Ik ben op zoek naar een high-end laptop te gebruiken als desktop vervanger.
Ik heb hier geen BBG over gevonden en niet echt een topic. (Ik weet niet of iemand zicht geroepen vindt om hier over een BBG te beginnen.)
Aangezien ik niet echt een guide kon vinden weet ik niet of ik dit topic hier neer mag zetten. Zeg het anders.
Gebruiks eisen:
Ik ben student bouwkunde dus gebruikt ik veel cad programma's en 3d tekenpakketten. En werk ik met grote tekeningen. Ook maak ik van de 3d modellen stills (plaatjes van kijkpunten renderen) en films.
Ik ben een gamer. (zegt toch genoeg
)
Ik kijk vaak films op mijn laptop.
Ook zit normaal 40 min tot 1 uur in trein en wil graag een laptop die het zolang volhoudt. (desnoods met energie besparende maatregelen. normaal kijk ik een filmpje of zoiets)
Alles samengevat heb ik het volgende in iedergeval in gedachten.
Windows Vista
2gb intern geheugen (4gb is moeilijker te krijgen of erg duur) wel mogelijkheid tot uitbreiding tot 4 gb
17" inch scherm met grote kijkhoek
compleet qwerty toetsenbord met numeriek gedeelte
meer dan 200gb HD 5400 rpm
Dual core processor (snelheid ntb)
en het liefst een tv kaart er in.
Ik zit zelf aan een HP pavilion 95 serie of een Dell XPS te denken of iets anders in die trant.
Edit: Mijn budget zit rond de 1500 euro
Als iemand een alternatief heeft laat het me dan weten.
Ik heb hier geen BBG over gevonden en niet echt een topic. (Ik weet niet of iemand zicht geroepen vindt om hier over een BBG te beginnen.)
Aangezien ik niet echt een guide kon vinden weet ik niet of ik dit topic hier neer mag zetten. Zeg het anders.
Gebruiks eisen:
Ik ben student bouwkunde dus gebruikt ik veel cad programma's en 3d tekenpakketten. En werk ik met grote tekeningen. Ook maak ik van de 3d modellen stills (plaatjes van kijkpunten renderen) en films.
Ik ben een gamer. (zegt toch genoeg
Ik kijk vaak films op mijn laptop.
Ook zit normaal 40 min tot 1 uur in trein en wil graag een laptop die het zolang volhoudt. (desnoods met energie besparende maatregelen. normaal kijk ik een filmpje of zoiets)
Alles samengevat heb ik het volgende in iedergeval in gedachten.
Windows Vista
2gb intern geheugen (4gb is moeilijker te krijgen of erg duur) wel mogelijkheid tot uitbreiding tot 4 gb
17" inch scherm met grote kijkhoek
compleet qwerty toetsenbord met numeriek gedeelte
meer dan 200gb HD 5400 rpm
Dual core processor (snelheid ntb)
en het liefst een tv kaart er in.
Ik zit zelf aan een HP pavilion 95 serie of een Dell XPS te denken of iets anders in die trant.
Edit: Mijn budget zit rond de 1500 euro
Als iemand een alternatief heeft laat het me dan weten.