Toon posts:

[Systeem]Geen beeld met werkende videokaart.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een computer staan.

Specs:
300 W voeding ( Power Man )
Intel celeron D 2,66 ghz
512 mb ddr ram Corsair

Oude videokaart ( doet het) : Ati 9800 Se
Nieuwe videokaart (doet het ook ): Msi geforce 7300 Gt
( beide AGP )

Moederboard: Gigabyte GA-81k1100, Intel chipset.
Hardeschijf: WD caviar Se (S-ata) 200 gb

Nu doet dit probleem zich voort:

Als ik de computer opstart, beginnen alles fans de draaien.
De hardeschijf start op en de cd/dvd speler gaat aan.
Maar het beeld blijft zwart, eerst dacht ik dus dat het te maken had met de videokaart, ik heb er dus een andere videokaart ingezet waarvan ik zeker wist dat hij het deed.
Precies het zelfde. Alles gaat aan en het beeld blijft zwart.
Aan de videokaart ligt het dus niet.
Dus ik heb het ram er uit gehaald, zat dus helemaal niks meer in kwa ram. start de computer even goed op maar de onboard speaker begint niet te piepen.Het zelfde geld als ik de videokaart er uit haal, geen gepiep.
Ik denk dat het moederboard kapot is, aangezien alles wel opstart en de hardeschijft begint te draaien ligt het denk ik niet aan de voeding.
Ook heb ik de computer aan een ander beeldscherm gehangen. Zelfde resultaat met beide videokaarten en tests.
Ze hebben bij hun thuis erg veel stroom uitval wegens 2 groepen van 16 A 8)7

Weet iemand messchien wat het is, en wat ik er aan kan doen, Of is er nog een test die ik kan uitvoeren?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2007 15:31 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 22:55
Is de onboard luidspreker goed aangesloten, dus heeft deze eerst gewerkt met opstarten.

Probeer eens een andere voeding?

• MiramarVTM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-05 18:10
Ik zie dit heel vaak bij Asus P4P800-SE's, en daar is het altijd het moederbord. Lijkt mij dat het in dit geval ook daaraan ligt. Al zou ik er natuurlijk naast kunnen zitten, maar is het proberen waard, toch?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het net nog een keer gecontorleerd, de speaker zit zeker weten goed aangesloten.

En ik heb hier jammergenoeg geen vervangende voeding liggen... dan zou ik morgen even naar de sloop moeten gaan en kijken of daar nog een pc met een goede voeding ligt.

@ dennis

Ik denk dus idd ook dat het het moederboard is. Maar voordat ik een board koop en dit achteraf helemaal niet nodig is ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2007 15:41 ]