Dual core cpu zorgt voor hakende toetsen bij USB keyboard

Pagina: 1
Acties:

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-01 04:37
Sinds ik een dual core systeem heb, heb ik last van toetsen die blijven haken, dit is natuurlijk gruwelijk irritant als ik bijvoorbeeld aan het msn-en ben en verhalen typ als: "hoe gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat het".
Bij spellen komt dit veel vaker voor dan in windows en hierbij krijg ik dus taferelen als mijn speler die 2 seconden één kant op blijft lopen en de afgrond in gaat...
Frequentie dat het voorkomt is erg willekeurig maar het komt veel frequenter voor in spellen.
Het maakt niet uit of ik de logitech software wel of niet heb geinstalleerd en ik ervaar het probleem in Windows XP x86 en Windows Vista x64
Dit probleem heb ik niet als ik mijn keyboard op een PS/2 aansluiting gebruik.
Iemand anders met hetzelfde toetsenbord heeft hetzelfde probleem met zijn dual core systeem en gebruikt een AMD64 X2 4800+ i.c.m. Windows XP x64
Wat kan het probleem zijn ?

Mijn specificaties:
AMD64 X2 6000+
Asus M2N-E SLI
2 GB DDR2 RAM
Windows XP SP2
Logitech Media Keyboard Elite
Setpoint 4.00 (nieuwste logitech software)

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heb je de dual core patch van AMD wel geinstalleerd?

• Moning2
Als je de AMD Dual-Core Optimizer bedoeld, die heb ik geinstalleerd ja

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Wat heeft een CPU nou te maken met het feit dat je toetsen blijven hangen?

Lijkt me toch echt probleem met je TB die niet helemaal lekker werkt. Sluit hem dan gewoon op PS2 aan. Heb je misschien veel USB apparaten er aan hangen? Wil nog welleens wat problemen geven.

[ Voor 61% gewijzigd door STIMPPYYY op 28-09-2007 16:38 ]

• Moning2
omdat dit probleem voorkomt sinds ik een dual core systeem heb (misschien is cpu wat te specifiek dan ok...) en iemand anders met een soortgelijke cpu hetzelfde probleem heeft
Ditzelfde toetsenbord gaf op mijn vorige systeem geen problemen met dezelfde USB apparaten aangesloten (een AMD64 3500+ met een Asus A8N-E en 2 GB DDR geheugen)
Ik sluit em niet graag aan op een PS/2 poort vanwege het 2-knopjes-limiet en aangezien ik zo nu en dan een spelletje speel is dit erg vervelend...

[ Voor 47% gewijzigd door Moning2 op 28-09-2007 17:41 ]

Verwijderd

Kan het nog steeds aan je toetsenbord, liggen... En wat bedoel je met 2-knopjes limiet? Ik heb mijne ook op PS/2 aangesloten en van zo iets heb ik nog nooit gehoord...

• Moning2
Dat het toetsenbord niet compatible is met mijn systeem zul je bedoelen en niet dat 2 dezelfde toetsenborden kapot gingen op het moment dat ze werden aangesloten op een dergelijk systeem ?
Ik noem dat limiet maar even zo omdat als ik meer dan 2 toetsen tegelijk indruk ik een mooie luide piep krijg te horen uit mijn PC ipv dat de toetsaanslag wordt doorgegeven aan windows. Zo kan ik bijvoorbeeld in een spel niet diagonaal lopen en een sprong erbij doen...

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Moning2 schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 11:54:
Dat het toetsenbord niet compatible is met mijn systeem zul je bedoelen en niet dat 2 dezelfde toetsenborden kapot gingen op het moment dat ze werden aangesloten op een dergelijk systeem ?
Ik noem dat limiet maar even zo omdat als ik meer dan 2 toetsen tegelijk indruk ik een mooie luide piep krijg te horen uit mijn PC ipv dat de toetsaanslag wordt doorgegeven aan windows. Zo kan ik bijvoorbeeld in een spel niet diagonaal lopen en een sprong erbij doen...
ik kan mij herrinneren dat de limiet waar jij het over hebt wordt bepaald door het toetsenbord en niet door de pc...

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:35

Remi

Moo!

Kan ook een combinatie zijn van een conflict tussen systeem en randapparatuur.

Had hier afgelopen een fix pc staan die opnieuw geinstalleerd moest worden. Aangesloten op m'n cheapo Recom tobo en creative muis, gaat de muis om de 3 seconden hangen voor 1 seconde.

Dacht dus dat de usb fucked was van die pc, sluit ik m'n vaste logitech g5 aan, blijkt er helemaal geen probleem te zijn.

Ik die fix pc z'n bios updaten, windows opnieuw installeren. Nieuwste drivers er op en nog bleef die muis hangen., ook in windows installatie. :+

Sommige hardware moet gewoon niet gecombineerd worden denk ik. ;)

• Moning2
nouja, dan haal ik maandag wel even een mooi nieuw toetsenbordje :)

Verwijderd

Je topic titel is een beetje misleidend.
Mijn specificaties:
AMD64 X2 6000+
Asus M2N-E SLI
2 GB DDR2 RAM
Windows XP SP2

Ditzelfde toetsenbord gaf op mijn vorige systeem geen problemen met dezelfde USB apparaten aangesloten (een AMD64 3500+ met een Asus A8N-E en 2 GB DDR geheugen)
Dus je ondervind deze problemen met een kompleet nieuw systeem?

Verwijderd

Ja hehe, maar wel met dezelfde randappartuur en hetzelfde toetsenbord....Dat zegt hij toch?
Pagina: 1