[Excel] Pijltje in drop-down menu

Pagina: 1
Acties:
  • 7.026 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Ik ben bezig met een invulformulier in Excel, en heb hier een aantal drop-down/pull-down menu's in gemaakt d.m.v. 'Data' --> 'Valideren' --> 'Lijst'. Tot zo ver geen problemen.
Als je een cel met zo'n drop-down menu selecteerd, dan verschijnt er een pijlte (▼) waarop je kunt klikken om het menu tevoorschijn te halen.
Wanneer de desbetreffende cel echter niet geselecteerd is, is er ook geen pijltje te zien.
Het lijkt dus gewoon een blanco veld. Nu wil ik graag dat het pijltje van het menu altijd zichtbaar is. Ook als de cel niet geselecteerd is, zodat duidelijk is dat het een invul-veld met een drop-down menu betreft.
Is dit mogelijk? Ik krijg het namelijk niet voor elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garcia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11-2021
Dat weet ik niet, maar wat ik gedaan heb, is in het eerste veld: "Maak uw keuze" gezet. Werkt ook.

There will always be someone smarter than me. Don't just assume you're it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Volgens mij is het niet mogelijk om het pijltje te laten staan wanneer je de cel niet geselecteerd hebt. Dat kan wel met een Combo box. Maar die werken weer wat anders/ingewikkelder. Je kan ze de cellen beter een kleurtje geven oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:47

Zeror

Ik Henk 'm!

Kan je niet iets met LostFocus VBA command doen in Excel??

Iets anders zou ik zo niet weten eigenlijk. :S

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dottie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-01-2021
idd 2 voor de hand liggende oplossingen

1 invulcellen dezelfde opmaak geven, gebruiker zal dan zelf de cel wel aanklikken (en dus het pijltje zien)
2 gebruik maken van keuzelijsten (beeld>>werkbalken>>formulieren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de cel niet standaard leeg laten, dus er iets inkloppen van maak uw keuze oid ja...
anders gaat het niet lukken
Pagina: 1