Toon posts:

2 Gamepads, windows XP en oude spelletjes (rollcage)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakers

Ik heb windows XP pro met twee trust sight fighter digital plus gamepads. Hebben het altijd goed gedaan. nu nog steeds, maar ze slijten al wel. In het windows 98 tijdperk hebben deze twee gamepads het prima gedaan met meerdere spellen en playstation emulatoren.

Nu wilde ik laatst rollcage weer eens spelen. Geinstalleerd, 1 van de twee gamepads ingesteld, werkt voortreffelijk (zoals voorheen)

Ik wil de knoppen voor player 2 instellen. gamepad nr2 kan het spel zien. Ik kan alleen geen enkele knop instellen. Blijft tijdens instellen wachten tot ik op mijn knopje heb gedrukt. Heb even in de windows instellingen gekeken, doen ze het allebei. fifa 2007 geprobeerd, doen het allebei, espxe, wederom allebei.

Hoe kan ik het tweede gamepad bij rollcage I laten werken?

Verwijderd

denk dat dit in help en problemen hoort ofzo. zou een andere usb poort proberen.

Verwijderd

is er mischien geen software programma voor beschikbaar waarbij je de game pad alvast kan configureren onder windows xp :/

Verwijderd

Topicstarter
Zit ik in de verkeerde topic?

Nee, er is niet echt appart een programma voor. Er is wel iets van trust met button remapping, maar dat programma werkt voor geen meter als ik zo vrij mag zijn (of ik kan er niet goed mee omgaan)

Wat is het verschil met windows 98 betreft joysticks en gamepads?

Verwijderd

geen, normaalgezien moeten deze direct herkend en correct geconfigureerd worden door windows. Hoe worden die dingen aangesloten? Ze zijn toch al wat jaren oud, dus ik gok via de seriële poort of de gameport (gele connector als die nog bestaat). Als in windows beide probleemloos herkend worden zal het toch echt een probleem specifiek met rollcage zijn en gaan niet veel mensen je hiermee kunnen helpen vrees ik.

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:37

Fuelke

Forza Ferrari

Ik verplaats jouw topic even naar Spielerij - Problemen & Vragen

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Verwijderd

Topicstarter
Windows herkent ze inderdaad allebei afzonderlijk direct. Ze zijn aangesloten op de usb poorten, maar hebben inderdaad verloopstekkertjes van gamepoort naar usb.

Ik denk ook dat het in rollcage zit en niet speciaal in windows. Rollcage zal wel moeite hebben met windows XP? heel simpel opstarten in windows 95 modus helpt ook niet.

Achja... het was de moeite van het vragen waard...
Pagina: 1