweten voor ik het doorhad!
Dit zal het probleem wel zijn.

Fear my 733t Paint skills ;)

Afbeeldingslocatie: http://i21.tinypic.com/33bk9ht.jpg

• papmetklonten
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 22:42
biobak schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 22:22:
[...]

Dit zal het probleem wel zijn.

Fear my 733t Paint skills ;)

[afbeelding]
Dat is ook het eerste waar ik aan dacht toen ik dit las, heb hetzelfde probleem laatst ook gehad heeft me zeker een half uur gekost voordat ik doorhad wat het was.

Je begint wel even te zweten als het gebeurt.

Verwijderd

Topicstarter
Die knop was het idd... Gruwel.. Zat echt ff te zweten.., bedankt voor de reply's in elk geval!
Had die toko die zelfde avond nog gemailt en kreeg als snel een mail terug met info over een knopje achter op m'n moederbord... Direct gaan installen enzo, vandaar dat ik nu pas reageer.

Deze kan dicht in elk geval!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

sorry maar leer jij even de juiste schrijfwijze/benamingen aub, tis wel degelijk dead on arrival

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• MiramarVTM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:10
CrankyGamerOG schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 11:30:
[...]

sorry maar leer jij even de juiste schrijfwijze/benamingen aub, tis wel degelijk dead on arrival
Hij zegt ook nergens dat het niet zo is :?
Pagina: 1