Toon posts:

[XP/VISTA] Dual Boot werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 756 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb na lange tijd eindelijk kunnen XP installeren ...

Jammer genoeg was eerst VISTA geïnstalleerd en dan pas XP...

Dus heeft XP de boot over gepakt van VISTA waardoor ik dus geen VISTA meer kan opstarten .. Welke lijn moet ik toevoegen in de BOOT.ini om Vista terug te kunnen nemen (anders komt min ma tende) alsook XP nog ;)...

Of moet je een speciaal programma gebruiken ...

Thx op voorbaat...
Frederic

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost met VistaBootPRO :)

**** UPDATE ****
Toch niet .. Nu kan ik terug in Vista maar als ik dan "Oudere Versie Van Windows" neem --> heeft ie een foutmelding :s dat hij niet kan opstarten ...

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2007 20:46 ]

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:10
Welke foutmelding geeft hij precies? Dat hij NTLDR niet kan vinden? Of dat hal.dll mist of corrupt is?
Waarschijnlijk koppelt Vistabootpro XP aan een verkeerde partitie. Ik heb er ook lang mee moeten klooien, maar het is uiteindelijk we gelukt. Moet wel zeggen dat ik nu met het volgende probleem zit: muis en toetsenbord hangen zich op tijdens het opstarten van XP. Hoop dat je niet in dezelfde lijn problemen zit...

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-02 12:13

darkphoenix

Chikara

Ik wil ook dualboot maken maar heb geen zin in al het gedoe. maar als je eerst xp en dan vista doet schijnt het wel te werken toch?

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ja, uiteraard.

En mensen, gebruik de search eens, hier is echt zoveel over te vinden.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Hij kan de "NTLDR" niet vinden .. Dat is mijn probleem .. is dit gemakkelijk op te lossen mss ???

Begint mij wa de keel uit te hangen ... kem moeten heel lang zoeken tegen dak xp kon installeren en nu wil hij niet meer booten lol .... tssss pc's é

Dus ja hij kan de /NTLDR niet vinden .. Welke stappen moet ik ondernemen ???

• Sypheron
Check via Vista eens of er wel een NTLDR en boot.ini etc aanwezig zijn op je Windows XP installatie schijf. Daarnaast even checken of de bootmanager van Vista inderdaad verwijst naar de juiste partitie/schijf waarop XP geïnstalleerd staat!

Verwijderd

Topicstarter
Sypheron schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 13:09:
Check via Vista eens of er wel een NTLDR en boot.ini etc aanwezig zijn op je Windows XP installatie schijf. Daarnaast even checken of de bootmanager van Vista inderdaad verwijst naar de juiste partitie/schijf waarop XP geïnstalleerd staat!
Ik heb dus die Ntldr fix gedownload .. Alles gezet in de root van de partitie waar XP staat.. Dus er staat zeker een Ntldr.

Daarna heb ik eerst met easybcd de bootloader gedeinstalleerd, naar xp geweest, de boot.ini aangepast, daarna nog eens die files in de root partitie gezet .. Daarna terug VistaBootPRO geinstalleerd en het is terug hetzelfde probleem .. Hij kan de /ntldr niet vinden ...

Waar kan je de boot in bekijken van de VISTA bootloader ???

pfff ben het echt beu aan het komen, heb eerst uren staan zoeken om eindelijk die SATA drivers te doen werken, waardoor ik xp kon installeren en nu dat :s

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2007 13:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is blijkbaar gelukt :)

Ik heb EASYbcd geïnstalleerd op mijn VISTA en blijkbaar verwees Windows XP naar een verkeerde drive zoals hierboven vermeld (daarvoor thanx _/-\o_ )..

Dus heb ik gewoon de drive-letter aangepast en nu werkt het zonder problemen ;)

Nu nog de drivers vinden voor mijn geluid en wireless LAN .. Want hij zegt geen geluidmixer te vinden, terwijl al de drivers zijn geïnstalleerd ...

• Sypheron
Graag gedaan. Zo te horen kun jij wel fatsoenlijk Windows XP in... dat is iets wat ik nog goed moet zien te krijgen. Anyway, veel plezier met je XP install ;)

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:57
Er is een tutorial te vinden als je even op Google zoekt... Heb deze vorige week gebruikt, werkt perfect.

There is no replacement for displacement!

Pagina: 1