“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Vind je? Het is toch exclusief brandstof? Dus hij kan dat volledig spenderen aan de auto en daarnaast zal ie nog een tankpas krijgenTylen schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 11:56:
[...]
Opzicht erg netjes, alleen vind ik je lease bedrag een beetje aan de lage kant.
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
Tja en dan met een inkomen van 4400 vind ik het een beetje laag.
Ontopic?
Verwijderd
Voor dat geld kan je gewoon C-klasse rijden, of een Volvo S60, of een leuke A3.
Dat zijn toch auto's van een wat andere klasse als een Golf of Astra.
Nouw. Voor dat geld kun je echt wel iets beters rijden hoor. Helemaal met dat inkomen moet je niet klagen als je een beetje eigen bijdrage moet bijbetalen.Tylen schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 13:06:
Dat is in de categorie Golf/Astra/147 etc.
Tja en dan met een inkomen van 4400 vind ik het een beetje laag.
Bovendien, veel bedrijven hebben gewoon een standaard leasebudget voor iedereen. Ongeacht de persoon of salaris.
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
Dat is niet waar. Ik weet natuurlijk niet de leasevoorwaarde van de beste man. Tuurlijk kan je die auto's leasen die je opnoemt, maar dan wel het instap modelVerwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 13:17:
Dit is toch ontopic?
Maar 4400,- per maand tegen 750 lease. Vind ik laag. Ik ga een in dit toic vergelijkings materiaal zoeken.
Verwijderd
Ben nog steeds van mening dat je in een leuke & complete auto kan rijden voor die prijs.
Het zal geen Audi A8 zijn of een Alfa GT maar leuk zal die zijn
Nee, welke auto je rijdt voor welk bedrag is in Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 5) en ook in dit topic niet ontopic.Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 13:17:
Dit is toch ontopic?
[ Voor 27% gewijzigd door Rukapul op 28-09-2007 14:34 ]
In een dikke volvo zul je er niet voor rijden, maar een Golf is exclusief brandstof, exclusief verzekering, 4 jaar, 30.000km/j echt lang geen 750 euro.
Mjah, zoals ik eerder zei worden leasebudgetten vaak voor iedereen gelijk gehouden. Dat is in elk geval mijn ervaring. Als je vervolgens meer verdient en groter wilt rijden, dan kun je eventueel wat aan het bruto loon laten doen om de eigen bijdrage op te vangen.Maar 4400,- per maand tegen 750 lease. Vind ik laag.
Ik ben benieuwd.Ik ga een in dit toic vergelijkings materiaal zoeken.
Dus die 750 euro ex. brandstof lijkt me meer dan een Golf of Astra.
Zie hierboven. Dit is offtopic.
[ Voor 9% gewijzigd door Rukapul op 28-09-2007 15:42 ]
Ik heb een lease bedrag van 900 exlusief alles.
Leon komt op 895 inclusief winterbanden regeling en 40.000/4 jaar.
En een S40 1.6D Momentum is een middel model van de S40 en kost 33,9K.
Een Golf met een 105pk tdi, midden model kost ook rond de 32K.
En jij zegt dat jou lease ex brandstof een dikke 800 is.... Dan klopt het toch wat ik zeg....
Zie hierboven. Dit is (deels) offtopic.
[ Voor 5% gewijzigd door Rukapul op 28-09-2007 15:46 ]
Dan moet ik nog iets uitgebreider zijn, ik heb nog enkele opties. De totale waarde bedraagd 36000, --Tylen schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 15:17:
Ik rij een Leon FR TDI. Hij kost 36000.
Ik heb een lease bedrag van 900 exlusief alles.
Leon komt op 895 inclusief winterbanden regeling en 40.000/4 jaar.
En een S40 1.6D Momentum is een middel model van de S40 en kost 33,9K.
Een Golf met een 105pk tdi, midden model kost ook rond de 32K.
En jij zegt dat jou lease ex brandstof een dikke 800 is.... Dan klopt het toch wat ik zeg....
Daarnaast is een Golf relatief goedkoop in de lease, Volvo redelijk duur.
Zie hierboven. Dit is (deels) offtopic.
[ Voor 8% gewijzigd door Rukapul op 28-09-2007 15:46 ]
Maar als ik naar jou salaris kijk en naar je leasebedrag (800 ofzo?) dan ben je het toch met me eens dat 4400/750 niet echt veel is.
Dat je leasebedrag meegroeit met je salaris is dus geen vast gegeven.
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Helaas reageerd KingD-Dude niet. Dus is het een eindeloze discussie.
Ik denk dat 750 excl. gewoon een goede leaseregeling is.Tylen schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 15:27:
Maar jij werkt bij GPR en die hebben een best goedkope regeling.
Maar als ik naar jou salaris kijk en naar je leasebedrag (800 ofzo?) dan ben je het toch met me eens dat 4400/750 niet echt veel is.
Bij ons hebben mensen met een vgl. inkomen aan de TD (4400) een tarief van 760 euro of een tarief hoger: 830 euro, afhankelijk van de functie. Dit INCL. brandstof.
----------
Edit: extra posting met de exacte getallen hieronder geplaatst
[ Voor 28% gewijzigd door blue eyes op 28-09-2007 18:12 ]
Ter verduidelijking: bij ons worden tarieven gekoppeld aan schalen. Ik heb de 4400 euro zoals genoemd opgezocht in de schalen waarin dit maandsalaris past en daarvan de leasetarieven opgezocht.
Schaal 10, minimum 2167 100% 3901 maximum 4530
Schaal 10, minimum 2440 100% 4436 maximum 5102
Schaal 11, minimum 2904 100% 5279 maximum 6071
Schaal 12, minimum 3298 100% 5996 maximum 6896
Tarieven schaal 9: 719 of 769
Tarieven schaal 10: 719 of 769
Tarieven schaal 11: 769
Tarieven schaal 12: 830
Functies schaal 10: senior projectleiders, zeer zware techneuten, junior consultants
Functies schaal 11: junior programma managers, zeer zware projectleiders
Functies schaal 12: de medior programma managers
etc.
Bij de schalen 9 en 10 zit er onderscheid naar functie, vandaar 2 tarieven.
De tarieven zoals bovenstaand zijn incl. brandstof en verzekering.
Conclusie:
1. Gezien de functie van de TS (sr. programma manager) zou hij bij ons 830 euro inclusief hebben, ongeveer 680 euro excl. Dus of wij hebben lage leasetarieven of jullie hebben een goede regeling!
2. Je maandsalaris is laag voor een sr. programma manager!
[ Voor 13% gewijzigd door blue eyes op 28-09-2007 18:11 ]
Nou dan zitten jullie wel heel erg laag .. 680 excl. peut was ongeveer mijn lease bedrag als senior consultant bij mijn laatste NL werkgever. Met enkele tientjes uit mijn eigen zak, reed ik een comfortabele VW Passat Station (100pk TDI maar wel lekker aangekleed). Daarvoor reed ik een VW Golf Highline (150pk TDI) maar die was op na 160.000 km en ik wilde toch wel wat meer ruimteblue eyes schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 18:08:
Even de tabellen erbij gepakt voor de exacte cijfers.
1. Gezien de functie van de TS (sr. programma manager) zou hij bij ons 830 euro inclusief hebben, ongeveer 680 euro excl. Dus of wij hebben lage leasetarieven of jullie hebben een goede regeling!
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
De policy binnen PR was ook niet gericht op auto's maar op andere zaken. Bij GPR is dat al iets beter. Binnen PR was ons leasebudget gebaseerd op 36mnd / 40k, dus erg onvoordelig. Het GPR is gebaseerd op 35k / 48 maand, een normale en betere regeling. Echter is mijn budget wel van 820 naar 769 gegaan (inclusief alles, excl. btw).
Echter ik denk dat men dan wel onderschat (of bewust) dat de auto voor veel IT 'ers toch wel een belangrijk gegeven is. Laat ons de keuze, cafetaria model. 100 euro extra lease, of deze benutten voor andere zaken zoals spaarloon etc.
It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!
Een vraag over welke auto voor welk leasebedrag kan in het leaseervaringen topic, een apart topic, etc., maar niet in een willekeurig topic wat toevallig over leasen gaat.