Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag is de Samsung I550 officieel gereleased:

Bericht van pocketinfo.nl:

"Op de IFA was 'ie al te zien, maar nu is de Samsung SGH-i550 ook officieel aangekondigd. De i550 draait op Symbian S60 en is voorzien van GPS, een 3,2 megapixel camera en HSDPA.

Er werd al een tijdje gespeculeerd over de SGH-i550. De specificatielijst van dit toestel is indrukwekkend, zeker als je een toestel wilt waar behalve Wi-Fi zowat alles in zit wat er op de markt te krijgen is. De i550 zal het moeten opnemen tegen de N95 van Nokia, ook al een toestel dat van alle multimedia-gemakken is voorzien. In de i550 vind je GPS, een 3,2 megapixel camera, HSDPA en een 3,5 mm audioaansluiting. Er zit een 2,6 inch QVGA-scherm in, een FM-radio en een kaartslot voor microSD met ondersteuning voor SDHC. Op dit moment zijn er geheugenkaartjes tot 4GB verkrijgbaar.

De i550 meet ... [lees meer]

Foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.pocketinfo.nl/contentimages/i550.jpg

Specs tot dusver:
  • Quadband GSM
  • HSDPA, UMTS en EDGE
  • 3.2 megapixel camera met autofocus en flitser
  • 2.6″ QVGA 262K kleuren TFT display
  • GPS ontvanger
  • FM Radio
  • Bluetooth 2.0 met A2DP
  • USB 2.0
  • 3.5 mm koptelefoon aansluiting
  • Symbian 9.2 OS met S60 3.1 UI
  • Full HTML browsing
  • RSS support
  • 1200 mAh accu
  • 150 MB intern geheugen
  • Maximaal 4GB microSD
  • Afmetingen: 115×53x13.8 mm
bron: Unwiredview

De I550 zal vanaf November 2007 beschikbaar zijn en de prijs zal volgens geruchten rond de 400 euro liggen.
bron: Pocketinfo.nl

Een erg mooi en compleet telefoontje, jammer dat er geen WiFi op zit. Maar voor de rest voldoet hij aan mijn eisen. Ik wil namelijk zelf een telefoon met GPS, dus kwam ik uit op de TyTn II of de N95 maar die vind ik beide te groot (zeker de TyTn II) of te duur (N95). Wat vinden jullie er van?

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:27
Aaaaarrrhh waarom nu geen WiFi ?? :( :/ :'(
Anders was deze phone gewoon helemaal af geweest.

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-11 15:14
Ik ik er ook een topicje over maken... had ik toch even beter moeten kijken... anyhow wat linkjes;

Hands-on (plaatjes!)
Specs
Prijs, introductie

De prijs is iig. flink minder dus dan de N95 :). En, wat ik erg gaaf vind (lees Hands-on), deze foon heeft een trackball! Hoe dat precies werkt onder S60 weet ik niet maar de HTC3300 met trackball vond ik iig. erg fijn!

Wifi... dat was eerder voor mij ook een must have maar hoe meer ik er over nadenk, hoe minder belangrijk ik dat vind. Een goede accu, candybar formaat, goede bedieningsmogelijkheden en GPS en Symbian zijn voor mij eigenlijk de toverwoorden.

[ Voor 3% gewijzigd door XElD op 01-10-2007 14:19 ]

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-11 10:07
Ik ben benieuwd wat voor mooie foto's die kan schieten en met hoeveel fps en resolutie filmpjes maakt :)

• LVGH
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:24
Ik heb ergens gelezen dat deze geen radio zal hebben.. weet niet meer waar :-/

• XElD
Ja, dat klopt... dus wachten op de i560 dan maar.

• XElD
IRL ziet ie er toch wel beter uit...

Afbeeldingslocatie: http://www.mobileburn.com/media/samsung/sgh-i550/samsung_sgh-i550-IMG_3578.jpg

Link, met meer plaatjes op pagina 2

[ Voor 70% gewijzigd door XElD op 19-10-2007 17:12 ]

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Beetje jammer dat dit topic zo dood is. Ik kwam zojuist deze review tegen.

Verwijderd

Idd jammer dat het zo dood is.

Enig idee wanneer hij in Nederland verkrijgbaar is? Op alle sites staat eht zelfde tekstje waain staat dat hij in November uit zou komen. Maar wanneer komt hij nu echt? Deze maand nog, januari, februari?

Iemand enig idee?

Verwijderd

Begin Febr 2008 bij smartphonestunts.nl

Status van dit product: Binnenkort leverbaar

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2008 18:48 ]

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Ik vind dit ook een bijzonder interessant toestel!
Heb nu de e51 ook erg fijn. Alleen lijkt gps me toch wel gemakkelijk om te hebben. Zeker in dit (bijna) alles in een apparaat. 5mp camera? Niet nodig. Touch screen? Ook niet

Wifi? Weet ik niet...

eigenlijk is dit een aangepaste e51 (groter scherm en gps tegenover wifi).
Mmmmm lastig!

• Batsu
ik krijg hem dinsdag binnen (oke hoop ik) en dan post ik mijn ervaringen wel...
ik vergelijk zeker en vooral met de e51

Ben trouwens benieuwd of men met een hack komt om de wifi beschikbaar te maken...

[ Voor 32% gewijzigd door Batsu op 24-02-2008 12:40 ]

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hoe wil je dat gaan hacken dan ?
Een wifi microsd kaartje kopen ?

http://www.expansys-usa.com/p.aspx?i=140798&sbadd=140798

Een andere optie is er niet, want er zit geen wifi hardware in de i550.

[ Voor 17% gewijzigd door W00fer op 26-02-2008 22:33 ]

• Batsu
W00fer schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 22:32:
Hoe wil je dat gaan hacken dan ?
Een wifi microsd kaartje kopen ?

http://www.expansys-usa.com/p.aspx?i=140798&sbadd=140798

Een andere optie is er niet, want er zit geen wifi hardware in de i550.
er is een i550w uit waar wifi in zit en blijkbaar is de hardware exact hetzelfde als de normale i550 dus dat betekend dat de software wellicht gehackt kan worden om de wifi (die dus denk ik wel aanwezig is) beschikbaar te maken1!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:19
Ben wel benieuwd naar dit toestel, zodra hij verkrijgbaar is bij een winkel neem ik hem, icm Debitel 20 oid, kost me dan €18 euro voor het toestel.

Het is opzich wel jammer van het wifi gedeelte, maar ja. Iemand verder nog informatie over de mogelijke i550w?

Ik lees wel wat over de i550 en de i560, deze staan ook bij veel winkel in de lijst, maar lees vrij weinig over de i550w, terwijl hij volgens sommige buitenlandse site's wel onderweg is.

• W00fer
  • Niet online
Klopt, de i550w volgt over enkele maanden hier in Nederland.
De i550 "normaal" zou er in principe volgende week moeten zijn.

• Batsu
Ik heb hem even gehad, maar ga hem toch weer van de hand doen.

Ik heb hem vooral vergeleken met mijn Nokia e51 (ook Symbian).

Pluspunten i550:
- groot scherm
- symbian, vereenvoudigde interface
- GPS
- trackball, al is het wennen

Minpunten:
- geen wifi
- nog geen skype/fring client beschikbaar

Deze laatste reden is voor mij DE reden om hem weg te doen. Ik bel elke dag naar Brazilie via skype/SIP en dat is dus helaas (nog?) niet te draaien op de i550.

Vooraf was ik huiverige voor de afmetingen (vooral de breedte) maar dat viel me erg mee!
Verder zit het toestel goed in elkaar. Stevig gebouw, prettig in gebruik. ook de toetsen zijn fijn!

Al met al een zeer prettig toestel, alleen voor mij mist de functionaliteit van skype/SIP, dus hij gaat in de verkoop!

heb je vragen, ik hoor het graag!

• rscheper
Mooi dat je deze punten zo even hier meldt, ben erg geinteresseerd in het toestel, maar er vallen nog zeer weinig reviews/ervaringen te vinden.

Ik zit ook een beetje met de grootte/breedte van het toestel, ik heb nu de Nokia 6680, ook al geen klein dingetje, was ook even wennen vanaf een kleine Samsung, maar deze is nog groter.. Alhoewel hij wel weer mooi plat is,.

Ik heb het toestel gister even mogen aanschouwen in een Debitel winkel, dit was tevens de enige winkel in Groningen die hem mij kon laten zien, netzoals The BelCompany hebben zij ook nog geen beschikbaarheids datum.. Het eerste gevoel was beter dan ik had verwacht, niet al te zwaar, komt niet lomp over en ligt wel goed in de hand.. Toestel stond niet aan, dus heb jammer genoeg niet even kunnen testen.

Hoe zit het verder met de snelheid van het toestel? Mijn 6680 is nl een ontzettend traag ding, bij deze heb je verder geen last van wachttijden oid?

De Wifi, tsjah.. zit ik over na te denken, gezien de i550w ook komt, maar of dat voor mij nou het wachten waard is.. Daarnaast lijkt me die trackball wel iets aparts, het is voor mij uberhaupt de eerste keer dat ik een toestel zie met een trackball, lijkt me sowieso wennen inderdaad!

• Batsu
rscheper schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 09:49:
Mooi dat je deze punten zo even hier meldt, ben erg geinteresseerd in het toestel, maar er vallen nog zeer weinig reviews/ervaringen te vinden.

Ik zit ook een beetje met de grootte/breedte van het toestel, ik heb nu de Nokia 6680, ook al geen klein dingetje, was ook even wennen vanaf een kleine Samsung, maar deze is nog groter.. Alhoewel hij wel weer mooi plat is,.

Ik heb het toestel gister even mogen aanschouwen in een Debitel winkel, dit was tevens de enige winkel in Groningen die hem mij kon laten zien, netzoals The BelCompany hebben zij ook nog geen beschikbaarheids datum.. Het eerste gevoel was beter dan ik had verwacht, niet al te zwaar, komt niet lomp over en ligt wel goed in de hand.. Toestel stond niet aan, dus heb jammer genoeg niet even kunnen testen.

Hoe zit het verder met de snelheid van het toestel? Mijn 6680 is nl een ontzettend traag ding, bij deze heb je verder geen last van wachttijden oid?

De Wifi, tsjah.. zit ik over na te denken, gezien de i550w ook komt, maar of dat voor mij nou het wachten waard is.. Daarnaast lijkt me die trackball wel iets aparts, het is voor mij uberhaupt de eerste keer dat ik een toestel zie met een trackball, lijkt me sowieso wennen inderdaad!
engelse revieuws zijn wel beschikbaar (mobile-review bv, vrij uitgebreid)
De snelheid is wel aardig, maar mijn e51 is sneller (al is die echt retesnel). Vond de snelheid niet irritant, gewoon goed te noemen!
Trackball is zeker apart en je moet er wel echt aan wennen!
Als je wil wachten op de wifi uitvoering moet je denk ik nog een paar maanden wachten.. SDtel jezelf de vraag: gebruik je wifi veel? Of heb je een onbeperkt data abo?

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:24

robertwebbe

Robert Webbe

Ik heb er even mee gespeeld en wat foto's mee gemaakt: http://www.flickr.com/search/?q=i550&w=7992143%40N05.

Mijn eerste indruk was dat ik die touch muis erg irritant vond maar na de snelheid van 6 nar 8 gezet te hebben ging het al stukken beter. De kwaliteit van de camera vond ik erg tegen vallen, mijn huidige N82 is echt aanzienlijk beter. Ook de implementatie van Symbian 60 vind ik karig, de Nokia's worden beter bedeeld uitgerust. De GPS gevoeligheid was ook niet erg super vergeleken met de Nokia N82, al bij een paar meter binnenshuis (wel bij een raam in de buurt) was ik mijn fix al kwijt terwijl de N82 nog prima te vertellen waar ik was.

Een paar maanden geleden zou ik er nog helemaal weg van zijn maar hedentendage niet meer (ik weet het, ik ben vreselijk verwend op dit gebied).

• W00fer
  • Niet online
Hoe zijn de cijfertoetsen, dat is mijn enigste zorg.

De i550w wil ik gaan halen, of de N82.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ben ook weer eens aan wat nieuws toe. Ik heb een hele tijd de Nokia 6670 gehad en sinds kort de HP Voice Messenger 514 (gratis bij een laptop gekregen) maar die bevalt me geenszins.

De i550w vind ik wel interessant klinken. Maar ik heb wel wat vragen aan mensen met wat ervaring met dit toestel:
- Hoe is de snelheid van dit toestel? Zit je snel in het menu enzo?
- Is het makkelijk en snel om contacten te zoeken? Kan hij ook "Fuzzy" zoeken zoals de HP Voice Messenger 514?

Met dat fuzzy zoeken bedoel ik: Stel je hebt 2 contacten "Frits de Snelle" en (bijv) "Annie Friesinger" in je adresboek staan en je zoekt op 374 (ofwel fri), dan komen beide contacten naar voren. Dat is echt ideaal omdat je zo direct op voornaam, achternaam én telefoonnummer zoekt! _/-\o_
Dat is echt een briljante feature, alleen de Voice Messenger is Windows, en daar kan ik gewoon echt niet mee werken (op m'n phone al helemaal niet). :(

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Batsu
W00fer schreef op zondag 09 maart 2008 @ 01:59:
Hoe zijn de cijfertoetsen, dat is mijn enigste zorg.

De i550w wil ik gaan halen, of de N82.
De W is nog (lang?) niet uit geloof ik!

de toetsen zijn echt prima. sms typen gaat goed. goede feedback van de toetsen. Ik heb zelf vrij grote handen dus met 1 hand typen ging goed!

• Batsu
Room42 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 02:29:
- Hoe is de snelheid van dit toestel? Zit je snel in het menu enzo?

Ja dat gaat snel!

- Is het makkelijk en snel om contacten te zoeken? Kan hij ook "Fuzzy" zoeken zoals de HP Voice Messenger 514?
snel contacten zoeken kan, fuzzy weet ik even niet!

• rscheper
Ik heb de i550 even gezien en even mee gespeeld in de Mediamarkt, ik vond het balletje een beetje een apart verhaal, ik kon er in ieder geval niet bepaald snel mee door een menu bladeren, paar foto's gemaakt, niet slecht.. Ligt goed in de hand, had misschien nog ietsjes zwaarder mogen zijn. (voelt nog al licht tegenover mijn 6680 van nu).

Ben nog niet helemaal overtuigd, het toestel komt in ieder geval wel goed over, maar ben erg benieuwd naar de ervaringen met de scrollbal en de camera bijv. GPS is niet heel belangrijk, zit ook in m'n pda.. Het blijft wel een kanshebber..

Verwijderd

Weet iemand al wanneer de Samsung i550w ongeveer uitkomt? Op www.newmobile.com staat 'eerste kwartaal 2008'. Maar anderen zeggen weer dat het nog lang duurt.

:/

• W00fer
  • Niet online
Q2 heb ik begrepen. Ik zal mijn contact bij Samsung eens vragen.

• MJFM
  • Laatst online: 05-11 13:32
Klopt het nou dat ik uit naast plaatjes van een zilveren en een zwarte uitvoering, ook plaatjes vind van de zwarte uitvoering met zilveren toetsen en de zwarte uitvoering met zwarte toetsen?

Zilveren uitvoering:
Afbeeldingslocatie: http://www.phonesreview.co.uk/wp-content/phoneimages/2007/10/samsung-i550-silver.jpg

Zwarte uitvoering met zilveren toetsen:
Afbeeldingslocatie: http://www.mobime.ru/var/news/2007/09/05/samsung-sgh-i550-gps-symbian-s60-phone-1.jpg

Zwarte uivoering met zwarte toetsen:
Afbeeldingslocatie: http://www.crunchgear.com/wp-content/uploads/imgp2728.JPG

Of zie ik het verkeerd?

Edit: weet iemand trouwens of en zo ja waar de volledig zilveren uitvoering leverbaar is?

[ Voor 7% gewijzigd door MJFM op 26-03-2008 23:58 ]

'You know me...I'll manage!'

• Rixter223
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-11-2021
Ik wil die zwarte :P Vraagje, welk navigatie systeem lijkt jullie het beste om op dit toestel te zetten???

• W00fer
  • Niet online
Garmin of Route66.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-11 19:24
Standaard zit er een proefversie van Navigon bij trouwens.

Verwijderd

Hallo allen,

Sinds vandaag heb ik dan een i550. Na een lange tijd wikken & wegen over wat nou de opvolger van mijn Motorola c385 moest gaan worden uiteindelijk gekozen voor deze Samsung, vooral door de prijs. Hij kan nagenoeg het zelfde als de nokia N82, maar kost toch net een paar duiten minder.

Mijn eerste indruk van het apparaat is best wel goed. De telefoon voelt ondanks dat hij best wel licht is stevig aan, en alles ziet er netjes afgewerkt uit. Het cameraatje wat er op zit is niet geweldig (korellig) maar doet z'n werk goed, en levert toch best aardige plaatjes op. De kwaliteit is vergelijkbaar met m'n eerste digitale camera, een Fuji finepix A210 als ik het goed heb.

De knopjes laten zich best makkelijk bedienen, ondanks dat het allemaal best wel opelkaar gepropt zit zo onderaan het toestel. De trackball is eventjes wennen, maar ik vind hem toch best wel fijn, zeker nu ik de gevoeligheid iets heb opgeschroefd.

USB verbinding gaat zonder meer goed, bluetooth (voorheen nog geen ervaring mee) gaat nog best snel, en de GPS is ook nog vrij nauwkeurig (als ik z'n eigen gegevens mag geloven) Ik ben nu nog bezig met het aan de praat krijgen van een routeplanner (wil eerst de alternatieven naast elkaar proberen voor ik ergens geld in ga steken, maarja. dat zoek ik zelf allemaal lekker uit, en daar ga ik jullie niet mee lastig vallen, hooguit met de bevindingen van de software zelf)

EDIT:
Inmiddels heb ik er Garmin Mobile XT op staan, en daar al een paar rondjes mee genavigeerd. Garmin werkt dus met de interne ontvanger van de i550.

De levensduur van de batterij vind ik ook nog best aardig. Met een dag intensief gebruik is ie wel leeg, maar als je hem alleen maar standby laat staan moet ie in theorie 18 dagen meekunnen. Ik ben in ieder geval na anderhalve dag stil laten liggen nog steeds geen streepje kwijt van m'n batterijmeter.

Het enige waar ik nu nog naar op zoek ben is de mogelijkheid om een datacall verbinding te maken. Dit komt niet voor in mijn lijstje van verbindingsmogelijkheden als ik een "toeganspunt" wil maken voor Gnubox.

Al met al best tevreden zo na 1 dag.En na een paar dagen nog steeds tevreden.

Groets,
Martijn

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2008 12:42 . Reden: Een paar dagen verder ]

• Rvanlaak
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:28
Hmm,,

Wat ik dus niet snap is dat dit dus de concurent van de N95 genoemd wordt. Zit te zoeken naar een nieuwe mobiel, mijn Samsung U600 heeft het namelijk begeven. Hierdoor kwam ik op de volgende site terecht: http://www.studentmobiel....product/2529/samsung-i550

Nu is mijn vraag eigenlijk nog, is het mogelijk om er TomTom op te zetten? De N95 heeft namelijk al heel lang problemen met de internet GPS icm TomTom....

• W00fer
  • Niet online
Wellicht, al denk ik dat het dezelfde problemen heeft als bij Nokia. Symbian = symbian.

Verwijderd

ik krijg Garmin niet werkend...
ik heb alles erop staan, maps erop gekopieerd...
maar hij herkent de interne gps niet en pakt de maps niet...
is er iemand die dit ook gehad heeft of in ieder geval weet hoe ik dit op moet lossen...

• BlackLion
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-10 15:58
Weet iemand al wanneer de i550W uitkomt?
ik heb vorige week naar samsung gebeld en gemailed.
de ene zegt dat deze over 3 weken uitkomt.
de volgende zegt volgende maand maar waarschijnlijk dat het nog wel langer ging duren.
de ander wist hier geen antwoord op te geven.

dus iemand?
Pagina: 1