Best buy desktop vervanger

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DShadow
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-04-2024
Ik ben op zoek naar een high-end laptop te gebruiken als desktop vervanger.

Ik heb hier geen BBG over gevonden en niet echt een topic. (Ik weet niet of iemand zicht geroepen vindt om hier over een BBG te beginnen.)

Aangezien ik niet echt een guide kon vinden weet ik niet of ik dit topic hier neer mag zetten. Zeg het anders.

Gebruiks eisen:

Ik ben student bouwkunde dus gebruikt ik veel cad programma's en 3d tekenpakketten. En werk ik met grote tekeningen. Ook maak ik van de 3d modellen stills (plaatjes van kijkpunten renderen) en films.
Ik ben een gamer. (zegt toch genoeg :P)
Ik kijk vaak films op mijn laptop.
Ook zit normaal 40 min tot 1 uur in trein en wil graag een laptop die het zolang volhoudt. (desnoods met energie besparende maatregelen. normaal kijk ik een filmpje of zoiets)

Alles samengevat heb ik het volgende in iedergeval in gedachten.

Windows Vista
2gb intern geheugen (4gb is moeilijker te krijgen of erg duur) wel mogelijkheid tot uitbreiding tot 4 gb
17" inch scherm met grote kijkhoek
compleet qwerty toetsenbord met numeriek gedeelte
meer dan 200gb HD 5400 rpm
Dual core processor (snelheid ntb)
en het liefst een tv kaart er in.

Ik zit zelf aan een HP pavilion 95 serie of een Dell XPS te denken of iets anders in die trant.

Edit: Mijn budget zit rond de 1500 euro

Als iemand een alternatief heeft laat het me dan weten.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:25
Asus G1S/G2S (weet neit welke van de 2 de 17" versie is). Ubergeil laptopje :)

• Johan.B
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-01 13:05
Wat is je budget?

• DShadow
de hp 9595 is 1500 euro dus rond die prijs

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

4GB heb je alleen wat aan als je Vista 64 bit gaat installeren

• DShadow
ok ik zat eigenlijk gewoon aan 2 gb te denken

• DShadow
Ik ben weer terug van vakantie dus wou dit topic weer actief maken. Weet iemand iets beters of vergelijkbaars met de 9595ed

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-01 14:15

nXXt

Carpe omnia

Al eens naar de Vostro 1700 gekeken van Dell? Vergelijkbaar met de Inspiron 17xx, maar dan zonder surround sound en zonder hippe kleurtjes, gewoon professioneel zwart. En goedkoper.

Kan uitgerust worden met twee harde schijven, net als de HP die je op het oog had. Schermresolutie tot 1920x1200. nVidia GeForce 8600M GT 256MB. Standaard Windows Vista Business. Kan volgens mij niet met TV-kaart besteld worden, maar dat zou je denk ik via een uitbreidingskaart kunnen krijgen (los kopen dus). Prijs hangt uiteraard af van je configuratie, maar ik denk dat je voor 1500 euro een hele goede Vostro kunt krijgen voor je eisen. Mind you: gamen op een laptop is nooit ideaal, maar dat weet je waarschijnlijk wel :P.

Via de site kun je niet zomaar als consument bestellen (laptop is voor bedrijven), maar als je even in de Vostro/Inspiron topics hier rondkijkt zul je ontdekken hoe je daar omheen kunt.

Ik overweeg deze laptop ook voor mijn studie (Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek) al zal ik hem dit jaar weinig nodig hebben nog.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

DShadow schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 15:00:
Ik ben op zoek naar een high-end laptop te gebruiken als desktop vervanger.

Ik heb hier geen BBG over gevonden en niet echt een topic. (Ik weet niet of iemand zicht geroepen vindt om hier over een BBG te beginnen.)
Hier komt ook geen BBG over. Je kunt laptops niet zelf samenstellen zoals desktopcomputers. Anyway, het is niet de bedoeling om wat eisen te noemen en dan af te gaan wachten tot er iemand een suggestie doet. Ga zelf aan de slag, zoek naar types en lees reviews, en neem een beslissing. "Welke moet ik kopen" topics zijn GoT-onwaardig, een tweaker kan zelf beslissen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1