Toon posts:

Hij doet het toch!!! 8800 GTS in mijn HTPC

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik heb gister toch een risico genomen en in mijn Huidige HTPC een 8800 GTS 320 MB geplaatst.

Mijn HTPC bevat de volgende componenten: ASUS M2N SLI Deluxe, AMD x2 6000+, 2GB DDR geheugen, Stille CD-ROM en een SAMSUNG 250 GB Spinpoint Hardeshijf.

De behuizing is een DVine5 kast met een "super micro" voeding van,,,,,,350 WATT.

Volgens mijn zou dit nooit moeten kunnen en 8800 GTS met een 350 WATT voeding. Maar het werkt tot nu prima!! Bioshock en Crysis gedraaid en geen artifacts of re-boots of iets dergelijks.

Mijn vraag is dus: Hoe lang zal deze PSU het overleven en ben ik nu minder performance aan het krijgen doordat ik maar een 350 watt voeding heb?

Voeding vervangen zou betekenen dat ik een "custom" lange PSU harnass moet maken om zo een voeding extern te plaatsen. (Zo kan namelijk een stille voeding halen die minimaal 500 watt geeft)

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-07 17:21

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Zoveel stroom trekt een 8800GTS nu ook weer niet hoor, veel van die spookverhalen over 1k Watt voedingen zijn wel zo ontzettend zwaar overtrokken...
De betreffende voeding moet dan trouwens wel een beetje degelijk zijn natuurlijk. Het beste kun je de 12V lijn even controleren, kijken of die het allemaal nog volhoud. (In het BIOS te zien.)

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• fellware
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-06 18:59

fellware

Everything can be archieved!

Ik zou als ik jou was toch even een nieuwe voeding halen, deze dingen zijn niet al te duur en dat weet je gewoon zeker dat het goed draait.

Nothing Is Everything

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:03
To its advantage, the 8800 GTS card requires less power than the GTX. Nvidia recommends at least a 450-watt power supply for a single GTX card and 400 watts for the GTS.
Ik denk dat je misschien later weleens problemen zou kunnen krijgen als je veel aaan multi tasken doen (bestanden uitpakken met winrar en tegelijk een game spelen)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 10:48:
[...]

De behuizing is een DVine5 kast met een "super micro" voeding van,,,,,,350 WATT.
Sinds wanneer maakte Supermicro voedingen? Supermicro is een moederbordfabrikant. Misschien nuttig om even exact op te zoeken wat voor voeding het is ("350W" zegt namelijk zonder merk en model zeer weinig, bovendien is de hoeveelheid stroom die het op de 12V lijn levert ook relevant) en daarnaast om even hier een kijkje te nemen:
Welke voeding heb ik nodig? Deel 18

Sterker nog: het is de bedoeling dat je zelf op zoek gaat voor je een topic opent. Dat mis ik hier nogal. Misschien dat je volgende keer daar meer moeite in kunt steken ipv schreeuwerige uitroeptekens en overdreven taal te bezigen.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.