Ik heb een seriële muis (mini trackball module eigenlijk) die compatible is met een MS seriële muis. Op een klein dingetje na dan, de automatische herkenning van het type muis werkt niet. Normaal gesproken wordt er een bepaald lijntje op de seriële poort omlaag getrokken en weer hoog gemaakt, waarop de muis moet reageren door z'n type te sturen. Dat werkt niet, die lijn zit niet op mijn module.
Nu zocht ik naar een mogelijkheid om de driver gewoon in te laden, maar ik kan hem niet vinden bij "nieuwe hardware toevoegen".
Als ik een seriële muis erin stop die wel 100% compatible is, wordt de driver wel geinstalleerd. Hij is echter direct weer weg zodra ik de muis los trek. Hij gebruikt iig "sermouse.sys".
Weet iemand hoe ik kan forceren dat Windows de driver laad?
In linux werkt hij overigens prima, het is dus niet zo dat de muis het niet doet.
edit:
Het is overigens wel de bedoeling dat m'n PS/2 muis ook blijft werken, die trackball is voor een afstandsbediening.
Nu zocht ik naar een mogelijkheid om de driver gewoon in te laden, maar ik kan hem niet vinden bij "nieuwe hardware toevoegen".
Als ik een seriële muis erin stop die wel 100% compatible is, wordt de driver wel geinstalleerd. Hij is echter direct weer weg zodra ik de muis los trek. Hij gebruikt iig "sermouse.sys".
Weet iemand hoe ik kan forceren dat Windows de driver laad?
In linux werkt hij overigens prima, het is dus niet zo dat de muis het niet doet.
edit:
Het is overigens wel de bedoeling dat m'n PS/2 muis ook blijft werken, die trackball is voor een afstandsbediening.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2007 16:39 ]