Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.
openen en ledjes los knippen?
https://f1nerd.nl
Ja, zoiets had ik ook al verzonnen.... beroerde met afstandsbedieningen vind ik dat 9 van de 10 keer die dingen helemaal in elkaar geklikt zitten 
Ben benieuwd of er al andere tweakers zijn met dit "probleem".
Ben benieuwd of er al andere tweakers zijn met dit "probleem".
Verwijderd
Ik denk dat het uitschakelen van het lichtje niet veel voor je gaat doen, aangezien een ledje erg weinig energie nodig heeft...
Ik heb er maar omheen gewerkt. Gewoon 4 oplaadbare batterijen gekocht (van die wat duurdere foto en co types, 1800mAh+). Er ligt gewoon ergens in een hoek een opgeladen setje te wachten. Op? Volgende.
Overigens, wat is "echt snel"? Als het echt belachelijk is, kan je hem misschien ruilen. Ik meende wat geruchten te horen over belabberde series.
Overigens, wat is "echt snel"? Als het echt belachelijk is, kan je hem misschien ruilen. Ik meende wat geruchten te horen over belabberde series.
Denk dat die verlichting best wat stroom vreet.... veel meer dan één IR ledje. Zou het zo weinig uitmaken die verlichting afkoppelen??
Denk dat het geen belabberde serie is. Maar ik gebruik het ding vrijwel elke avond een aantal uur. Dan staat de verlichting ook veel aan omdat ik nogal zappering ben qua muziek in mijn media center.onkl schreef op donderdag 27 september 2007 @ 21:44:
Ik heb er maar omheen gewerkt. Gewoon 4 oplaadbare batterijen gekocht (van die wat duurdere foto en co types, 1800mAh+). Er ligt gewoon ergens in een hoek een opgeladen setje te wachten. Op? Volgende.
Had gehoopt dat de verlichting uit zou kunnen en dat ik zo lang met mijn batterijen kon doen. Dat van een opladertje zou een idee kunnen zijn.....
Denk dat mijn batterijen nu een maandje meegaan ofzo. Maar dit is veeeeeeel sneller dan de batterijen van de afstandsbediening van de TV en de stereo. (Deze laatste hebben dan ook geen verlichting inzich zitten)
Die ledje gebruiken veel meer stroom als de IR led. plus dat de ir led maar heel even pulseert. De led verlichting brand nog een aantal seconde na, dus gebruikt een hoop energie.Charlie932 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 21:45:
Denk dat die verlichting best wat stroom vreet.... veel meer dan één IR ledje. Zou het zo weinig uitmaken die verlichting afkoppelen??
https://f1nerd.nl
Heb je de NL versie(vaak met 2 uitknoppen boven aan, eentje voor MCE en eentje te programeren voor het uitschakelen van tv oid). Dat is een van de eerste versies, die veel meer stroom verbruikte.
Ik heb er ondertussen 3 gehad(MCE in de woon en slaapkamer), de eerste remote die ik had was NL versie, reageerde het beste van grotere afstand, maar ook het stroom verbruik is ongeveer 2 keer zo hoog.
Ik heb er ondertussen 3 gehad(MCE in de woon en slaapkamer), de eerste remote die ik had was NL versie, reageerde het beste van grotere afstand, maar ook het stroom verbruik is ongeveer 2 keer zo hoog.
I, for one, like Roman numerals
Klopt, ik heb inderdaad een versie met 2 knoppen bovenaan. Voor en in en uitschakelen van TV en PC. Dit is dus de NL versie begrijp ik?Def_P schreef op donderdag 27 september 2007 @ 21:52:
Heb je de NL versie(vaak met 2 uitknoppen boven aan, eentje voor MCE en eentje te programeren voor het uitschakelen van tv oid). Dat is een van de eerste versies, die veel meer stroom verbruikte.
Ding werkt prima, maar wel een hoog energieverbruik dus...
Heb net gekeken, onder de batterijen zit een schroefje. Die heb ik eruit gedraaid in de hoop bij de ledjes te kunnen, maar helaas zit het hele ding vast geklikt. Geen beweging in te krijgen. (Althans niet zonder het ding te beschadigen met een schroevendraaier.)
Hierna is het ook maar weer de vraag of je het ding dicht krijgt, aangezien er vaak wat afbreekt op deze manier.
Misschien maar keer nieuwe kopen in de hoop dat deze zuiniger is.
Verwijderd
Als ze een maandje meegaan zou ik voor oplaadbare batterijen gaan aangeien je dan je RC niet hoeft te slopen. Die verlichting bestaat uit een berg SMD ledjes die je niet zomaar even losknipt, Dat wordt stuk voor stuk er uit solderen of de spoortjes doorsnijden en dat is allebei riskant. Andere optie is dan schema van het ding opsnoren of datasheets van de ic's bestuderen in de hoop dat je het poortje vindt dat de verlichting schakelt. Kun je beter 1x in de maand accu's wisselen!
Als het inderdaad SMD ledjes betreft dan wordt het een hele klus die het niet waard is om te doen. Tenzij ze bv in serie staan en je kan de schakeling ergens onderbreken.
Ik weet vooralsnog genoeg denk ik zo..... of een nieuwe kopen, of met oplaadbare batterijen gaan werken.
Wat me trouwens verbaasd is dat ik eigenlijk geen info kon vinden op internet van mensen welke ook met dit probleem kampen. Naja, iemand moet de 1e zijn
Ik weet vooralsnog genoeg denk ik zo..... of een nieuwe kopen, of met oplaadbare batterijen gaan werken.
Wat me trouwens verbaasd is dat ik eigenlijk geen info kon vinden op internet van mensen welke ook met dit probleem kampen. Naja, iemand moet de 1e zijn
Heb bij Computerland een Philips universele remote gekocht. Naast MCE ook te programmeren/gebruiken voor een TV/DVD/SAT/TUNER.
Was maar iets van 13 euro ofzo. Weet niet of ze ze nog hebben.
Paradigit heeft hem ook geloof ik.
Is wel een erg handig dingetje...
Was maar iets van 13 euro ofzo. Weet niet of ze ze nog hebben.
Paradigit heeft hem ook geloof ik.
Is wel een erg handig dingetje...
Als je je MCE afstandsbediening wilt verkopen dan heb ik wel intresse. Stuur maar een e-mailtje.Charlie932 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 22:06:
Als het inderdaad SMD ledjes betreft dan wordt het een hele klus die het niet waard is om te doen. Tenzij ze bv in serie staan en je kan de schakeling ergens onderbreken.
Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.
Had vandaag weer de batterijen leeg.... was het nu toch wel zat!
Heb getracht de afstandsbediening netjes open te maken en dit is gelukt
Toen zag ik al de SMD ledjes zitten..... ik heb met een beetje prutsen deze op 1 na er allemaal uit gesoldeerd! Slechts 1 rood "verzendledje" bovenin heb ik express laten zitten!
Net de afstandsbediening weer dichtgeklikt en geschoefd en alles werkt nog prima! Met als verschil geen verlichting meer behalve het rode ledje bovenaan!
Kortom mission completed, een getweakte afstandsbediening welke nu véél langer met batterijen kan doen!
Heb getracht de afstandsbediening netjes open te maken en dit is gelukt
Toen zag ik al de SMD ledjes zitten..... ik heb met een beetje prutsen deze op 1 na er allemaal uit gesoldeerd! Slechts 1 rood "verzendledje" bovenin heb ik express laten zitten!
Net de afstandsbediening weer dichtgeklikt en geschoefd en alles werkt nog prima! Met als verschil geen verlichting meer behalve het rode ledje bovenaan!
Kortom mission completed, een getweakte afstandsbediening welke nu véél langer met batterijen kan doen!
Pagina: 1