Ik heb een fileserver draaien op Win2K3 Server. Deze heeft alle hd's geshared, als ik wil verbinden met bijvoorbeeld mijn workstation naar server dan moet ik gebruikersnaam en wachtwoord ingeven, idem voor alle andere pc's. Maar als ik mijn laptop laat zoeken naar netwerkshares, dan krijg ik die allemaal te zien en kan ik erop zonder dat ik gebruikersnaam of wachtwoord moet ingeven!! Alle pc's zijn aangesloten via kabel, buiten mijn laptop (wifi, maar met kabel heb ik hetzelfde). Alle pc's zitten in dezelfde werkgroep.
Laptop op ingebouwde Wifi:
Met mijn laptop kan ik probleemloos downloaden van mijn server. Maar als ik wil uploaden dan krijg ik steevast de melding "netwerkpad niet langer beschikbaar". Idem voor printen, het is niet mogelijk om via mijn laptop te printen op mijn gedeelde printers op de server. Oorzaak ligt waarschijnlijk hierboven.
Laptop op Wifi in GPRSkaartje:
Idem als hierboven
Laptop op GPRS:
Over VPN kan ik probleemloos printen. Dus hieruit blijkt dat de oorzaak bij mijn wifirouter ligt denk ik.
Laptop op LAN:
Alles werkt probleemloos, maar ik kan nog steeds zonder login op mijn fileserver.
Alles pc's: WinXP pro SP2
Server: Win2k3 Server
Printers: 1 op usb, geshared op server. 1 op Lan, ook geshared op server.
Router:
Dlink DGL-4300, wifi met WEP64
Waarom kan ik zonder login op mijn fileserver met de laptop? Waar zou de oorzaak liggen van mijn uploadprobleem over wifi? Ik heb dit probleem al een 7-tal maanden, maar zou niet weten waar ik moet beginnen zoeken... Surfen is voor alle duidelijkheid perfect mogelijk over wifi. Dus een beetje upload is precies mogelijk, maar vanaf het om grotere hoeveelheden gaat crasht de applicatie (bv Picassa als ik foto's wil uploaden, probleemloos met de lankabel in, niet mogelijk over wifi)
Laptop op ingebouwde Wifi:
Met mijn laptop kan ik probleemloos downloaden van mijn server. Maar als ik wil uploaden dan krijg ik steevast de melding "netwerkpad niet langer beschikbaar". Idem voor printen, het is niet mogelijk om via mijn laptop te printen op mijn gedeelde printers op de server. Oorzaak ligt waarschijnlijk hierboven.
Laptop op Wifi in GPRSkaartje:
Idem als hierboven
Laptop op GPRS:
Over VPN kan ik probleemloos printen. Dus hieruit blijkt dat de oorzaak bij mijn wifirouter ligt denk ik.
Laptop op LAN:
Alles werkt probleemloos, maar ik kan nog steeds zonder login op mijn fileserver.
Alles pc's: WinXP pro SP2
Server: Win2k3 Server
Printers: 1 op usb, geshared op server. 1 op Lan, ook geshared op server.
Router:
Dlink DGL-4300, wifi met WEP64
Waarom kan ik zonder login op mijn fileserver met de laptop? Waar zou de oorzaak liggen van mijn uploadprobleem over wifi? Ik heb dit probleem al een 7-tal maanden, maar zou niet weten waar ik moet beginnen zoeken... Surfen is voor alle duidelijkheid perfect mogelijk over wifi. Dus een beetje upload is precies mogelijk, maar vanaf het om grotere hoeveelheden gaat crasht de applicatie (bv Picassa als ik foto's wil uploaden, probleemloos met de lankabel in, niet mogelijk over wifi)