Toon posts:

Is mijn systeem nog x264 proof te krijgen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.484 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in de woonkamer een Asus Pundit-R barebone. Mooi klein kastje voor onder mijn mooie LCD tv. Het idee is perfect, alles bekijken vanaf de computer. Helaas, alle HD content krijg ik niet lekker lopend op het scherm (schokkerig), ondanks alle speciaal ervoor ontwikkelde encoders.

Nu is mijn vraag, hoe kan ik het systeem nog een tijdje mee laten gaan?

Het is dus een systeem met een 2,4G Celeron processor en 1 G intern geheugen. Het probleem, verwacht ik, zit hem in de onboard videokaart (ATI 9100 128MB)

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Doe doet mplayer (linux) het met de laatste ffmpeg versie?

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-05 02:13
Kijk voor een leuke AGP (?) of evt die PCI graka's die laatst op de FP stonden. Als je zo'n 8xxx PCI erin stopt, ja, dan zal hij wel even meegaan denk ik. :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Sowieso heeft een Celeron veel te weinig power, ik merk op mijn Athlon 4000+ dat nog niet alles 100% soepel draait, dat heb ik eigenlijk pas met m'n C2D E4300, waarvan ik kan zeggen dat ik zonder probs ook 1080p spul kan kijken.

Wat heb je aan upgrade opties binnen je systeem? Kun je de videokaart vervangen? En kun je er nog een snellere cpu in kwijt?

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:54
Ik vrees dat je toch echt wat meer specs moet geven (moederbord, of socket iig). Ik denk trouwens dat het eerder aan je processor dan aan je videokaart ligt. Ik kan op mijn laptop (Pentium M 1,7GHz, 512MB en standaard intel onboard videokaartje) nog net x264 720p materiaal afspelen, dan moet dat wel met ffdshow (CCCP [codec pack]). Je zou deze decoder eens kunnen proberen als je huidige niet werkt.

Ik denk dat het t makkelijkste is voor jou om je processor te vervangen voor een niet-celeron versie. Er zijn ook videokaarten die videodecoding kunnen overnemen, maar daar weet ik niet zo veel vanaf.

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-05 00:55
Of koop gewoon zo'n goedkope Ati 2600(?)-kaart met zo'n hardware-decoder erop. Of misschien heeft de 2300 ook wel zo'n chip. Weet het niet precies. Maargoed, met zo'n kaart ontlast je de processor eigenlijk vrijwel helemaal. Ideaal, lijkt me.

• PHOEN1X
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 22:01
ik denk dat als je je videokaart upgrade naar een AMD HD 2400/2600 of geforce 8400/8500/8600 je al een heel eind bent; deze decoderen volgens mij hardwarematig en zijn er volgens mij ook in AGP uitvoering. Verder je celeron upgraden naar p4 van rond de 3 ghz, hoger zal denk ik niet mogelijk zijn ivm warmteproductie in de vrij kleine behuizing

Verwijderd

Topicstarter
de behuizing is inderdaad erg onhandig, ik heb ook maar 200 watt in dat ding zitten.

Als ik bekijk dat ik op termijn 720p goed en snel wil zien (geen full hd tv), zal ik toch
een volledig nieuw systeem aan moeten schaffen. Het systeempje heeft geen AGP
poort en PCI is blijkbaar zo langzaam, dat de interne RADEON nog sneller is.

ik gebruik idd ffdshow e.d. maar dat is dus niet genoeg. De Celeron vervangen voor een P4
zou misschien kunnen helpen, maar ja, trekt de onboard kaart x264 bestanden?

thx voor de reacties!

• Rorando
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-05 21:36
Zijn die kaartjes niet allemaal PCI-e, en ik heb een klein vermoede dat hij een mobo heeft met AGP

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Inovix schreef op donderdag 27 september 2007 @ 23:42:
Zijn die kaartjes niet allemaal PCI-e, en ik heb een klein vermoede dat hij een mobo heeft met AGP
Ze zijn er ook in AGP, gemaakt door bijv MSI en Sapphire.

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-05 14:26
Gezien dat ding geen agp/pci-E heeft, is het inderdaad niet een verkeerd idee helemaal up te graden. Ik zou dan ook meteen voor mooi pci-E, ddr2, en een amd x2 of c2d gaan. (hoewel dat dualcore natuurlijk niet echt nodig is bij htpc, wat dat betreft zou een sempron am2 nog genoeg zijn met degelijke videokaart.)
Je huidige systeem is nu nog wel aardig geld waard, over een jaar niet meer. :) (ddr1 en p4 worden nu beide nog net verkocht en zijn niet echt goedkoop)

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-05 02:19

mace

Sapere Aude

Ik kan ffdshow voor x264 ten strengste afraden, de performance is gewoon waardeloos.

CoreAVC daareentegen is erg snel, en ik kan op mijn 1,67 Ghz Dothan probleemloos 720p afspelen.
Nu is het zo dat de betaversie van deze decoder gratis is, maar een beetje lastig te vinden, de volledige versie is beter, maar betaald.

Ik zou eerst coreavc proberen, en daarna kijken of ej nog upgrades nodig hebt. :)

[ Voor 11% gewijzigd door mace op 27-09-2007 23:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
zo ziet de binnenkant eruit:
http://img.ezguide.co.kr/...undit-R-barebone-22-O.jpg
ik heb dus 2 van die "krappe" pci slotjes.
pci-e zegt me niks, wat is dat?

Verwijderd

Topicstarter
Goede tip over de upgrade, ga wel op zoek naar een kastje met een Sempron AM2 met een videokaart met HD acceleratie erop en 2 gig geheugen ofzo. 500 euro, mag niet meer zijn.

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 23:48:
zo ziet de binnenkant eruit:
http://img.ezguide.co.kr/...undit-R-barebone-22-O.jpg
ik heb dus 2 van die "krappe" pci slotjes.
pci-e zegt me niks, wat is dat?
Zo te zien heb je geen mogelijkheid tot het upgraden van je videokaart....
Er zijn wel PCI kaarten met moderne chips er op, maar de PCI bus is zo beperkend dat er haast geen eer aan valt te behalen. Ik zou de processor upgraden als ik jou was. :)
Maar goed, kijk eerst even naar coreavc, een goedkopere oplossing misschien. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb CoreAVC pro op mn pc staan, helaas :-)

ach, nu jullie toch deze post lezen, wat is budgettechnisch dan de beste videokaart voor een multimediasysteem dat max. x264 moet afspelen op 720p? Het harde game-werk vind op een andere pc plaats :-) Ik ga in elk geval voor de sempron am2, dat was een goede tip t.o.v. de Dual core procs

Verwijderd

Topicstarter
Ok, denk eens mee. Als ik onderstaande bestel, dan kost me dat 450 euro. Als ik dan mn harde schijf en mn dvd brander uit het huidige systeem overzet, ben ik toch helemaal klaar??

Antec Behuizing Fusion Black Zwart, 430 Watt, 2 X 120 Mm € 132,73
AMD CPU Athlon 64 X2 (incl. Montage CPU + Koeler Op Moederbord) € 243,87
AMD CPU Athlon 64 X2 5200+ 2.60 GHz, 1000 MHz, 2x 1MB , Boxed
Moederbord: 24318 - Asus Moederbord M2NPV-VM
RAM-geheugen: 23223 - Corsair TWIN2X2048-6400 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 5, Non-ECC, Kit Of 2

• mace

mace

Sapere Aude

Tip: gebruik de edit knop in plaats van 2x posten: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

En om je vraag te beantwoorden, ja dan ben je in principe klaar, maar vergeet dus niet dat je de boel opnieuw moet installeren want de kans is erg groot dat je OS niet loopt op je nieuwe hardware.

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-05 14:26
En dan weer onboard graka, of nog iets anders?
Zelfs zoner onboard zou het trouwens denk ik wel vrij goed moeten werken. (hoewel mijn persoonlijke voorkeur gaat naar hardwarematige decodering van die brut door de gpu)

Voor de rest luxe systeem. :)

Verwijderd

Topicstarter
goeie opmerking over die grafische kaart. Het moederbord (24318 Asus Moederbord M2NPV-VM) heeft dus video onboard en een HDTV output :

De M2NPV-VM biedt rijke multimediamogelijkheden voor entertainment en geavanceerde specificaties voor prima prestaties. Z'n ongeëvenaarde geïntegreerde videokwaliteit, dubbele VGA-out (DVI-D & RGB), HD-audio, HDTV-out interface (met TV-out module) en 1394a ondersteuning maken dit het beste platform voor de multimedia PC.

De vraag is dan inderdaad of het nog nodig is om een NVIDIA Geforce 8600GT o.i.d. in te bouwen, of dat de onboard genoeg is voor wat ik met het apparaat doe (films en series kijken)

iemand ideeen daarover?

Verwijderd

Op de cpu kan je gemakkelijk nog 40 euro besparen.

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 01:26:
goeie opmerking over die grafische kaart. Het moederbord (24318 Asus Moederbord M2NPV-VM) heeft dus video onboard en een HDTV output :

De M2NPV-VM biedt rijke multimediamogelijkheden voor entertainment en geavanceerde specificaties voor prima prestaties. Z'n ongeëvenaarde geïntegreerde videokwaliteit, dubbele VGA-out (DVI-D & RGB), HD-audio, HDTV-out interface (met TV-out module) en 1394a ondersteuning maken dit het beste platform voor de multimedia PC.

De vraag is dan inderdaad of het nog nodig is om een NVIDIA Geforce 8600GT o.i.d. in te bouwen, of dat de onboard genoeg is voor wat ik met het apparaat doe (films en series kijken)

iemand ideeen daarover?
Die CPU is prima geschikt om HDTV materiaal mee af te spelen, daar heb je de GPU in principe niet voor nodig. De geforce 6150 heeft de mogelijkheid om naast VGA ook component uit te sturen, dit kan handig zijn voor LCD/plasma tv's. Ook heeft de 6150 een HDTV scaler aan boord, welke een performance boost geeft bij het afspelen van HD materiaal, de 6150 + 5200+ lijkt me een prima combi om HDTV mee af te spelen. Als je spelletjes wilt spelen, dan kun je beter een zwaardere kaart erbij kopen, maar doe je dat niet, dan is deze kaart voldoende.

Lees ook dit even door: http://www.sudhian.com/in...i_round_up/video_playback

• Barbapapa720
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-05 15:17
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 00:28:
Ok, denk eens mee. Als ik onderstaande bestel, dan kost me dat 450 euro. Als ik dan mn harde schijf en mn dvd brander uit het huidige systeem overzet, ben ik toch helemaal klaar??

Antec Behuizing Fusion Black Zwart, 430 Watt, 2 X 120 Mm € 132,73
AMD CPU Athlon 64 X2 (incl. Montage CPU + Koeler Op Moederbord) € 243,87
AMD CPU Athlon 64 X2 5200+ 2.60 GHz, 1000 MHz, 2x 1MB , Boxed
Moederbord: 24318 - Asus Moederbord M2NPV-VM
RAM-geheugen: 23223 - Corsair TWIN2X2048-6400 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 5, Non-ECC, Kit Of 2
Als je gaat kijken voor een systeem dat echt als HTPC gebruikt gaat worden dan zijn er goedkopere alternatieven die zeker zo goed presteren

Moederbord: Asrock 4Core1333-FullHD €71,-
CPU Intel Core 2 Duo 6xxx €136,-

Geheugen e.d. maakt verder niet uit, maar dit moederbord icm dit type processor is gemaakt voor je HTPC. Je zou er alsnog een graka in kunnen voor de ondersteuning van Directx 10.0 als je dat zou willen gebruiken. Voor aansluiting op je LCD kun je een DVI to HDMI converter kopen. Het moederbord ondersteund HDCP over DVI.

[ Voor 9% gewijzigd door Barbapapa720 op 23-10-2007 15:20 ]

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 15:48

Zygivt

Evenaren en overtreffen

# Product Prijs Subtotaal
Abit AN-M2HD € 63,- € 63,-
AMD Athlon 64 X2 5200+ (AM2, 2x2.6GHz, 2MB, 400MHz Bus, 89W, Boxed) € 105,- € 105,-
Antec Fusion Black € 157,95 € 157,95
Sapphire HD2400XT € 59,08 € 59,08
Team TXDD2048M800HC4DCD € 66,95 € 66,95

Totaal € 451,98

Zoiets mischien ? Misschien een wat zuinigere processor?
succes met je zoektocht

Verwijderd

Ik zou voor een AMD BE-2350 gaan. 2.1GHZ dualcore en 45watt :). Met een ATI HD serie videokaart word dat geen probleem.

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-04 11:21
Ik vind het ram een beetje overkill. Waarom 800mhz?

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-05 22:03
Met een ATi HD2600pro (bij voorkeur passief gekoeld) kan tegenwoordig i.c.m. MPC-HC 1.1.0.0 prima 1080p x264 mkv's met hardwarematige decoding worden afgespeeld. Op deze wijze kan je met een relatief oude langzame pc toch de zwaarste 1080p x264 mkv's vloeiend afspelen. Zie hier voor meer info. Let wel op de geraporteerde problemen met de AGP versie van voornoemde videokaart.

• mace

mace

Sapere Aude

Waarom kick je dit topic in godsnaam weer omhoog? :?

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02:47
Ik zou voor een wat snellere processor gaan die hardware acceleratie van videokaarten heeft nog nooit goed gewerkt bij mij.

• -Moondust-
Crim schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 12:57:
Ik zou voor een wat snellere processor gaan die hardware acceleratie van videokaarten heeft nog nooit goed gewerkt bij mij.
Bij mij ook niet tot de release van MPC-HC 1.1.0.0. Hetzelfde bericht krijg ik ook van veel anderen.

• -Moondust-
mace schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 12:31:
Waarom kick je dit topic in godsnaam weer omhoog? :?
To spread the word...

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:10
Tis allemaal leuk en aardig, maar MPC classic gebruiken is voor mij geen optie...ik gebruik Vista Mediacenter en wil het liefst alles bedienen met mijn afstandbediening en ik ga niet zitten mieren met mijn muis op MPC op te starten..(oke zou kunnen met een draadloos toetsenbord met muisbesturing, maar wordt wel priegelen op mijn 37" scherm)

Ik denk dat je beter voor Quad core Proccesor kan gaan om HD beeld vloeien te laten lopen...kheb zelf net een 780G chipset bordje gekocht, maar heb er weinig hoop op dat ik ooit nog gebruik ga maken van de onboard videokaart met HD acceleratie binnen Vista Mediacenter.
Ik gebruik nu een AMD X2 4600+ proc en speel 720p vloeiend af, maar bij sommige 1080p films is het vrij schokkerig.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zinloze trap van een bejaard (en niet bepaald inzetrijke) topic. Dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.