Toon posts:

[Vista] Traag en Lange opstart tijd*

Pagina: 1
Acties:
  • 702 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen.Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb een nieuwe computer
Q6600 Quad core
4 GB Geheugen
8800 GTS 640 MB EVGA
2x 250 GB WD 7200RPM in raid 0

Lekker snel zou je zeggen. Niets is minder waar. Ik heb een legale OEM versie van windows vista home premium 64 bit en loop tegen de volgende problemen op:

-Enorm lange opstarttijd (5min +)
-Lange laadtijden bij ongeveer alles wat je opstart
-Systeemprestatie volgens die cijfers in het configuratiescherm blijft steken op een 2,9 omdat de aero graphics niet hoger zijn. De rest scoort een 5,7 of hoger
-Ik kan windowsupdate manager niet goed laten lopen. Steeds foutmeldingen
-Na het isntalleren van de MSI (MB) drivers en NVDIA drivers (VGA) blijft alles traag.
-Taakbeheer laat voortdurend 50% of meer CPU gebruik zien
Wat moet ik doen!!!!!

Kan iemand mij helpen

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Alle Drivers zijn natuurlijk geïnstalleerd he O-)
Wat voor processen gebruiken dan zoveel processor kracht?
Misschien is het snelste een herinstallatie ?

[ Voor 55% gewijzigd door battler op 28-09-2007 11:48 ]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:51
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 11:43:
-Taakbeheer laat voortdurend 50% of meer CPU gebruik zien
Dat betekend dus dat er 2 cores volop bezig zijn, ik zou zeggen: kijk eens wat die cores aan het doen zijn?

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Wat heb je zoal zelf al geprobeerd?
't is hier namelijk geen helpdesk waar je alles maar neer kunt smijten.

Heb je bijv:
Eventlog al eens bekeken?
Google gebruikt om foutmeldingen te analyseren?
Gekeken of alle hardware juist wordt herkend in Vista?
etc.
etc.

• RiCkY82
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-12-2025
sig69 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 11:48:
[...]

Dat betekend dus dat er 2 cores volop bezig zijn, ik zou zeggen: kijk eens wat die cores aan het doen zijn?
Dat 1 van de 2 cores de hele tijd bezig is (dus op 100% loopt). De andere is waarschijnlijk aan het idlen. Er is dan 1 process op je pc die de boel ophoudt. Probeer dat eens te killen en kijken hoe je systeem loopt. Als dat de bottleneck is, probeer de applicatie die dat process aanstuurt eens te verwijderen / opnieuw op te starten. Als dat niet helpt, probeer een nieuwe versie van het programma te krijgen.

Succes :)

Verwijderd

Topicstarter
tskmngr.exe en avg32.exe slokken veel cpu snelheid op.

Ik heb al een herinstallatiegedaan, dat zet geen zoden aan de dijk

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wow, zo'n schreeuwerige topic titel is natuurlijk helemaal nergens voor nodig, ik ga hem daarom eventjes aanpassen (met dank aan battler :P ) :)

Verder mis ik in je topic titel een boel eigen inzet - iets dat we op GoT wel van je verwachten eigenlijk. Vertel bijvoorbeeld eens wat je zelf al geprobeerd en zelf al gedaan hebt om je probleem of vraag te beantwoorden? :)

• RiCkY82
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-12-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 11:52:
tskmngr.exe en avg32.exe slokken veel cpu snelheid op.

Ik heb al een herinstallatiegedaan, dat zet geen zoden aan de dijk
AVG32.exe is je virusscanner toch?
Is dat ding niet gewoon je systeem aan het scannen op virussen? Open dat ding eens en kijk daar eens naar zou ik zeggen. Dit zou inderdaad best een hoop perfomance kunnen kosten.

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Welkom op GoT!

Heb je alle juiste drivers (64bit) geinstalleerd? Eventueel al de niet benodigde hardware / randapparatuur uit je pc trekken.

En zoals al eerder vernoemd kijk eens welk proces er zoveel cpu capiciteit vraagt. Maak desnoods een screenshot van je taskmanager en drop het hier.

Ik neem aan dat ook alle hard- en software je drivers vista 64bit compatible zijn?

offtopic:
Eerlijk gezegd weet ik niet waar je vista 64bit voor nodig hebt, pas bij meer dan 4gb in je pc heeft het pas nut. Of je moet natuurlijk binnen nu en korte tijd een uitbreiding van je geheugen ingecalculeerd hebben. Maar voor de rest brengt het vaak alleen maar narigheid met zich mee (mijn ervaring)

[ Voor 41% gewijzigd door Mavvie op 28-09-2007 12:00 ]

Twitter | Linkedin

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

elevator schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 11:52:
Wow, zo'n schreeuwerige topic titel is natuurlijk helemaal nergens voor nodig, ik ga hem daarom eventjes aanpassen (met dank aan battler :P ) :)

Verder mis ik in je topic titel een boel eigen inzet - iets dat we op GoT wel van je verwachten eigenlijk. Vertel bijvoorbeeld eens wat je zelf al geprobeerd en zelf al gedaan hebt om je probleem of vraag te beantwoorden? :)
offtopic:
Ga je mij nu ook bedanken voor het maken van een TR waarin precies dezelfde punten aangedragen werden? >:)

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik heb gedaan om te trachten dit te verhelpen:

C partitie geformateerd (was ie wel erg snel mee klaar).
Windows vista 64 bit geinstalleerd. Vervolgens getracht drivers en updates er op te zetten. Ditduurde een eeuwigheid (meer dan 12 uur) en toen was alles nog traag.

Dus heb ik opnieuw de c partitie geformateerd en vista er opnieuw opgezet.

vervolgens vanaf een andere computer drivers voor het moederboard, raidcontroller en geluidskaart van de MSI site gehaald en geinstalleerd (dat duurde ook erg lang).

vervolgens getrcht updates te installeren via windows update manager. hj had 35 updates daarvan zijn er 21 geinstalleerd en de rest kan hij nu niet meer vinden.

Voor de rest weet ik niet goed wat ik nog meer zou kunnen ondernemen.

Hopenlijk is dit zo voldoende uitleg

Verwijderd

Topicstarter
Heb eens gekeken. Het CPU gebruik schiet vooral volals ik bijvoorbeeld internet explorer start.

Ik heb inderdaad de 64 bit drivers ginstalleerd. Snap er echt niks van

• Maniakje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 20:20
Zoals RiCkY82 ook al aangaf:

Schakel eens tijdelijk je virusscanner (AVG) uit en kijk of dat effect heeft?

[ Voor 17% gewijzigd door Maniakje op 28-09-2007 12:07 ]

The sentence below is true.
The sentence above is false.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, maar dat heeft ook geen effect

• Toolmaker
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 12:07:
Sorry, maar dat heeft ook geen effect
Open je taskmanager, ga naar het tabblad processen en resize em zo dat ie helemaal in beeld start. Sorteer vervolgens op CPU verbruik en zorg dat alle processen van alle gebruikers zichtbaar zijn.

Maak een screenshot en post deze even. Er ontbreekt veel informatie, wat het lastig maakt.
Pagina: 1