Toon posts:

Servernaam veranderd, clients problemen met sync

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

We hebben een tijdje geleden de server opnieuw geinstalleerd en hebben het toen een naam gegeven langer dan 15 karakters. Windows server 2003 kapte daarna de naam af naar 15 karakters. Goed niet direct een probleem, maar na alles draaiend te hebben gemaakt met roaming profiles en home folders voor de gebruikers is toch besloten om de naam te veranderen. Dit is netjes gebeurd in de user management en alle gebruikers kunnen gewoon hun home folder gebruiken en hun profile laden. Echter lopen we nu tegen het volgende op: bij sommige gebruikers probeert Windows XP zowel de Home Folder met als doel de oude naam als de Home Folder met als doel de nieuwe naam te syncen. Het laatste gaat natuurlijk zonder enig probleem maar het eerste lukt natuurlijk niet meer, wat weer in een foutmelding genereert. Het uitzetten van offline files verhelpt het, maar goed niets wordt dan gesynchroniseerd.... Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

CSC cache compleet opschonen en alle referenties weghalen.

Oh, en in het vervolg iets beter nadenken, die 15 char afkap actie was al een indicatie dat je problemen kan verwachten ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Haha, ja daar kwam ik later pas achter. Vreemd genoeg kan ik me niet herinneren dat de installatie iets zei over die lengte, maar misschien heb ik er over heen geklikt...

ik neem aan dat je met CSC opschonen dit bedoelt: How to re-initialize the offline files cache and database

Maar wat bedoel je met andere referenties?

Ik ga het in ieder geval morgen direct proberen: de afdeling is al afgesloten waar de probleem machines staan...