Seagate 7200.10 bad sectors

Pagina: 1
Acties:

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:47
Ik heb al meer dan een jaar twee Seagate 7200.10 320GByte samen in raid 0 draaien. Alleen de laatste tijd valt me raid setup uit, en loopt het hele systeem vast. Wat logisch is omdat XP er ook op staat.

Maar na wat testen bleek een harde schijf dus bad sectors te hebben, nu vroeg ik me af valt dit onder garantie van Seagate? Want het programmatje van seagate geeft me niet veel duidelijkheid.

Ik las op internet ook dat het te maken kan hebben met je voeding, dat deze niet voldoende kan leveren, zou dit eventueel ook nog een mogelijkheid kunnen zijn :?

Verwijderd

Bad sectors valt binnen de garantie ja, veel fabrikanten vragen je wel de utility die zij leveren te gebruiken, daarvan krijg je een foutcode. Met die code kun je garantie claimen. Doe een 'long test' en niet enkel een snelle.

Bad sectors komen niet door te weinig stroom.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Seagate is gelukkig een van de fabrikanten waarbij je schijven zonder veel gezeik kunt terugsturen. Mij is nog nooit gevraagd om tooltjes te runnen en kreeg altijd de schijven netjes terug. Bad sectors vallen gewoon onder de garantie zoals Enligtenment ook al zegt.

Schijven kunnen stuk gaan door een brakke voeding, met name fluctuerende voltages zijn vrij snel dodelijk. Of dit ook direct in badsectors resulteert weet ik niet, de schijven waarbij ik dat heb meegemaakt (brakke voeding) stieveren meestal door dode electronica.

• Termi
Terw_Dan schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 18:18:
Seagate is gelukkig een van de fabrikanten waarbij je schijven zonder veel gezeik kunt terugsturen. Mij is nog nooit gevraagd om tooltjes te runnen en kreeg altijd de schijven netjes terug. Bad sectors vallen gewoon onder de garantie zoals Enligtenment ook al zegt.

Schijven kunnen stuk gaan door een brakke voeding, met name fluctuerende voltages zijn vrij snel dodelijk. Of dit ook direct in badsectors resulteert weet ik niet, de schijven waarbij ik dat heb meegemaakt (brakke voeding) stieveren meestal door dode electronica.
Het is puur hardwarematig bad sectors seagate tool geeft dat ook aan. Maar ik zat te googlen op bad sectors seagate, en toen zei iemand van dat het ook door een slechte stroom toevoer zou kunnnen.

De Seagate gaat terug, straks serieuse test laten lopen. En kijken wat er uit komt, hoop wel dat ik een goede terug krijg en geen maxtor avontuur. Waarbij iedere harddisk die ik door maxtor terug kreeg uit eindelijk sterft aan kapotte leeskoppen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De Seagate RMA disks zijn prima dingen. Ze doen totaal niets onder voor nieuwe disks, dus wat dat betreft moet dat goed komen :)

• Termi
Terw_Dan schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 19:55:
De Seagate RMA disks zijn prima dingen. Ze doen totaal niets onder voor nieuwe disks, dus wat dat betreft moet dat goed komen :)
Nou ja, eind van het verhaal :).

Ik heb een Seagate gerepareerde harddisk terug gekregen, met garantie tot 30 juni 2011 8)7 . Het is alleen geen 320 Gbyte maar 400 Gbyte, nou ja eff kijken of ik me raid 0 setup behoud, denk het wel:).
Pagina: 1