[Vista] gpedit.msc niet aanwezig?

Pagina: 1
Acties:
  • 5.230 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:33
De module Groepsbeleidsobjecteditor bevindt zich op de volgende locatie: %windir%\System32\gpedit.msc

Belangrijk
  • Mogelijk moet u MMC en de bijbehorende modules met meer bevoegdheden uitvoeren, zelfs als uw account deel uitmaakt van de groep Administrators.

Klik op Start, op Alle programma's en op Bureau-accessoires om MMC te openen met meer bevoegdheden. Klik met de rechtermuisknop op Opdrachtprompt en wijs Als administrator uitvoeren aan. Als er een beveiligingsbericht wordt weergegeven waarin uw toestemming wordt gevraagd om dit programma uit te voeren, klikt u op Toestaan. Typ gpedit.msc in het opdrachtpromptvenster.
Allemaal leuk, maar gpedit.msc staat niet in mijn directory en als ik het probeer krijg ik: ‘gpedit.msc wordt niet herkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand. Is dit een programma wat je apart moet installeren of downloaden?

Vista premium home, 32-bit

[reden is weer om chml.exe aan de praat te krijgen. Utility To Manage Windows Integrity Levels]

Met Vista is het echt de eerste keer dat ik zoveel tijd en energie kwijt ben om een OS goed te krijgen of in te stellen. Misschien is het wel echt een kut minder goede OS.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

gpedit.msc zit niet in de home versies van Vista, ook niet in XP trouwens.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Dat is het probleem, in Home Premium zit dat niet ;)

Gaat alleen met Business, en Ultimate :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:47
gpedit.msc is alleen beschikbaar voor Business en Ultimate versie van Vista

System | Racing is in my Blood

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Barfman schreef op donderdag 27 september 2007 @ 20:21:
gpedit.msc is alleen beschikbaar voor Business en Ultimate versie van Vista
Dat antwoord stond er al 6 minuten eerder door 2 mensen gegeven? :?
Spuit 11 geeft ook modder? :D

[ Voor 5% gewijzigd door Gunner op 27-09-2007 20:22 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:33
Hoe kun je het wel krijgen?

Ik heb het weer nodig om CHML te gebruiken, dit weer om een map een Integrity Level 'low' te geven en dit weer om mijn map 'favorites' goed te kunnen gebruiken. (Heb dit in een andere thread beschreven hier)

[edit] Ik heb gemerkt dat ik met CHML wel mijn aanpassingen kan maken en gpedit niet nodig heb. Voor mij is dit wel opgelost.

Ik begin echt te geloven dat al die klachten terecht zijn. :(

[ Voor 15% gewijzigd door honey op 27-09-2007 22:30 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mja, policy settings worden als registry keys gezet, dus als alternatief zou je voor een aantal settings ook de goede keys kunnen gebruiken.

Da's dus een van de nadelen van Home versies als je een beetje PowerUser bent ;)

Overigens kan je gpedit.msc niet zomaar van een Business/Ent/Ultimate versie plukken en op Home gebruiken, daar mis je een aantal dlls en entries voor waardoor je het toch niet kan gebruiken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1