Router aansluiten op Gateway

Pagina: 1
Acties:

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 21:48
Ik heb een Gateway van Zyxel, wat zoveel inhoudt dat het een modem/router inéén is. Met 54g Wifi. DHCP staat ingeschakeld en het netwerk werkt naar behoren. Het bedraadde gedeelte dan, want ik kom op een aantal plekken in het huis niet aan een voldoende sterk signaal draadloos. Helaas kan ik de antennes van de Zyxel niet aanpassen.

Ik ben aan het kijken naar de Netgear MaxRange wireless router, die volgens een test hier http://www.hardware.info/...ewbenchmarks/bGRkZZiVmJbK met de hoogste snelheid de grootste afstand overbrugt. Het is een draft N apparaat, zonder modem functionaliteit. Daarom wil ik dan ook de Zyxel behouden. Puur en alleen maar voor de modem.

Als ik:

a de telefoonlijn aansluit op de Zyxel
b een UTP tussen de Zyxel en de Netgear leg
c de pc's draadloos en bedraad aansluit op de Netgear

Gaat het dan werken? Moet er dan heel veel aan instellingen veranderd worden om het netwerk weer overeind te krijgen?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Hans C schreef op donderdag 27 september 2007 @ 20:03:
b een UTP tussen de Zyxel en de Netgear leg
Waarom dan geen switch? Plug-and-play en nog goedkoper ook. Waarom wil je zo moeilijk doen?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

yeah (standaard tekst :P )

Zorg dat je wireless router kan komen

Lukt dat niet
Stop stel je computer in op dhcp en verbind hem met je wireles router. (een draadje werkt in praktijk het beste).
ga naar je dos prompt (start -> run -> "CMD")
tik in ipconfig
het adres wat je als gateway krijgt je je router. tik dit adres in bij je browser

krijg je geen ip adres? reset dan je router. (meestal je reset 10 sec indrukken, soms terwijl je hem aanzet, check voor de zekerheid je manual)
1) zet dhcp uit op je wireless router

2) geef lan kant op je wireless router een ip adres dat past in je subnet. e.g. 192.168.1.99

3) stop de stekker van je modem/router niet in de wan poort van je wireless router maar stop deze in de lan poort van je wireless router

4) als je laptop een vast ip adres heeft, of als je modemrouter geen dhcp aan heeft staan
geef je je laptop een ander ip adres e.g. 192.168.1.123

------------------ op dit moment moet alles goed werken ----------------

5) nu mag je denken aan beveiligingen

bij voorkeur wpa(2) wanner niet aanwezig zul je wep moeten gebruiken
let op dat je voor wpa nog wel eens je drivers van de netwerkkaart moet upgraden
en soms ook je windows moet patchen

Iperf

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 21:48
Ha, de switch. Daar had ik niet aan gedacht, die heb ik hier nog liggen ook! Ga er mee aan de slag, bedankt!

Is een switch tegenwoordig goedkoper dan een kabel?

Als dat niet lukt ga ik met de beschrijving van Fish aan de slag. Bedankt daarvoor.

[ Voor 21% gewijzigd door Hans C op 29-09-2007 11:44 ]