Toon posts:

[Stranglehold] Monitor gaat vanzelf op standby

Pagina: 1
Acties:
  • 388 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben sinds kort in het bezit van de volledige versie van het spel Stranglehold. Heb het alleen nooit kunnen spelen omdat bij het laden van het eerste level naar het laadscherm mn monitor op standby springt (hij word zwart, lampje knippert, switched heel de tijd van analoge naar digital) ook gaat mn grafische kaart een stuk langzamer draaien ( hoor ik aan geluid ventilator) en loop de rest van de pc denk ik vast want met alt-tab of ctrl+alt+del gaat mn monitor nietmeer aan.

Er zijn meerdere mensen met dit probleem en er werden ook meerdere oplossingen gegeven die geen van allen werkte in mijn geval. Ik heb geprobeerd de windows resolutie hetzelfde te zetten als de ingame resolutie. Dit heeft als resultaat dat mn monitor niet in stand by gaat maar als een idioot van zwart naar grijs flikkert na het eerste laadscherm. Ook werd er als oplossing gegeven dat de standaard hz waarmee de game opstart te hoog is voor mijn monitor maar ik kan deze nergens veranderen ingame en heb de config doorzocht maar die is zo onoverzichtelijk in de unreal3-engine dat ik daar niet uitkwam.

Verder heb ik allen nieuwe forceware drivers geprobeerd, ook de nieuwe beta drivers draai op dit moment op 163.71 maar dit heeft ook geen effect. Ik heb de nieuwste direct x 9 omdat ik nog op xp draai. Verder zou mijn systeem het spel gewoon moeten kunnen draaien aangezien mensen met veel mindere systemen het spel ook aan de praat krijgen.

specs:
Moederbord: Asus A8N-SLI
Processor: Amd 64 3500+
Ram: 1 gig kingston
GPU: Geforce 7800GT
Soundcard: X-fi Gamer editie
Monitor: Samsung Syncmaster 730BF

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-12 00:03
Kan het zijn dat het spel de resoluties aanpast ? of refreshrate dat hij "out of sync" is ?

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Topicstarter
Zou inderdaad kunnen maar in de ingame menu's vallen al deze opties niet aan te passen helaas :(.
En ik weet niet of je welleens in de conifg van een unreal3 engine hebt bekeken maar daar is echt niks in te vinden. Met quake3 engine kan je dat soort shit zo aanpassen. Mijn maximale refreshrate van mijn beeldscherm is 70 hz omdat het lcd is. mAar dit is bij een hoop meer monitoren dus ik neem aan dat de makers van strangehold hier wel rekening mee hebben gehouden

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-10 20:46
Je kan override refreshrate aanzetten, op deze manier komt de refreshrate nooit boven de jouw ingestelde waarde, ook niet eronder. Via je Nvidia controlpanel kan dat gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
kheb heel het configuratiescherm doorgespit maar kan geen optie override refreshrate vinden. Ook het helpmenu van het configuratiescherm bood geen uitkomst

• EnsconcE
Niet het configuratiescherm maar de controlpanel van je Nvidia kaart, die vind je onder beeldscherm en dan bij het tabblad instellingen en de knop geavanceerd. Het beeldscherm vind je wel in het configuratiescherm.

[ Voor 14% gewijzigd door EnsconcE op 28-09-2007 11:23 ]

• SC4RF4C3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-11 05:01
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 10:07:
Beste tweakers,

Ik ben sinds kort in het bezit van de volledige versie van het spel Stranglehold. Heb het alleen nooit kunnen spelen omdat bij het laden van het eerste level naar het laadscherm mn monitor op standby springt (hij word zwart, lampje knippert, switched heel de tijd van analoge naar digital) ook gaat mn grafische kaart een stuk langzamer draaien ( hoor ik aan geluid ventilator) en loop de rest van de pc denk ik vast want met alt-tab of ctrl+alt+del gaat mn monitor nietmeer aan.

Er zijn meerdere mensen met dit probleem en er werden ook meerdere oplossingen gegeven die geen van allen werkte in mijn geval. Ik heb geprobeerd de windows resolutie hetzelfde te zetten als de ingame resolutie. Dit heeft als resultaat dat mn monitor niet in stand by gaat maar als een idioot van zwart naar grijs flikkert na het eerste laadscherm. Ook werd er als oplossing gegeven dat de standaard hz waarmee de game opstart te hoog is voor mijn monitor maar ik kan deze nergens veranderen ingame en heb de config doorzocht maar die is zo onoverzichtelijk in de unreal3-engine dat ik daar niet uitkwam.

Verder heb ik allen nieuwe forceware drivers geprobeerd, ook de nieuwe beta drivers draai op dit moment op 163.71 maar dit heeft ook geen effect. Ik heb de nieuwste direct x 9 omdat ik nog op xp draai. Verder zou mijn systeem het spel gewoon moeten kunnen draaien aangezien mensen met veel mindere systemen het spel ook aan de praat krijgen.

specs:
Moederbord: Asus A8N-SLI
Processor: Amd 64 3500+
Ram: 1 gig kingston
GPU: Geforce 7800GT
Soundcard: X-fi Gamer editie
Monitor: Samsung Syncmaster 730BF
zelfde probleem, wanneer ik new game kies, begint hij met laden en opeens loopt hij vast, en hierna start mijn pc vanzelf opnieuw op..elke keer hetzelfde,

nieuwe drivers geprobeerd, nieuwste directx enz enz HELPT NIET...

heb op meerdere forums gelezen dat er meer mensen zijn met het zelfde probleem!

• EnsconcE
SC4RF4C3 schreef op zondag 30 september 2007 @ 00:30:
[...]

zelfde probleem, wanneer ik new game kies, begint hij met laden en opeens loopt hij vast, en hierna start mijn pc vanzelf opnieuw op..elke keer hetzelfde,

nieuwe drivers geprobeerd, nieuwste directx enz enz HELPT NIET...

heb op meerdere forums gelezen dat er meer mensen zijn met het zelfde probleem!
Wat versta jij onder enz enz?

• SC4RF4C3
EnsconcE schreef op zondag 30 september 2007 @ 12:39:
[...]

Wat versta jij onder enz enz?
nieuwste drivers voor mijn hardware!
en hotfixes , dus gewoon alle nieuwste drivers wat er zijn voor mijn beeldapparatuur.

Iemand al een oplossing??

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem.
Maar ik heb het op kunnen lossen door nieuwe forceware drivers te installeren.
Heb je het spel al een keer opnieuw geinstalleerd? Misschien dat hij dan wel iets met de nieuwe drivers gaat doen.

• SC4RF4C3
ik heb wel de laatste forceware drivers, maar ik heb het spel niet opnieuw geinstalleerd, zal het vanavond even proberen..

Verwijderd

Garantie hierover geef ik je niet maar het is te proberen.
Ik ben benieuwd

• SC4RF4C3
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 13:29:
Garantie hierover geef ik je niet maar het is te proberen.
Ik ben benieuwd
helaas niet gelukt,
op vista werkt hij wel trouwens.. :S

Verwijderd

Vreemd, bij mij werkt het gewoon wel onder XP.
Ik heb alleen problemen met saven. Maar das weer een ander verhaal.
Pagina: 1