Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ASP.NET Eventargs niet gevonden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Dit is dus mijn C# bestand:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
    using System.Data;
    using System.Configuration;
    using System.Web;
    using System.Web.Security;
    using System.Web.UI;
    using System.Web.UI.WebControls;
    using System.Web.UI.WebControls.WebParts;
    using System.Web.UI.HtmlControls;

public partial class calculate : System.Web.UI.Page
    {

protected void add_click(object sender, 
        EventArgs e)
        {

decimal a = decimal.Parse(first.Text);
            decimal b = decimal.Parse(second, Text);
            decimal c = a + b;
            add.Text = c.ToString();

}

}

Alleen raar genoeg als ik het upload, krijg ik deze error:

The type or namespace name 'EventArgs' could not be found (are you missing a using directive or an assembly reference?)

Terwijl ik dat toch rechtstreeks uit de tutorial haal, en voor zover ik zie niets verkeerd heb overgeschreven daaruit.

Wat heb ik fout gedaan in dat stukje C# , ik heb gegoogled, maar daar werd ik weinig wijzer uit wat mijn fout was daarin.

Alvast bedankt,
Groeten Yannick

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

EventArgs bevindt zich in de System namespace. deze gebruik je niet in je using statement, waardoor het type 'EventArgs' niet gevonden kan worden.

Voeg dus een using system; toe en je kunt aan de slag! (trouwens wel een beetje erg basis dit)

Edit: aangezien je partial classes gebruikt, neem ik even aan dat je in Visual Studio 2005 werkt. Die had je dit ook kunnen vertellen als je de cursor op de fout zet (wel klikken ook). Je krijgt dan een soort smarttag die voorstelt om de using voor je toe te voegen.

[ Voor 36% gewijzigd door OZ-Gump op 28-09-2007 17:52 ]

My personal website

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik voorzie een volgende error :P

Ik zie in je code:
C#:
1
2

Zoek de verschillen ;)

Voortaan toch iets nauwkeuriger je tutorial volgen (en als daar dezelfde fout in staat, een betere tutorial zoeken ;) )

[ Voor 35% gewijzigd door RobIII op 28-09-2007 17:58 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:16

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

* gorgi_19 voorziet nog wel meer problemen, zoals ongeldige karakters enzo.... :P
TryParse lijkt me netter, als je al geen Validators gebruikt :)

[ Voor 26% gewijzigd door gorgi_19 op 28-09-2007 17:59 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
OZ-Gump schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 17:50:
EventArgs bevindt zich in de System namespace. deze gebruik je niet in je using statement, waardoor het type 'EventArgs' niet gevonden kan worden.

Voeg dus een using system; toe en je kunt aan de slag! (trouwens wel een beetje erg basis dit)

Edit: aangezien je partial classes gebruikt, neem ik even aan dat je in Visual Studio 2005 werkt. Die had je dit ook kunnen vertellen als je de cursor op de fout zet (wel klikken ook). Je krijgt dan een soort smarttag die voorstelt om de using voor je toe te voegen.
Ik ben gisteren begonnen met asp.net, en ik werk in Dreamweaver, ik ben Visual studio aan het downloaden op het moment.

De volledige c# code heb ik uit de tutorial, en inderdaad, die using system; stond er niet in, harstikke bedankt voor je antwoord _/-\o_ nu werkt het wel :)
RobIII schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 17:57:
Ik voorzie een volgende error :P

Ik zie in je code:
C#:
1
2

Zoek de verschillen ;)

Voortaan toch iets nauwkeuriger je tutorial volgen (en als daar dezelfde fout in staat, een betere tutorial zoeken ;) )
Oeps, ja dat van die , text is een fout van m'n eigen inderdaad :$ ik denk dat ik dan miss beter wel is een betere tutorial ga zoeken :)
gorgi_19 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 17:58:
* gorgi_19 voorziet nog wel meer problemen, zoals ongeldige karakters enzo.... :P
TryParse lijkt me netter, als je al geen Validators gebruikt :)
Dat zijn iets te veel moeilijke woorden voor mij die net 1 dag bezig is over asp.net/C# zou je miss kunnen uitleggen wat je bedoelt :$ dankje :>

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2007 18:04 ]

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Een goede aanrader is het boek 'c# in 24 uur'. Zo'n boek kost ongeveer 15-20 euro. Maar binnen een week (elke 4 uurtjes) kun je gewoon goede en nette programma's schrijven. Zowel windows, console en web applicaties alsmede webservices.

Als ik merk dat een programmeur binnen mijn team niet voldoende (basis) kennis heeft van c# dan is dat boek verplichte kost. Voor overstappers van VB.NET (geen VB6) ken ik nog een ander goed boek "C# voor VB.NET programmers" (engels). Dat boek gaat niet echt in op het .net framework (omdat dat voor VB.NET hetzelfde is), maar echt op de (taal) verschillen tussen VB en C#.

If it isn't broken, fix it until it is..

Pagina: 1