Toon posts:

[iTunes] library gecrasht, muziek herstellen?*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.315 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleempje,

Onze computer is gisteren gecrasht inclusief dus m'n hele i-tunes bibliotheek. Uitgerekend vandaag ontvang ik m'n nieuwe iPod classic 80 GB. Weet iemand of het mogelijk is via kabeltje rechtstreeks de muziek van m'n ouwe Nano 8G op de nieuwe Classic te zetten of moet eerst alle muziek via Nano naar computer (en hoe moet dat dan naar i-tunes, heb het nog nooit in omgekeerde richting geprobeerd :P en daarna naar de nieuwe iPod.
Misschien is dit voor de kenners onder jullie een dwaze vraag maar ik ben geen jonge gast maar een vrouw van middelbare leeftijd, vandaar ;)

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
Misschien is het wijs om even je topic-kop te hernoemen? 'oh nee' zegt ons niet zo veel :+

verder is het niet mogelijk om muziek te kopieren vanaf je i(nogwattus) naar je iTunes.
Er zijn andere tools om muziek van je i(nogwattus) naar je HDD te kopieren.

[ Voor 48% gewijzigd door whitehouse op 28-09-2007 11:04 ]

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:28
iTunes andersom geschreven is Senuti. Zoek daar eens op?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 17:20

dawuss

gadgeteer

Ik heb allereerst de titel van dit topic aangepast zodat het de lading wat beter dekt ;)

oh nee -> [iTunes] library gecrasht, muziek herstellen?*

Verder zou het helpen als je ons wat meer informatie zou kunnen geven over je situatie. Wat voor beturingssysteem draai je bijvoorbeeld? Windows of Mac OS X? En wat bedoel je precies met dat je iTunes library gecrashed is? Staat de muziek nog wel gewoon in de "iTunes Music" directory, maar niet meer in je iTunes library of zijn ook de bestanden zelf kwijt?

Apple laat het officieel niet toe om muziek vanaf de iPod naar je computer te kopiëren, maar als het kan wel. Zie daarvoor bijvoorbeeld [itunes]Hoe krijg ik Ipod muziek naar mijn pc? .

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het zit zo, onze computer waar m'n itunes bibliotheek opstaat is gecrasht en binnengebracht om te herstellen maar de handelaar denkt dat alles verloren zal zijn. Momenteel zit ik op een oude computer te werken die eigenlijk enkel nog door onze kinderen gebruikt wordt en waar mijn muziek dus niet op staat. Het besturingssysteem van de gecrashte computer is Windows XP.

Bedankt voor de tip 'hoe krijg ik Ipod muziek naar mijn pc'. Zal even kijken of dat me verder helpt.
PS: ondertussen heeft de courierdienst m'n splinternieuwe iPod Classic afgeleverd en is ie bezig met opladen maar als ik er daarna m'n muziek niet kan opzetten is er niet veel leuks aan :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

http://macslash.org/article.pl?sid=06/05/17/1515258

Blijkbaar is de iTunes-bibliotheek gewoon een stapeltje XML-files :). Dus dat moet wel te fiksen zijn.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 17:20

dawuss

gadgeteer

Borromini schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 14:02:
http://macslash.org/article.pl?sid=06/05/17/1515258

Blijkbaar is de iTunes-bibliotheek gewoon een stapeltje XML-files :). Dus dat moet wel te fiksen zijn.
Ze zegt net dat de computer weg is voor reparatie en dat er van de data waarschijnlijk niets meer te redden valt.

De oplossing is dus op de "tijdelijke" computer een programma te installeren om muziek van de oude iPod af te halen en het op de nieuwe iPod te zetten.

Houd er daarbij wel rekening mee dat als je de nieuwe iPod straks weer aan iTunes op je eigen computer wilt koppelen, je dit hele verhaal weer opnieuw moet doen: Apple heeft onder druk van de muziek industrie het expres lastig gemaakt muziek vanaf een iPod in iTunes te zetten.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Tsja... Het is niet omdat ie weg is dat ie niet terug komt hé ;).

Wie niet waagt niet wint. Als de PC-boer er een is van 'als het niet werkt, dan gewoon een nieuwe install' dan is er niet veel hoop.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plecky
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Borromini schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 14:36:
Als de PC-boer er een is van 'als het niet werkt, dan gewoon een nieuwe install' dan is er inderdaad niet veel hoop.
Maar als dat een "goede" oplossing zou zijn, dan zou de harde schijf nog wel in orde zijn en klinkt het meer als een OS probleem, dus zou je de data er gewoon nog af kunnen halen.

Het is nu niet zo duidelijk wat je bedoelt met een "gecrashte" computer. Dat kan namelijk ook nog van alles zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, bedankt om mee te denken en tips te geven. Eind vorige week nog eens naar de 'PC-boer' gebeld en gevraagd of ie echt m'n i-tunes bib niet kon redden, dat dat heel belangrijk was. Hij zou zien wat er te redden viel. Eerst dacht hij dat het niet meer kon maar een paar uur na m'n telefoontje belde ie zelf terug om te zeggen dat hij een deel gegevens had kunnen overhevelen naar een andere harde schijf, in mappen had gestopt en dus kon redden. Zelf dan wel weer iTunes moeten installeren en de muziek daarin plaatsen maar het is dus gelukt en nu kan ik heerlijk naar al m'n 'ouwe' muziek luisteren op m'n nieuwe Classic.
Dus eind goed al goed, hier een heel tevreden bygrace :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Goed om te horen :).

Pagina: 1