Toon posts:

PC komt niet verder dan MSI fullscreen logo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds een paar dag komt mijn pc niet verder meer dan het MSI fullscreen logo. In het bios kom ik niet, en doordat het logo aanstaat kan ik de opstart sequence ook niet zien. (waar misschien wel een error verschijnt maar ik dus niet kan zien)

Ik heb geen idee wat er aan de hand is, is het mobo soms stuk? Het is gewoon van de ene dag op de andere zo geraakt. De pc had de laatste tijd wel veel last van spyware en misschien dus ook wel virussen. Deze had ik net allemaal verwijderd maar toch... behoort een virus misschien tot de mogelijkheden?

Wat ik al heb gedaan:

- alle (IDE) apparaten eraf halen
- het bios batterijtje eruit en pas na "de wereld draait door" er weer in
- controleren op kapotte condensatoren

Niets van dit alles hielp. Zijn er suggesties? Het gaat om het volgende systeem: MSIK8t Neo, met een AMD Sempron 3100+ en een radeon 9550 videoplank. Maar zoals gezegt, dit werkte prima samen tot nu.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Krijg je beep meldingen?

Is er iets veranderd aan je systeem de laatste tijd?

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Als het goed is moet er een toetsaanslag mogelijk zijn die het full screen uitzet en het normale bios opstartscherm weer zichtbaar wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Hij begint niet te piepen als je dat bedoelt. Er gebeurt helemaal niks, alleen dat steeds afgrijselijker uitziende MSI logo in beeld.

Nee er is niks veranderd aan het systeem.

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-02 22:21

Swaptor

Java Apprentice

Dat logo kun je wegkrijgen door op de tab-toets te meppen tijdens het booten.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• Fluence
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-11-2024
Hoeveel geheugen heb je erin?
Kan zijn dat je mobo door stukkend reepje over ze nek gaat.

edit: typo

[ Voor 40% gewijzigd door Fluence op 28-09-2007 15:17 ]

There is no knowledge that is not power

Verwijderd

Topicstarter
er zitten twee merkloze bankjes van 512MB in van verschillende merkloosheid. 1024MB in totaal dus. Het probleem is inmiddels geïsoleerd: de oudste van die twee reepjes lijkt stuk te zijn. Met enkel de andere erin start hij prima. Bedankt voor de tip Fluence en verder natuurlijk ook iedereen bedankt voor de suggesties.
Pagina: 1