Welke geluidskaart voor P75 van mijn zusje?

Pagina: 1
Acties:

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik lees bij de meest gangbare (lees: betaalbare) geluidskaarten steeds de systeemeisen: P233MMX of hoger.

Is dit echt nodig? Het gaat gewoon om een leuk kaartje om mp3 via de line-out naar een stereotoren te sturen. Eventueel een paar low-budget boxjes erbij voor het windowsgepingel, maar dat hoeft niet.

Is er nog een kaart te koop (nieuw dus) die lagere systeemeisen heeft? Deze pc hebben we gekregen en er zat alleen een mobo + geheugen + proc in. Monitor hebben we inmiddels en HD + CDROM ook. Nu alleen nog een geluidskaartje dus, please help, want ik wil de pc volgend weekend af bouwen en wil dus hier in Enschede de noodzakelijke aankopen doen, eventueel online bestellen en bij mijn ouders laten bezorgen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Ik heb een half jaar terug een Soundblaster 128PCI in een P90 gezet en dat loopt probleemloos.8-)

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
geen live want die wreet op een p75:(

zou zeggen, een goeie oude SB16 (isa)
zeer goeie kaartjes:) (kunt ze wel nie meer kopen:() 2e hands misschien?

zoek niet verder in de winkel, alle kaarten tegenwoordig in de winkel kunnen teveel (lees gebruiken ram en processor)

• Grrrrrene
  • Niet online
dat probleem had ik al met een sb128pci, die werkte niet op een p75, dus... 2de hands, ok, had ik ook al aan gedacht, maar het liefst natuurlijk eentje met garantie e.d., bovendien: mijn ouders betalen, dus so what?

• DJSmiley
  • Laatst online: 16:19
Gewoon een of ander ISA kaartje scoren, eventueel 2e hands. Creative is t best, maar een ALS of whatever geeft met een beetje geluk ook geen problemen..

wordt alleen wel beetje krap om mp3 vloeiend op een p75 te spelen

• Grrrrrene
  • Niet online
Nee, mp3 draait net, 256kbit/s stereo no problem. Ik heb er dan ook 40MB geheugen in gestopt, zodat de HD vrijwel niet aangesproken wordt en er een lekker buffer is. Priority op realtime gezet met winamp en alles draait prima, tenminste: dat was met een AWE 32 die ik in een andere p75 (waar ik die problemen met die 128pci had) had ingebouwd.

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:21
Sounblaster 128 pci werkt niet omdat jou mobo waarschijnlijk geen pci 2.1 ondersteund dat heb ik ook met die gare p100 die hier staat.
Maar in ieder geval koop gewoon ergens een cheap ass easy 2e hands niet meer dan 25piek uitgeven anders ward je genaait neem gewoon de trouwe ouwe SB16 werkt prima.
En encoden moet makkelijk kunnen met die p75 afspelen al helemaal

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Pagina: 1