Toon posts:

Windows Vista clean install vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag tot betrekking Windows Vista en nieuwe aanschaf hardware onderdelen.

Ik heb morgen (vrijdag) mijn nieuwe hardware onderdelen binnen, proc, mobo,geheugen en videokaart. Nu weet ik dat er aardig wat gezeur is als je Windows Vista wilt herinstalleren vanwege de licensie gedoe bla bla bla vanwege de nieuwe hardware.

Mijn vraag is, als ik me pc gemonteerd heb zou ik inderdaad me hele C:\ schijf moeten leeghalen voor een goed begin. Ik heb de orginele Windows XP en een Windows Vista Premium Upgrade versie. Gaat dit veel moeilijkheden opleveren? Ik bedoel kan ik gewoon de XP cd erin doen, tijdens de setup de HDD formateren...XP erop zetten (kaal) dan de Windows Vista upgrade gebruiken en klaar?

Of moet ik van ten voren Microsoft bellen voor licensie etc? Ene kant begrijp ik hun wel vanwege illegale versies in omloop, maar het maakt voor de normale consument het niet makkelijk bij aanschaf nieuwe spullen....

Ik ben nog nieuw in het herinstalleren van Windows Vista. Iemand met ervaring die het tegen me kan zeggen met tips waar ik rekening mee moet houden? Niet dat ik tegen een hoop problemen loop.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je stelt een boel vragen die stuk voor stuk al een keer aan bod zijn geweest in de grotere Vista topics toen het net gereleased was.

Ik stel voor dat je dus eerst wat leeswerk gaat verrichten om het antwoord zelf te vinden :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.