Upgradeset wil niet aan.

Pagina: 1
Acties:

• blunt
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
Ik heb een upgradesetje van alternate gekocht, alles aangesloten en draait de cpu fan een half rondje. Alles teruggestuurd ter reparatie, komen ze met de melding dat alles in orde was. Voor de 2e keer alles aangesloten, komt hetzelfde euvel voor.

Ik heb al 2 voedingen geprobeert, waarvan 1 het zeker weten deed. Verder heb ik het extra voedingkabeltje op het moederbord geklikt (die met 4 polen).

Kan iemand mij in de goede richting helpen?

Deze upgrade kit bestaat uit een AMD® Athlon™ 64 X2 4000+ processor, Foxconn MCP61SM2MA moederbord en 1024 MB DDR2 geheugen.

http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=SEEU03

[ Voor 28% gewijzigd door blunt op 28-09-2007 09:03 ]

je kunt beter over je fiets lullen, dan over je lul fietsen :X

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 15:48

Zygivt

Evenaren en overtreffen

en toen dacht je hier stop ik met nadenken? :+

heb je al gekeken of alle hardware met elkaar samenwerkt? wellicht heb je geheugen wat niet door je moederbord ondersteunt wordt.

Heb je Alternate gevraagd hoe zij het de setup voor je getest hebben?

heb je hier wel eens gekeken?

mogelijkheden zat :O

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Zygivt schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 09:13:
en toen dacht je hier stop ik met nadenken? :+

heb je al gekeken of alle hardware met elkaar samenwerkt? wellicht heb je geheugen wat niet door je moederbord ondersteunt wordt.

Heb je Alternate gevraagd hoe zij het de setup voor je getest hebben?

heb je hier wel eens gekeken?

mogelijkheden zat :O
Het geheugen is een onderdeel van de upgrade set. Dus dat zou raar zijn. En het is getetst door Alternate.

Money for nothin' and your chicks for free

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

DeeJee schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 09:14:
[...]

Het geheugen is een onderdeel van de upgrade set. Dus dat zou raar zijn. En het is getetst door Alternate.
Moet ik nou lezen dat hij een door alternate samengesteld setje heeft of een zelf samengesteld setje bij de alternate gekocht. In het 1ste geval mijn excuses 8)7

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Zygivt schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 09:57:
[...]

Moet ik nou lezen dat hij een door alternate samengesteld setje heeft of een zelf samengesteld setje bij de alternate gekocht. In het 1ste geval mijn excuses 8)7
Het eerste dus. Check de link.

Money for nothin' and your chicks for free

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou zeggen, neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door en check dan alle onderdelen die jij anders hebt dan dat ze bij Alternate hebben als eerste.
Als je de troubleshooter iig stap voor stap doorneemt moet het wel lukken om je probleem te achterhalen lijkt me.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-05 06:35

E-Vix

Nu met sneeuw!

Heb je wel een 24 pins voeding? Of heb je een 20 pins voeding? Als je geen 24 pins voeding hebt (en dus 4 aansluitingen naast je grote voedings aansluiting over hebt), dan werkt het ook niet.
Maakt het moederbord geen kortsluiting? Er wordt nog wel eens vergeten om een spacer te verwijderen als het nieuwe moederbord de schroefgaten op andere plekken heeft zitten.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:04

Nemesizz

Untouchable

Maak je nergens kortsluiting (schroefje ofzo onder het bord?) en is/zijn je voeding(en) wel sterk genoeg?

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 13:40

BaRF

bijna kerst

piept ie niet? (speakertje aangesloten?)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

E-Vix schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 10:05:
Heb je wel een 24 pins voeding? Of heb je een 20 pins voeding? Als je geen 24 pins voeding hebt (en dus 4 aansluitingen naast je grote voedings aansluiting over hebt), dan werkt het ook niet.
Onzin. Die 4 pins zijn enkel voor de extra stroomtoevoer nu cpus en videokaarten meer stroom lusten dan een paar jaar terug. Maar als je een 20 pins voeding op een 24 pins bord steekt werkt het ook zonder problemen.

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

waarom niet vragen hoe Alternate het setupje getest heeft en hetzelfde proberen? Wellicht hebben zij een grotere voeding.

Zoals eerder gezegd: Hang en opstartproblemen troubleshooter raadplegen, die is altijd wel aan te raden :*)

Verwijderd

haha
precies hetzelfde setje gekocht precies hetzelfde problleem
ook weer weg gebracht naar alternate een week moeten wachten toen zelf maar gebeld
ze hadden alles doorgemeten en alles was ok
ik vandaag naar die zaak om hem op te halen gevraagt of ze hem ff wouden testen waar ik bij stond
doet die het daar dus ook niet
ze hebben gewoon niks gedaan met dat moederbord
moederbord defect nieuwe gekregen wel iets anders de zelfde hadden ze niet meer
dus ik zou gewoon naar alternate gaan en vragen of ze hem ff willen laten werken waar je zelf bij bent

ps. upgrade set kan je het niet echt noemen voeding paste niet me video kaart paste niet
ok je krijgt er geheugen bij maar me oude geheugen passen niet
dus upgrade set kan je het niet echt noemen meer een nieuwe pc

• good4u
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-03-2025
Slim gedaan kareltjedap, misschien dat de TS ook een DOA mobo heeft.
Aan de andere kant heb je het over een "niet echte upgradeset" je had in de specs kunnen lezen dat het om PCIe en DDR2 ging i.p.v.AGP en DDR :p

• blunt
Bedankt voor jullie reacties, ben er nu wel achter dat 't moederbord kapot is mede door de reactie van kareltjedap. Ik ga gewoon weer even bellen met alternate om te vragen hoe ze het getest hebben en of ze een ander moederbord kunnen opsturen, zou 't lieft nu gewoon een kwaliteit moederbord willen hebben.

• blunt
DOMDOMDOM spacers had ik er niet op gezet wisten ze mij te vertellen, dank voor jullie reacties.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
blunt schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 17:30:
DOMDOMDOM spacers had ik er niet op gezet wisten ze mij te vertellen, dank voor jullie reacties.
Doet ie het nu ook dan?
Pagina: 1