Toon posts:

[EXCEL2003] Samenvoegen cellen-werkbladen-bestanden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Het volgde is de casus. Ik heb een hele rits excel bestanden (ca. 90), die gelijk van opmaak zijn.
Nu wil ik een aantal specifieke celwaarden opnemen in een sheet als overzicht. Deze specifieke celwaarden bevinden zich op twee tabbladen (universeel bestand bestaat uit 8 tabbladen).

Kort gezegd komt het erop neer, dat vanuit vele verschillende excel bestanden (ca. 90), van twee tabbladen (universieel bestand bestaat uit 8 tabbladen) de celwaarden van specifieke cellen (tabblad 1: AJ113-AJ114 en AJ-127; tabblad 2: AM113-114 en AM-127) in een nieuw bestand-tabblad worden weergegeven.

Middels google en andere fora heb ik reeds geprobeert tot een oplossing te komen. Echter kom ik niet verder dan het samenvoegen van de 2 tabbladen (met gehele content) uit verschillende bestanden. Het probleem zit voor mij dus in de specifieke celverwijzingen. Kan iemand mij misschien op weg helpen?
Alvast bedankt!

Groet,
TheScientist

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Probeer het eerst met 1 bestand voor elkaar te krijgen, dan krijg je waarschijnlijk een formule als : ="C:\test.xls!Blad1!A1" of zoiets.
Daarna ga je in de help op zoek naar de functie indirect en dan kan je iets maken als : =INDIRECT(A1 & "!Blad1!A1") waarbij A1 gevuld is met : C:\test.xls

Volgens mij moet het hiermee kunnen, alhoewel ik niets over de snelheid zeg als hij echt 90 bestanden moet openen...