[DPC] Weektopics

Pagina: 1
Acties:

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Inmiddels bijna twee jaar geleden zijn voorstellen gelanceerd om /5 te herstructureren. Voor degenen die die discussie hebben gemist: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1089998/0

Op de DPC crewmeet van juni is opnieuw gepraat over o.a. de dag- en weektopics. Besloten is om verder te gaan met de invoering van het oorspronkelijke plan om DPCH's van projecten waarin niet veel reacties komen te verplaatsen naar een weektopic. Tijdens de crewmeet van juni is het getal van 10 postings genoemd maar dit is geen keiharde grens. Ook is er geen strakke periode afgesproken. Het gevoel en de omstandigheden zijn ook belangrijk: kan het of kan het niet...

Dat er week- en dagtopics zijn voor de verschillende projecten heeft helemaal niks te maken met eerste of tweederangsprojecten. Voor de crew bestaat er geen onderscheid!

De verdeling ligt niet vast: als een week DPCH druk wordt dan kan deze omgezet worden naar een dag-DPCH. Als een project dat als week-topic draait gedurende een bepaalde periode in de belangstelling staat dan is het geen probleem om gedurende deze periode een dag-topic te openen.

Voorbeeld: de WCG-draad was drukker en drukker aan het worden. De Dutch Power Cows gaan gedurende een maand een challenge aan en gedurende deze maand worden de DPCH's als dag-topic gepost. Na de challenge blijft het aantal reacties in de WCG-DPCH's onverminderd groot. Dus er is geen reden om onmiddellijk terug te gaan naar een weektopic.

De crew onderkent de bezwaren die sommigen hebben tegen weektopics maar we hebben niet het idee dat de DPCH's van de projecten die in het verleden zijn verzet van een dag- naar een weektopic minder actief zijn geworden. Zowel in het aantal reacties als in de interesse van de DPC-ers in het project. In een weektopic is het lastiger om te zien of een project al is gepost. Om dat te tacklen is een featurerequest ingediend bij t.net.

Vanaf week 40 zullen RC5-72 en TSC als weektopic gepost gaan worden.

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Je moet het maar zo zien: als je project in een weektopic verandert, dan had je meer moeten reageren :+

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Megaflix schreef op donderdag 27 september 2007 @ 22:56:
Je moet het maar zo zien: als je project in een weektopic verandert, dan had je meer moeten reageren :+
of te wel : de komende weken spammen :p

Al zal dat bij RC5 een beetje moeilijk worden, aangezien het de meeste niet eens opvalt als de stats niet eens gepost worden :+

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:47

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

RC5? Wasda? :X

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 21:48
Bestaat RC5 dan nog :?

:P

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BOE!
Slechte zaak
RC5 is _HET_ project waar DPC 'groot' mee is geworden!
Als je die in een week topic gaat gooien is het einde nabij

Maar aan de andere kant:
Wanneer worden projecten als DPAD uit het weektopic circuit gehaald?
DPAD is een project waar DPC zeer zeker _veel_ hulp kan gebruiken!

Daar hoor ik de crew dan weer niet over.
Naar week topics ala, maar van een week topic naar een dag topic...? da's een ander onderwerp? (WCG is een slecht voorbeeld, vanwege de challenge!)

Wat mij eigenlijk nog het meeste tegen de borst stuit: waarom bepaald de crew dat bepaalde DPCH's in een week topic moeten komen? Wordt er niet meer gestemd? Is DPC ook een dictatuur geworden?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2007 01:53 . Reden: verduidelijking? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Voorop gesteld: Ik ben sowieso tegen weektopics, maar dit terzijde.

Ik denk niet dat wanneer een project van weektopic naar dagtopic gaat, er ineens meer dagelijkse flushers zullen komen. Andersom heb ik daar zo mijn bedenkingen over, maar ik vertrouw de crew erop dat zij dit onderzocht hebben en dat de uitslagen zijn zoals ze zijn.

Ik ben het eens met Yggie dat DPC MEDE groot is geworden door RC5, maar hoe lang moet dit project een 'status aparte' behouden?

Het lijkt me zeer bewerkelijk om bij elke switch van week -> dag en dag -> week een referendum te houden onder de DPC-ers. Uiteindelijk zijn er toch altijd maar een kleine 50 mensen die een echte gefundamenteerde mening hebben. De rest zal het worst wezen, is mijn beleving...

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga even een bedenking met jullie delen. Het is met de regelmaat van een klok het geval dat ik missing stats post van RC5-72. Veel reacties komen er sowieso niet in deze DPCH's, dat is ook geweten. Dat lijkt me dus een kandidaat voor een weektopic - en dat ik persoonlijk helemaal geen voorstander ben van weektopics verandert niets aan deze objectieve vaststelling. Ik hoop niet dat mensen dan stats gaan liggen posten in zo'n weektopic als deze van de dag(en) ervoor er nog niet staan! Want dan krijg je een weektopic met stats van maandag, woendag en zaterdag gevolgd door de stats van dinsdag, donderdag en vrijdag die ik een paar dagen later post 'voor het nageslacht'. Als men dan toch besluit om weektopics in te voeren voor bepaalde projecten zou ik wel graag zien dat men verbiedt om ze out-of-order te posten. Anders wordt het écht wel een zootje imho...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 01:48:
Wat mij eigenlijk nog het meeste tegen de borst stuit: waarom bepaald de crew dat bepaalde DPCH's in een week topic moeten komen? Wordt er niet meer gestemd? Is DPC ook een dictatuur geworden?
Ah !! het heeft een paar post geduurt maar het Nederlandse gezegde dat een besluit meteen dictatoriaal is kwam boven !!

Raar toch dat in de afgelopen 7 jaar niemand heeft geroepen dat de crew zo democratisch omdat iedereen nu kan stats posten, iedereen in de crew kan en wat ook nog meer.
Maar bij een eerste besluit die niet zit gaan we weer BOE roepen !!!

Ik zeg: doe er iets aan en join de crew :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:40

DukeBox

loves wheat smoothies

Pim. schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 17:19:
Ik zeg: doe er iets aan en join de crew :)
Amen ;)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPbasMIE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:48
Kuuke schreef op donderdag 27 september 2007 @ 22:52:
......
Vanaf week 40 zullen RC5-72 en TSC als weektopic gepost gaan worden.
//offtopic
Valt mij wel op dat het TSC topic van vandaag meteen veel meer reactie's krijgt ;)
//end offtopic

Maar ff ontopic. Maar om ook even mijn mening te geven. Waarom Week topics? Is /5 te klein om elke dag alle dag topics aan te kunnen? Alle stats passen er toch weer elke dag op?

Maar als het dan toch doorgaat ben ik het wel met jullie stelling eens, dat de projecten met weinig reactie's in een week topic thuis horen. Maar persoonlijk ben ik dan wel bang voor de kleinere projecten die wat minder reactie's krijgen. Ik kijk minder snel in week topics omdat ik dan moet scrollen en bladeren voordat ik de actuele standen zie....... maar he, dat is mijn mening he.

Kom ook eens op het Division Brabant Forum <BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio1ogics
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 15:46

Bio1ogics

Logisch toch?

TPbasMIE schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 19:09:
[...]

Ik kijk minder snel in week topics omdat ik dan moet scrollen en bladeren voordat ik de actuele standen zie....... maar he, dat is mijn mening he.
Ik neem aan dat je weet dat je in 1 klik naar de laatste post kan gaan; in weektopics met weinig replies hoef je meestal maar kort omhoog te scrollen...

"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Is er al een oplossing voor het controleren van de aanwezigheid van hitparades in weektopics?
Zou zo lang in ieder geval deze pagina aangepast kunnen worden. Beter een pagina met minder informatie dan met foutieve informatie. Sowieso bestaat UD-Grid al helemaal niet meer. Misschien vervangen door WCG?

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Pagina: 1