Hoi,
Ik heb vorige week wat onderdelen vervangen, en mijn PC valt nu op willekeurige moment uit:
- beeld blijft hangen
- geen enkele reactie (ook niet op Ctrl-Alt-Delete of numlock :-) )
Dit gebeurde zelfs een keer toen ik in de bios zat, dus software / harde schijf zal het niet zijn.
Vervangen / bijgeplaatste onderdelen:
- PSU (Seasonic S12 430Watt)
- Behuizing
- DVD-brander
- HDD
Ik heb geprobeerd om Memtest86+ te draaien, maar na 4 en een halve minuut liep ook die vast.
Vermoeden:
- Ik heb bij het vervangen van de behuizing alles los gehad, inclusief CPU-koeler. CPU-koeler zonder koelpasta weer teruggezet (ik had geen koelpasta meer). Bovendien heb ik de CPU even (< 10 seconden) aan gehad zonder koeler (wel met koelblok) omdat het stekkertje niet goed zat. Ik vermoed dus dat hij ofwel: oververhit raakt en dan automatisch uit vliegt, of doorgebrand is.
Graag zou ik input krijgen:
- Wat zijn andere mogelijk oorzaken
- Kan ik de cpu testen, zodat ik zeker weet of die wel of niet goed is.
Dank!
Maarten
Update:
Op dit moment doe ik een Torture test met Prime95.
Torture test 30 minuten zonder problemen doorlopen. Temperatuur heeft 50 graden bereikt, geen probleem voor en Prescott.
Ik heb vorige week wat onderdelen vervangen, en mijn PC valt nu op willekeurige moment uit:
- beeld blijft hangen
- geen enkele reactie (ook niet op Ctrl-Alt-Delete of numlock :-) )
Dit gebeurde zelfs een keer toen ik in de bios zat, dus software / harde schijf zal het niet zijn.
Vervangen / bijgeplaatste onderdelen:
- PSU (Seasonic S12 430Watt)
- Behuizing
- DVD-brander
- HDD
Ik heb geprobeerd om Memtest86+ te draaien, maar na 4 en een halve minuut liep ook die vast.
Vermoeden:
- Ik heb bij het vervangen van de behuizing alles los gehad, inclusief CPU-koeler. CPU-koeler zonder koelpasta weer teruggezet (ik had geen koelpasta meer). Bovendien heb ik de CPU even (< 10 seconden) aan gehad zonder koeler (wel met koelblok) omdat het stekkertje niet goed zat. Ik vermoed dus dat hij ofwel: oververhit raakt en dan automatisch uit vliegt, of doorgebrand is.
Graag zou ik input krijgen:
- Wat zijn andere mogelijk oorzaken
- Kan ik de cpu testen, zodat ik zeker weet of die wel of niet goed is.
Dank!
Maarten
Update:
Op dit moment doe ik een Torture test met Prime95.
Torture test 30 minuten zonder problemen doorlopen. Temperatuur heeft 50 graden bereikt, geen probleem voor en Prescott.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2007 13:22 ]