Toon posts:

Beeld vol met strepen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was net GTA SA aan het spelen en toen sprongen er allerlei strepen op het scherm in de kleuren paars en groen etc. Ik heb er een screenshot van gemaakt. Hopelijk kunnen jullie zien wat er aan de hand is. Dit is namelijk heel erg irritant. Ik vermoed dat mijn video kaart het loodje heeft gelegd. Wat denken jullie?

Screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://img222.imageshack.us/img222/738/helpqs2.png

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 13:54
Mijn oordeel: RIP VGA :/

Verwijderd

Topicstarter
Daar was ik al bang voor :'(

• Bardirella
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-01-2023

Bardirella

What! Are you crazy?

geen probleem: wij de reviews staan enkele prachtige graka's besproken... aan u de keus ;-p

E7200-Asus-HD 4670 OC compo-640 HD Spinpoint-4Gb DDR2 800 OCZ-Antec Sonata Plus 550W

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-07 23:02
jip, heb het probleem, ook gehad met mijn 9800pro. Die sterven nogal vaak, toevallig ook een?

Verwijderd

Topicstarter
Dat is toevallig, ik heb (had 8)7 ) ook een ATI RADEON 9800 PRO.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2007 21:15 ]

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 13:54
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 21:07:
Ik zie de laatste tijd vrij veel berichten van 9800 kaarten die er geen zin meer in hebben ... beetje jammer van de korte levensduur van de beestjes. Heb vorig jaar ook een 9800XT mogen afschrijven ;(

• Tomfish
  • Laatst online: 18-10-2025
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 21:07:
Echt zonde dat deze kaartjes allemaal dood gaan. Hierbij dus ook weer een dood geheugenchippiej zo te zien. Een mooie vervanger hiervan is de x1600, mocht je er eentje zoeken. En als je je 9800pro weg wilt doen, wil ik hem wel hebben voor aan de muur. ( vergoed de verzendkosten )

• PieterAelse
  • Laatst online: 14-07 23:02
heb zelf nu ook een 1650xt ja, wachtende op de nieuwe high-end kaarten.
Ben trouwens ook wel geinteresseerd in die kapotte 9800pro, kan ik van chip een mooie sleutelhanger maken.

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:11
Is je screenshot via Print Screen gemaakt? Dan is je beeldscherm (en kabel) in ieder geval uit te sluiten.

Specificaties | AndriesLouw.nl

Verwijderd

Topicstarter
AndriesLouw schreef op donderdag 27 september 2007 @ 21:52:
Is je screenshot via Print Screen gemaakt? Dan is je beeldscherm (en kabel) in ieder geval uit te sluiten.
Ja, gemaakt met screenshot

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
In het BIOS ook artifacts? Anders zou het eventueel een driverprobleem kunnen zijn, maar dat vermoed ik niet. Zeker niet als ik de naam van de kaart zie (9800Pro)...

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:46

HugoBoss1985

Xenotech

Een 9800 pro voor aan de muur, dan kan je tegen iedereen vertellen: "Kijk dat is die kaart van Ati waar er zoveel kapot van gaan" :P

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Helaas idd typisch iets voor de 9800 serie. Heb er hier op Got en op stage al veel te veel van gezien met dit probleem. Als de artifacts in Windows al zo erg zijn zonder dat ie games draait is het echt einde verhaal.

• Tomfish
HugoBoss1985 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 16:46:
Een 9800 pro voor aan de muur, dan kan je tegen iedereen vertellen: "Kijk dat is die kaart van Ati waar er zoveel kapot van gaan" :P
Een stukje nostalgie voor mij... ;)

Verwijderd

Wij hebben thuis ook zon kaart en een jaar geleden had ik het zelfde probleem, dell gebeld volgende dag nieuwe kaart...2 dagen later was de monitor RIP, dell gebeld volgende dag gelijk nieuwe monitor, Geweldige service....maar jah het komt dus te vaak voor met die kaarten helaas..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net even de kast opengemaakt. Daar trof ik de boosdoener aan. De fan van de videokaart zat bijna tegen de geluidskaart aangeplakt. Daarbij zat hij ook nog vol met stof. Ik heb met een stofzuiger het stof weggehaald en de geluidskaart een slot verder geplaatst. En wat blijkt: de videokaart werkt weer :)

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

komt vaak voor bij de 9800pro dat de koeler stukgaat

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• Tomfish
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 22:33:
Ik heb net even de kast opengemaakt. Daar trof ik de boosdoener aan. De fan van de videokaart zat bijna tegen de geluidskaart aangeplakt. Daarbij zat hij ook nog vol met stof. Ik heb met een stofzuiger het stof weggehaald en de geluidskaart een slot verder geplaatst. En wat blijkt: de videokaart werkt weer :)
Als je de levenduur nog wat wilt vergroten, zou ik er toch een andere koeler op zetten. Denk aan een Arctic of een Zalman. Die zijn nog stiller ook.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

En meer ruimte tussen de videokaart en de geluidskaart.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:00
GoldenSample schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 22:48:
komt vaak voor bij de 9800pro dat de koeler stukgaat
Dat is het probleem juist ook.
Zelf heb ik een Radeon 9700Pro. Deze gaf bij bepaalde spellen artifacts.
Nadat er een zalman koeler opgeplaatst is kan er ook overgelocked mee worden.
Iets wat totaal niet wou met de orginele koeler.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Pagina: 1