monitor maakt zoemgeluid

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
hey ik heb ff een probleempje...
ik heb net een nieuwe videokaart ingebouwd, Geforce 8800 GTS 640 MB
op een Samsung Syncmaster 901B (Duitsland)
maar het probleem is sinds ik de boel heb aangesloten maakt de monitor een zoemend geluid terwijl hij aan staat, normaal zou dit geluid alleen mogen als er geen signaal is, dus als de PC bijvoorbeeld uit staat en de monitor aan. Nu maakt de monitor dit geluid terwijl de PC aan staat :X
Hoe kan dat ineens? het is een zeer irritant geluid, ik heb al geprobeerd de dvi kabel in het andere dvi slot van de videokaart te duwen maar dat wil ook niet helpen. Ook paar keer gereboot, werkt niet...Weet iemand misschien wat het probleem is? zou wel erg toevallig zijn als m'n monitor opeens kapot aan't gaan is terwijl ik er net een nieuwe videokaart inbouw

Verwijderd

screen refresh rate veranderen kan helpen!

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
Een klap op de monitor wil wel eens helpen :-)

Demagenetiseer je monitor eens en check of je geen te hoge refreshrate hebt ingesteld..

• SuX DeLuXe
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 12:32:
screen refresh rate veranderen kan helpen!
had al geprobeerd op 60 hz ipv 75...bleef zoemen...
maar het probleem lijkt al verholpen door via het menu van de monitor "Color reset" te klikken, alles weer standaard dus...
dacht al even dat er iets kapot was maar das dus niet zo...
in ieder geval bedankt
blablable schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 12:33:
Een klap op de monitor wil wel eens helpen :-)

Demagenetiseer je monitor eens en check of je geen te hoge refreshrate hebt ingesteld..
had k al geprobeerd, klap tegen de achterkant geven :+

[ Voor 27% gewijzigd door SuX DeLuXe op 28-09-2007 12:37 ]

• SuX DeLuXe
hij lijkt nog steeds lichtjes te zoemen....nu raak ik er een beetje van in de war wat ik nu wel en wat ik nu niet dien te horen.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Doe de brightness eens omhoog.

• SuX DeLuXe
ja de brightness was duidelijk het probleem.
het rare is als ik hem helemaal omhoog doe naar 100 dan is ie stil, en rond de 65/70 maakt ie een irriterend geluid. Als je weer iets lager gaat maakt ie geen geluid meer. Misschien toch iets te maken met m'n nieuwe videokaart

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Neej hoor, ik heb het ook met mijn samsung scherm (203b). Het hangt inderdaad af van de brightness, gewoon dat fftjes anders zetten of wachten. Bij mij is het vanzelf weggegaan.
Pagina: 1