Er zijn vele topics langsgekomen over dit probleem, in alle topics bloeden dood zonder bevredigend antwoord/oplossing, vandaar dat ik mijn vraag hier maar neer gooi.
Ik wil een afbeelding (routekaart) van een server halen. Via een url wordt de routekaart gegenereerd en wil ik deze ophalen en locaal opslaan.
Welke oplossingen heb ik geprobeerd?
- fopen, fread, fclose
Deze combinatie levert de volgende fout op:
Overigens lees ik probeer ik het bestand in blokken uit te lezen en open ik hem via rb.
- copy
Ook dit werkt niet
-imagefromjpeg / imagefrompng
Zoals te verwachten viel uit de documentatie, dit werkt helaas ook niet.
Ik heb een vermoeden dat het te maken heeft met de headers, kijkend naar het antwoord van copy(). Overigens werkt de url via IE wel gewoon. Ook kan ik wel xml bestanden vanaf de server laden op mijn eigen server. Het probleem lijkt zich te bevinden in het feit dat er een img wordt opgehaald. Overigens moet het bruikbaar zijn op php4 en php5.
Anyone?
Ik wil een afbeelding (routekaart) van een server halen. Via een url wordt de routekaart gegenereerd en wil ik deze ophalen en locaal opslaan.
Welke oplossingen heb ik geprobeerd?
- fopen, fread, fclose
Deze combinatie levert de volgende fout op:
code:
1
| [<a href='function.fopen'>function.fopen</a>]: failed to open stream: No such file or directory |
Overigens lees ik probeer ik het bestand in blokken uit te lezen en open ik hem via rb.
- copy
Ook dit werkt niet
code:
1
| [<a href='function.copy'>function.copy</a>]: failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 400 Bad Request |
-imagefromjpeg / imagefrompng
Zoals te verwachten viel uit de documentatie, dit werkt helaas ook niet.
Ik heb een vermoeden dat het te maken heeft met de headers, kijkend naar het antwoord van copy(). Overigens werkt de url via IE wel gewoon. Ook kan ik wel xml bestanden vanaf de server laden op mijn eigen server. Het probleem lijkt zich te bevinden in het feit dat er een img wordt opgehaald. Overigens moet het bruikbaar zijn op php4 en php5.
Anyone?
"Chaos kan niet uit de hand lopen"