Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Sunbeam Chameleon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag de sunbeam chameleon kopen dit is een een controller voor de bijgeleverde led laser beams zodat ze verschillende kleuren kunnen aanemen, maar ik heb een paar vragen misschien kan iemand die beantwoorden bij voorbaat dank.

1 Ik heb een kast met een deur ervoor dus hoe ver steken de knopen aan de voorkant uit of vallen die binnen de 5,25 bay? Anders moet ik hem erg ver naar achteren plaatsen en dan krijg je erg groote spleten.

2 hoe veel licht geeft het ongeveer het moet wel ongeveer mijn hele kast verlichten?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Die knoppen steken zeker meer dan 1cm uit. Laser leds geven extreem veel licht, veel meer dan een normale led. Ik denk dat 2 leds al genoeg zijn voor de hele kast.

Verwijderd

Topicstarter
Is er misschien nog een systeem of een maniet om ongeveer hetzelfde te krijgen maar dan zonder die uitstekende knopen. Of is er een manier om de drive bay aan te passen zodat ik de ruimte tussen het apparaat en de kast kan opvullen. Het zit wel achter een deur maar er komt dan toch veel stof door naar binnen.

• PilatuS
  • Niet online
Je zou een standaard afdekplaatje van je kast kunnen modden en die voor de controller plaatsen. Op die manier kan de controller een stuk naar achteren en blijft het er toch netjes uitzien. Je moet dan alleen wel wat gaten boren in het afdekplaatje.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
[message=,noline]PilatuS schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 18:23[/message]:
Die knoppen steken zeker meer dan 1cm uit. Laser leds geven extreem veel licht, veel meer dan een normale led. Ik denk dat 2 leds al genoeg zijn voor de hele kast.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Hoewel ze wel fel zijn hebben ze vaak maar een kleine hoek. Je hebt dus vrij veel nodig wil je de hele kast een beetje normaal verlichten. Je kunt er wel dingen mooi mee uitlichten.

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
* Saturnus is het eens met TEAMIKKE. Een vriend heeft dat ding ook. Wel feller dan normale LEDs, maar spectaculair...nee zeker niet.

• PilatuS
  • Niet online
Om eerlijk te zeggen weet ik vrij weinig van de hoek, ik weet alleen dat ze erg fel zijn. De beste manier om een hele kast te verlichten blijf in mijn mening een toch CCFL.

De 8 leds van mijn 2 fancontrollers verlichten de hele kamer hier. Ze zijn zo fel dat ze wel van mij af moeten staan anders zou ik bijna blind worden :P

[ Voor 32% gewijzigd door PilatuS op 28-09-2007 19:28 ]

• TEAMIKKE
  • Niet online
Dat kan kloppen ;) Maar hoe groter de afstand, hoe meer er automatisch verlicht wordt omdat de hoek groter is. Hij bereikt dus meer oppervlak waardoor ze idd. heel veel kunnen oplichten.

Met een CCFL heb je direct een hele bak licht. Licht goed op maar dan heb je weer weinig controle over het licht.

wil je echt goed licht dan moet je gewoon met een hoop LED's werken. Voor normaal gebruik zijn CCFL's ook voldoende. Schakelbaar is wel een must :P Helemaal als het donker moet zijn ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ccfl in mijn computer ik vind het goed licht geven het gaat mij ook niet zozeer om de kleuren ik wil gewoon iets aardigs met mijn verlichting doen misschien weten jullie nog iets met die ccfl? ik kan er nog meer bijplaatsen dus dat is het probleem niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op internet iets gelezen over ccfl`s met effecten op geluid hoe zit dat?

• Saturnus
  • Niet online
De Chameleon kan dat niet. Andere controllers zoals de Vantec Nexus 301/305 en de Sunbeam Lightbus kunnen dit wel. De Lightbus is er zelfs voor gebouwd, wat een ongeloolijke effecten, ooit zit dat ding in me PC. :P

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 19:54:
Ik heb op internet iets gelezen over ccfl`s met effecten op geluid hoe zit dat?
Die reageren gewoon op geluid, meer geluid is meer licht. Als je van een disco houdt misschien leuk maar ik vind het niets.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind de vantec wel wat zit ik wel met de knopen maar bij een 3.5 inch is een beetje ruimte niet zo heel erg. Alleen kan ik deze ook gebruiken met de ccfl die ik al heb of moet ik die van vantec erbij kopen?

• Saturnus
  • Niet online
Bij de controller krijg je 2 CCFL's gratis. :*)
(Nouja, je betaalt er natuurlijk wel voor. :P)

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil wel zo`n controller voor de ccfl`s maar het moet wel met mij huidige kunnen samenwerken iemand nog ideeen. Die van sunbeam valt af omdat ik een deur voor mijn drives heb en er geen spelling is en dan wordt de ruimte waar stof door naar binnen kan komen veel te groot.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een blauwe maar wil er een groene bij doen. Dus aan die 2 blauwe heb ik niks.

• Saturnus
  • Niet online
Waarschijnlijk kan je je eigen CCFL's ook gewoon inpluggen hoor. :)
Moet je even de aansluitingen vergelijken.

En gebruik a.u.b. de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knop om je topic niet onnodig te kicken. :)

[ Voor 41% gewijzigd door Saturnus op 28-09-2007 20:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok zal ik doen

[ Voor 157% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2007 12:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil wel graag zo`n sunbeam lightbus alleen ik heb het probleem dat ik een deur voor mijn drives heb dus is mijn vraag is er nog zoeits maar dan zonder uitstekkende knopen of is er een manier het er toch netjes in te krijgen?

Mijn kast is een ms-tech lc-402 te koop bij alternate.

• PilatuS
  • Niet online
Nu post je weer 2x achter elkaar zonder de edit-knop te gebruiken he :P Let er ff op :)

Hier boven heb ik al verteld hoe je het netjes kan krijgen door een beetje te modden. Er zal vast wel een soort gelijk iets zijn zonder uitstekende knoppen, of iig iets met knoppen die wat minder ver uitsteken.

• TEAMIKKE
  • Niet online
Mss gewoon ordinair die staafjes een beetje inkorten door te zagen? Of die staafjes eraf halen, de achterkant inkorten en dan er weer op zetten. Er zijn genoeg mogelijkheden. Je kan ook nog 4 gaatjes boren in de zijkant van je kast oid. en daar dat ding doorsteken. Dan zit je niet met het deurtje, ziet er redelijk uit en het werkt goed :)

• Saturnus
  • Niet online
Maak eens een dummy fancontroller. Check hoe ver het uitsteekt meet wat het max. is dat past in je kast. En probeer dan dmv verhoudingen uit te rekenen wat die van de fancontrollers zijn of misschien staat het zelfs op de site van de fabrikant.
Je kast moet wel erg slecht ontworpen zijn mocht een knopje van x millimeter niet kunnen.
Misschien kan je anders ook gewoon die kast slopen, ik bedoel als het zo'n ontwerp fout heeft is die minder waard dan de Lightbus.

Verwijderd

Topicstarter
de kast was maar 39 euro en het past er inderdaad niet in, maar ik vind de kast mooi zoals hij is dus daarom hoop ik dat er nog een apparaat is zoals de lightbus maar dan zonder de knoppen.

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
valt dat apparaatje zo te modde dat hij ergens anders past? eventueel met het frontje in stukken gezaagt? anders kan je dat eens proberen :P
Pagina: 1