[vista] wireless verbinding wil niet op internet

Pagina: 1
Acties:

• ikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-02 23:39

ikker

No Risk No Pain No Fun!!!

Topicstarter
Wij hebben hier op het werk een Trapeze netwerk draaien wat naar volle tevredenheid zijn werk doet....dat wil zeggen als het om windows XP gaat.
Onder Vista hebben we het probleem dat de laptops die fabriek af met vista zijn geleverd niet op internet willen.

Het probleem is zo vreemd omdat als ik handmatig een laptop met vista installeer hij wel gewoon het internet op wil volgens wireless.

Even de uitleg heover ik nu met testen ben gekomen.
De vista machine wil wel verbinding met het SSID maken.
De vista machine kan wel pingen naar bijvoorbeeld www.nu.nl
Dus tot zover geen problemen.
Open ik nu internet explorer (na het instellen van de juiste proxy-server en poort) en wil ik naar tweakers.net surfen dan blijft het scherm wit en de voortgang blijft hangen en komt hij dus niets meer verder.
De Machine die we met de hand hebben geinstalleerd werkt dus prima.

Iemand enig idee??? we hebben alle ons bekende beveiligingsinstellingen al vergeleken en gelijk getrokken maar dat mocht niet baten.

Mijn netwerkje

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Firewall-instellingen bekeken?

• ikker

ikker

Topicstarter
Ja, zelfs als test geprobeerd om de firewall uit te schakelen maar het mocht niet baten

Mijn netwerkje

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Staat NAT-translations wel aan in de (externe) firewall?

Klinkt misschien raar maar toen ik overstapte naar Vista heb ik de firewall van de experiabox uitgezet, Windows Firewall aangezet ..... ik kreeg toen in eerste instantie geen verbinding omdat in de experiabox ook de NAT-translation op uit stond. Na aanzetten had ik internetverbinding.

Misschien heb je hier wat aan.

• ikker

ikker

Topicstarter
Lijkt me er niets mee te maken hebben.
Want waarom zouden de laptops die fabriekaf zijn geleverd met Vista niet op het internet aankomen en de pc die ik handmatig met vista installeer geen problemen hebben om op internet te komen.
Hoe je het dan wendt of keert het probleem moet in vista zitten en daar opgelost kunnen worden lijkt me.

Mijn netwerkje

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook.

XP werkt prima en Vista deed het ook, geeft nu problemen en kan wel pingen naar iedere DNS naam, dus resolved goed, echter krijg ik een DNS error in IE7 :?

Opgelost door op een of andere manier te zorgen dat je bij de windows-update komt, dan werkt het weer.

De site dus.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2007 23:14 ]

Pagina: 1