Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Moeilijke keuzes, hoeveel is een leuke werksfeer waard?

Pagina: 1
Acties:
  • 284 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-11 15:56
In het kort: door een project dat bijzonder slecht verliep had ik een half jaar geleden besloten dat ik toch maar eens naar een andere baan op zoek moest. Na een sollicitatie procedure en twee leuke aanboden had ik toch besloten om (na een behoorlijke salaris verhoging) toch te blijven werken voor mijn huidige werkgeven. De sfeer op kantoor is fantastisch; we voetballen iedere vrijdag middag, gaan om de zoveel tijd uit met elkaar en hebben ook een jaarlijks voetbal weekendje Duitsland op het programma staan. Dat voetbal weekendje organiseer ik dit jaar (omdat ik zowiezo meer verantwoordelijkheid wil).

Nu heeft een van de bedrijven die mij een aanbod had gedaan mij opnieuw benaderd. Ze bieden flink meer (en ik weet dat het loon boven dat van mijn manager ligt). Om het nog interresanter te maken heb ik nog een solicitatie gedaan en nu heb ik twee hele goede contracten voor me liggen. Morgen moet ik mijn baas vertellen dat iemand anders het voetbal moet gaan regelen.

Waarom ik een andere baan wil is omdat mijn bedrijf slecht betaald; dat is voor mij niet erg, ik heb een leuk salaris, maar het andere personeel is met een paar uitzonderinging nou niet echt een uitblinker in hun vakgebied. De slimme mensen zitten bij de grote jongens die meer geld bieden.

Dus wat moet ik doen, kiezen voor mijn comfortabele leventje (ik hoef hier bijv. geen shirt en stropdas aan hoewel ik in Engeland zit) of ga ik toch de wijde wereld in...

Ik ga er +/- £3000 per jaar op vooruit (basis salaris). Maar ik krijg wel interresanter werk, en bij bedrijf A krijg ik personeel onder me. Een behoorlijke stap vooruit... Hoewel de sfeer erg strikt en bekrompen is...

Maar hoeveel geld is een leuke sfeer waard? Dat is de vraag die me de hele avond bezig gaat houden denk ik...

Mod dat "in het kort" maar weg trouwens.... man wat een lap tekst ;)

at your service

Verwijderd

Voor de non-UK inwonders onder ons, 3000 quid is op dit moment zo'n €4450.

Een en ander hangt wat mij betreft nogal af van wat je nú verdient. Als die 3000 extra 5% meer is dan zou ik blijven zitten waar je zit, als het 25% is zou ik me toch even achter de oren krabben.

En verder hangt het echt af van wat je zelf vindt. Hoe erg vind je het om elke dag in pak naar je werk te gaan? Hoe erg vind je het dat de sfeer 'strikt en bekrompen' is? Vind je het leuk om mensen onder je te hebben of heb je geen zin om aangesproken te worden op blunders van anderen?
Iets anders om rekening mee te houden: je zegt zelf dat bij je huidige werkgever alleen de sukkels zitten (doet me denken aan een Dilbert strip). Als je nou over 5 jaar alsnog wil switchen dan staat x + 5 jaar bij je huidige werkgever niet echt geweldig.

En dat andere bedrijf dan dat je ook een smak meer biedt, hoe zit het daar? Ook strikt en bekrompen?

• The_Butler
Tja, ik krijg zodadelijk ongeveer 9% meer (plus betere vergoedingen, prive gezondheidszorg pensioen etc). De andere partij die in mij geinterreseerd is bied ongeveer hetzelfde extra, maar ik moet erg veel reizen voor die baan. Door dat reizen krijg ik wel meer loon binnen maar ik zie mijn dochter dan wel minder... het zijn allemaal afwegingen.

Strak in het pak is niet een gigantisch probleem (hoewel strijken niet echt mijn fav. bezigheid is) Ik denk dat ik wel van een goede sfeer hou, leiding geven zal zeker moeilijk zijn in het begin, maar zolang ik weet wat ik doe kan er weining fout gaan hoop ik...

Het grappige is dat mijn bedrijf een erg goede naam heeft in de buitenwereld, en ik denk telkens als ik dat hoor "je moest eens weten!"... het zijn echt drie mensen op mijn afdeling die de bende draaiende houden op technisch gebied...

at your service

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:14
Hoe oud is je dochter? Veel reizen met een dochter van een jonge leeftijd is niet prettig lijkt mij. Het geld is dan handig maar als niet perse nodig is en je hebt een leuke spaarrekening enzo voor als er wat tegen zit dan zou ik blijven denk ik. Misschien dat je baas nog iets meer kan geven? En anders toch weggaan. Maar bedenk wel dat bij een bedrukte werksfeer je sneller gestrest bent en je op maandag morgen al snel denkt was het maar Vrijdag...

• The_Butler
Mijn dochter is vier jaar oud. Dus ze heeft er wel wat aan als pappa vaak thuis is (hoewel moeder en ik appart wonen; we zijn wel goede vrienden). De grote vraag die jij aankaart is inderdaad het meest belangrijke; hoe weet ik met zekerheid dat ik niet met tegenzin naar mijn werk ga bij die nieuwe baas? In feite kan je dat onmogelijk weten. En dat maakt het zo moeilijk. Het geld is niet super veel extra maar de cariere mogelijkheden zijn er wel...

at your service

• forzaola01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-06-2016
Een goede werk sfeer is heeel belangrijk. Vaak nog belangrijker dan geld, als je het naar je zin heb en niet slecht verdient... weet ook niet hoe oud je bent, wellicht kan je de stap ook over een paar jaar maken.

• The_Butler
forzaola01, kan je meer tekst en uitleg geven? Ik heb namelijk in mijn hele leven bij vier bedrijven gewerkt, en ieder bedrijf had echt een perfecte sfeer. Ik heb dus nog niet een "slecht" bedrijf meegemaakt. Ik weet ook echt niet hoe ik me dat moet voorstellen...

at your service

Verwijderd

Gescheiden, dan zou voor mij de baan waarbij je veel moet reizen afvallen. Reizen is vermoeiend én gaat af van de tijd die je met je dochter doorbrengt terwijl je haar waarschijnlijk al minder ziet dan wanneer je nog samen zou wonen.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:32
The_Butler schreef op donderdag 27 september 2007 @ 22:28:
hoe weet ik met zekerheid dat ik niet met tegenzin naar mijn werk ga bij die nieuwe baas? In feite kan je dat onmogelijk weten. En dat maakt het zo moeilijk.
Je weet het inderdaad niet. Wat je echter wel met vrij grote zekerheid kan aannemen is dat je het bij elke werkgever naar je zin kan hebben :) Volgens mij is dit echt de reden die het vaakst onterecht wordt aangehaald om niet van werkgever te veranderen.

En anders ben je over een tijdje toch weer weg? Als ik het zo hoor heb je opties genoeg en uiteraard wijs je het bedrijf wat je af gaat wijzen zodanig af dat het niet gek is als je daar over een tijd weer aanklopt.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:19

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Management theorie noemt geld een dissatisfier. M.a.w. je wordt er niet gelukkiger van in je werk als je een hogere beloning krijgt (op de lange termijn), maar je wordt er wel ongelukkig van als je minder krijgt. Sfeer en een aansprekende werkcultuur spelen een veel grotere invloed op je geluk dan een hoge beloning.
Vanuit die theorie zou je niet weg moeten. Je kunt jezelf afvragen wat je met die 250 pond/maand gaat doen dat je er zo gelukkig van wordt, dat het de sfeer compenseert.
Verwacht je dat je jezelf aan kan passen aan het andere bedrijf? Zo niet, blijf dan zeker bij je huidige baas.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:48

ralpje

Deugpopje

Edmin schreef op donderdag 27 september 2007 @ 22:48:
Verwacht je dat je jezelf aan kan passen aan het andere bedrijf? Zo niet, blijf dan zeker bij je huidige baas.
On the other hand: de nieuwe baan is een stap vooruit, en biedt waarschijnlijk de mogelijkheid naar nog meer stappen vooruit. De vraag is of de huidige baan dat ook biedt.

@TS: Over wat voor sector hebben we het? Is het 'stressy' werk? Als dat zo is, dan is de 'ontspannende' kant juist belangrijk.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• The_Butler
Het is industriele automatisering; Project werk waar de klant een product krijgt om zijn instalatie te runnen. Er komt alleen steeds en steeds meer IT bij kijken, zo ben ik er ingerold. Het kan erg veel ge-stress zijn, maar als je het goed aanpakt als project leider kan het hele project heerlijk verlopen.

Het is wel prachtig dit; ik poste hier mijn toppic om meer inzicht te krijgen in wat te doen, maar ik ga alleen maar meer tweifelen. Want ja, hoe kan je de waarde van plezier in je werk in geld uitdrukken? Maar hoe kan je tijdens een sollicitatie proeven hoe de sfeer is in een bedrijf?

Ik heb wel een collega die bij het bedrijf dat mij benaderd heeft heeft gewerkt. Het kan mischien geen kwaad met hem te praten over de sfeer...

at your service

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:48

ralpje

Deugpopje

Dat laatste is sowieso een goed idee.
En denk erom dat een goede sfeer binnen een bedrijf niet per sé iets hoeft toe te voegen, maar een sléchte sfeer wel funest is.

Als er in het nieuwe bedrijf niet wekelijks gevoetbald wordt, maar gewoon alleen gewerkt, maakt mij dat niets uit. Als ze er de hele dag lopen te katten en te snauwen op collega's, is het een ander verhaal.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 14:17
Mij lijkt het erg moeilijk eigenlijk om bij een internationaal bedrijf te gaan werken en uitgezonden te worden samen met een kind. Ik heb me thuis voorgenomen om dit te gaan doen eigenlijk nog voor we kinderen krijgen ongeacht welk loon ik krijg maar tentijde dat we kinderen krijgen lijkt me dit toch wel een stuk moeilijker. Tenzij je natuurlijk maar voor een dag of 2 erop uitgezonden wordt en dan weer naar huis mag.
Verder is het waard zijn van een leuke werksfeer volledig afhankelijk van wat je verwacht qua inkomen. Ik heb een tijdje laagbetaald gewerkt in een leuke sfeer echter op een gegeven moment vroeg ik me af wie hier nou eigenlijk gek is. Ja natuurlijk sommige werkplekken betalen gigantisch goed maar zijn ook erg vervelend.. maar meestal valt er toch wel iets van te maken en de sfeer is toch afhankelijk vd mensen die er werken. Het pakje dat ze dragen is enkel een beeld maar niet hetgeen wat erin zit dus daar zou ik niet zo wakker van liggen.

• royjn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-11 07:19
Wat je moet doen is zeker met die collega praten die er gewerkt heeft, om zo te achterhalen hoe hij het daar vond, voordelen/nadelen.

Is het ook geen optie om met het voorgestelde contract (van je toekomstige baan) aan je huidig baas voor te leggen om zo te zien of je geen verhoging kan regelen/betere secundaire arbeidsvoorwaarden.

Zo blijf je bij je huidige baas met een beter loon/secundaire arbeidsvoorwaarden.

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-11 13:49
Je zal uiteindelijk zelf moeten beslissen; dat kan niemand anders voor je doen. Ik kan wel voor je op een rijtje zetten wat mijn aandachtspunten zouden zijn.

Wat is echt belangrijk voor je... zet dat op een rijtje. Voor mij zou dat zijn:
1. Je kinderen (met stip op 1)
2. Plezier in je werk
3. Salaris
4. Mogelijkheden om je te ontwikkelen

3 en 4 zijn natuurlijk van invloed op elkaar. je wilt 4 om 3 te krijgen. Je zou ze ook om kunnen draaien, want door te investeren in 4 krijg je 3.
Anyway, 1 geeft voor mij doorslag om alvast niet al te ver weg van huis te gana werken. Vroeger werkte ik ergens waarbij ik iedere dag pas om 18:30 thuis was. Gauw eten, kinderen naar bed en op de bank zitten. Nu ben ik regelmatig al om 16:30 thuis, 2 uur langer met de kids. (voor mij erg belangrijk)
2. spreekt voor zich. Maar hoe weet je nou hoe de werksfeer is binnen een bedrijf. Wanneer je ergens solliciteert: kijk hoe de mensen reageren als je binnenkomt, neem de omgeving goed in je op, neem het bedrijf in je op, kijk hoe de ontvangst is, of er op de achtergrond onderling gelachen wordt, enz. Soms kan je het ook gewoon vragen.

Stel nu je doel op: wat / waar wil ik zijn over 5 / over 10 jaar. Wil je leidinggevende zijn? dan kan je toch al niet meer gaan voetballen met je collega's. Wil je de beste in je vakgebied zijn? kijk dan wat je hier nog kan leren en wat je bij het andere bedrijf kan leren. Wil je voor jezelf beginnen? dan kom je later bij veel verschillende bedrijven en is het nu al verstandig om daaraan te wennen, dus switchen.

Zoals je ziet projecteer ik het nu op mezelf. Wellicht kan je er ook wat mee. Succes in ieder geval.

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Ik denk dat de belangrijkste afweging niet de sfeer opzich is, maar je carriere plannen en waar je op dit moment bent in je carriere. Als je echt op zoek bent naar meer verantwoordelijkheid (wat je dus zelf zegt) en die mogelijkheid is er niet echt bij je eigen bedrijf, dan moet je jezelf afvragen hoe lang je het daar nog uit gaat houden. Want ondanks de leuke sfeer kan werk erg vervelend worden als je niet 'verder' komt terwijl je dat wel wil. Geld is in dit geval echt van ondergeschikt belang denk ik, dat zou het iig voor mij zijn. Heb je de mogelijkheid om een flinke stap te maken in je carriere, dan kan je die kans natuurlijk aangrijpen, er een jaar of 2 blijven zitten en met je nieuwe opgedane ervaring en kennis op zoek gaan naar een bedrijf dat wel de sfeer heeft die je zoekt. Ik denk dat je met blijven zitten op je plek je probleem niet oplost.

Verwijderd

Ik ben ondertussen ook begonnen bij een bedrijf waar de sfeer erg bekrompen is, het is een selecte groep mensen die wat ouder zijn en helemaal niet op zoek zijn naar nieuwe collega's. Dit maakt werk een heel stuk moeilijker als dat bij mijn vorige werkgever, waar alles erg informeel was, altijd lachen gieren en brullen.

Ik ben hier dus heen gegaan voor het salaris, naast het bovenstaande kwam er ook veel reistijd bij kijken.
Bij mij kwam er wat meer als 4450,- per jaar bij kijken, maar het was niet de moeite waard.

• The_Butler
Bedankt voor de reacties, het is altijd leuk om te zien hoe iedereen met een eigen insteek tegen de zaak aankijkt. Vanochtend heb ik met een collega gepraat die bij dat japanse bedrijf waar ik aan de slag wil heeft gewerkt. Hij zegt dat de sfeer er officieler is maar dat het niet negatief is. De collega's gaan om de zoveel tijd uit met elkaar en het contact met elkaar is meer dan alleen professioneel.

Na dit gesprekje heb ik mijn manager van mijn plannen op de hoogte gebracht, hij was uiteraard niet blij dat ik zijn team wil verlaten, maar hij vatte het goed op. Ik heb hem openlijk verteld waarom ik verder wil en hij begreep alles goed. Het goede nieuws is dat mijn vertrek op een goede manier is/gaat gebeuren, mijn manager zei ook dat ik altijd welkom terug ben als ik de buitenwereld zat ben.

Dit weekend maar een paar pakken kopen... hoeveel shirts en stropdassen heb je nodig op een beetje lekker te kunnen roteren? ;)

at your service

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 14:17
The_Butler schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 18:10:

Dit weekend maar een paar pakken kopen... hoeveel shirts en stropdassen heb je nodig op een beetje lekker te kunnen roteren? ;)
1'tje kun je 'm binnenste buiten keren en op het einde vd week wassen :p

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

heb zelf 2 pakken, 3 overhemden met stropdas en nog 2 andere waar ik geen stropdas bij heb (voor vrijdag :P ) aangezien je ook in Engeland woont, zou eens bij Moss gaan kijken, redelijke kwaliteit voor goede prijzen.

Goeie beslissing iig :)

Verwijderd

Een goede werksfeer is veel waard, maar wie zegt dat het bedrijf waar je het nu over hebt dat niet heeft.

Natuurlijk is het wennen, zul je er in moeten komen, en gaat niet alles in dit leven om geld ( :') ), maar als je uiteindelijk meer kunt verdienen EN het werk spreekt je meer aan, dan is de keuze toch al snel gemaakt? Sfeer kun je ook zelf daar creëren namelijk.

En wat betreft pak aan.. ja.. dat zou ik zelf ook wel als een nadeel zien (al was het maar omdat ik dan in een mantelpakje zou moeten verschijnen als ik in jouw (nette) schoenen stond) maar wie weet valt het allemaal wel mee... je bent nog jong neem ik aan, dus je hebt alle kansen. Wat niet betekent dat zodra het maar even ergens tegenzit je WEER naar een andere baan moet gaan zoeken, op jobhoppers zijn ze ook niet zo happig, maar als je denkt dat er wat voor je in zit, 'gewoon' doen...

• The_Butler
Nou, ik heb dus vandaag officieel mijn baan opgezegd. Het voetbal gaat door twee andere collega's overgenomen worden. Mijn voorganger heeft alles goed opgevat, het beste is dat hij me vroeg of ik nogsteeds naar Duitsland wilde komen om het team aan te moedigen. Uiteraard heb ik ja gezegd, mits mijn collega's en het management het ermee eens zijn. Maandag komt de moeilijke taak om iedereen met een mailtje te laten weten dat ik ermee ga stoppen.

Ik ga de 5/11/07 aan de slag bij het nieuwe bedrijf, ik kan een maand daarna wel even laten weten of de keus goed of slecht was. Hoewel meer levens ervaring in de meeste gevallen altijd beter is voor je toekomst, dus van een slechte keuze kan denk ik niet gesproken worden.

Hoe laat de gemiddelde tweaker zijn bedrijf los? emailtje naar iedereen en een avondje uit?

at your service

Verwijderd

The_Butler schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 23:03:
Nou, ik heb dus vandaag officieel mijn baan opgezegd. Het voetbal gaat door twee andere collega's overgenomen worden. Mijn voorganger heeft alles goed opgevat, het beste is dat hij me vroeg of ik nogsteeds naar Duitsland wilde komen om het team aan te moedigen. Uiteraard heb ik ja gezegd, mits mijn collega's en het management het ermee eens zijn. Maandag komt de moeilijke taak om iedereen met een mailtje te laten weten dat ik ermee ga stoppen.

Ik ga de 5/11/07 aan de slag bij het nieuwe bedrijf, ik kan een maand daarna wel even laten weten of de keus goed of slecht was. Hoewel meer levens ervaring in de meeste gevallen altijd beter is voor je toekomst, dus van een slechte keuze kan denk ik niet gesproken worden.

Hoe laat de gemiddelde tweaker zijn bedrijf los? emailtje naar iedereen en een avondje uit?
Ik ben 1 juni van baan geswitched. Na 8 jaar dienst verband. Ik had er dus goeie vrienden opgebouwt(en blijkt nu gelukkig nog aan overgehouden).
Mensen met wie ik het goed kon vinden heb ik het persoonlijk verteld.

Op 1 van mijn laatste dagen zijn we met een grote club lekker het de kroeg(lees terras) in gegaan en vervolgens een hapje wezen eten!!!
Was een leuk afscheid.

Goed dat je de knoop heb door gehakt en dat het toch goed werd ontvangen door je voorganger....

• The_Butler
Het verhaal krijg nog een staartje.... Een van de directeuren vroeg mij of ik aanstaande maandag voor een gesprekje langs wilde komen.

Geen idee wat er gezegd gaat worden, maar ik hoop niet dat ze mij een beter aanbod willen doen, kun je je voorstellen hoe het moet voelen voor je manager als hij minder verdiend dan een van zijn programmeurs? Ook kan ik dat andere bedrijf (welke hun Europese hoofdkantoor in mijn geboorteplaats in Nederland hebben) moeilijk vertellen dat ik niet kom werken; ik heb dat geintje namelijk een half jaar geleden met hun uitgehaald, en ik vind zoiets erg on-professioneel over komen. Het idee is namelijk wel dat als ik ooit in Nederland terug kom ik daar een baan hoop te krijgen...

Maar goed, we zien het maandag wel. Ik ga gewoon verder met mijn collega trainen in het opzetten van redundante SCADA netwerken. De moed zakte me alleen in de schoenen toen hij al driftig aantekeningen maakte toen ik even een "ipconfig/all" deed.

at your service

Verwijderd

Oeh.. moeilijk besluit.
Een directeur kan trouwens toch geen hoger salaris bieden als wat hij zelf nu verdient?

Verwijderd

The_Butler schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 15:19:Geen idee wat er gezegd gaat worden, maar ik hoop niet dat ze mij een beter aanbod willen doen, kun je je voorstellen hoe het moet voelen voor je manager als hij minder verdiend dan een van zijn programmeurs?
Eerlijk gezegd zou mij dit maar bitter weinig kunnen schelen. Dat is dan zijn/haar probleem, daar ga IK écht niet van wakker liggen.

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Waar komt het idee vandaan dat een manager meer waard is dan een programmeur? Hij stuurt ze aan, maar dat wilt niet zeggen dat hij een betere opleiding, meer kennis, belangrijker is of meer geld waard is.

Als je meer gaat verdienen betekent dat simpelweg dat jij belangrijk genoeg bent om dat loon te verantwoorden :) Je manager moet zich druk maken om zijn eigen loon - da's niet jouw zaak.

• The_Butler
Nou, ik heb het gesprek met mijn Directeuren gehad, het verliep allemaal goed. Ze vroegen wel of er iets gedaan kon worden om mij te laten blijven, maar iedereen was het er wel mee eens dat niet echt kon lukken in de huidige bedrijfs situatie. We hebben afgesproken om contact te houden.
Nadat ik de email had rondgestuurd over mijn plannen was ik wel verrast over de hevige reactie in het bedrijf. Iedereen was toch een beetje geschokt en vond het jammer me zien te vertrekken. Het was ook heel appart om door het bedrijf heen te lopen vandaag, ik voel me nogsteeds erg appart. Maar goed; de knoop is nu 100% doorgehakt. Ik kan over een maand of twee wel laten weten of mijn beslissing goed of slecht is geweest.

at your service

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-10 13:47
Ik heb precies dit probleem maar dan omgekeerd.

Op dit moment woon ik vlakbij m'n werk (5 minuten fietsen), verdien goed, goed CAO, veel vakantiedagen, hoog opleidingsbudget. Ik werk bij een stichting die grotendeels door de overheid gefinancierd wordt, dus er heerst een zekere vorm van ambtenarenmentaliteit. Opzich vind ik dit geen groot probleem, ware het niet dat sommige mensen een beetje onder hun verantwoordelijkheden uit proberen te komen. Dit is echter nog niet het grootste probleem.

Probleem is wel dat ik sinds enige tijd wat mot heb met een collega op dezelfde afdeling. Normaliter ben ik iemand die met een hoop mensen door één deur kan, maar in dit geval dus niet. Nu weet ik dat het kortzichtig is alle problemen bij een ander neer te leggen, maar mijn volle verstand zegt (zeker gezien de voorgeschiedenis van deze persoon) dat dit meer aan hem ligt dan aan mij.

Nu laat ik over het algemeen mijn pret hierdoor niet bederven en ga gewoon lekker door met mijn ding. Soms ontkom je echter niet aan interactie met personen, dus ontlopen kan ik het niet, we werken immers op dezelfde afdeling. Nu ben ik oogluikend wel aan het toekijken op andere baantjes welke gelukkig volop te vinden zijn. Echter met mijn huidige kennis en ervaring ben ik bang niet zo goed te kunnen verdienen bij een andere werkgever op dit moment.

Binnenkort volgt er een gesprek met het afdelingshoofd en deze collega om te kijken of waar we kunnen verbeteren. Mijn gevoel zegt echter dat op lange termijn niet zoveel zal veranderen. Wat is nu wijsheid? Ik ben nog jong, 24, dus ik kan nu in principe pakken wat ik pakken kan. Ik zal waarschijnlijk dan wél eerst een stap terug moeten doen in salaris en ook moeten inboeten op reistijd. Wat zou jij doen als je in mijn schoenen zou staan?

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
ebia schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:15:
Ik zal waarschijnlijk dan wél eerst een stap terug moeten doen in salaris en ook moeten inboeten op reistijd. Wat zou jij doen als je in mijn schoenen zou staan?
Ik heb recentelijk voor deze keuze gestaan. Ik had een goede leidinggevende baan. Verdiende goed, veel vrijheid, op 5 minuten afstand van m'n huis. Toch boeide het werk me al een tijd niet meer, ik kon mijn ei er niet meer in kwijt. Heel lang heb ik vastgehouden aan de pluspunten van m'n werk, en het enige minpunt (ik vond het niet meer leuk) genegeerd. Op den duur begint je dat toch op te breken. Ik heb uiteindelijk toch besloten weg te gaan. Volgende week begin ik bij een nieuwe werkgever. Ik ga wat minder verdienen, en ik zal meer moeten reizen. Je zou zelfs kunnen zeggen dat het een stap terug is, maar ik heb er veel zin in, en ik denk dat het plezier in mijn werk snel terug is. Daarnaast biedt de omgeving wel voldoende perspectief voor de toekomst. Ik zie het dus ook als een investering in mezelf.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Pagina: 1