elro camera zonder receiver

Pagina: 1
Acties:
  • 990 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 114908

Topicstarter
Hallo,

mocht dit in het verkeerder subforum staan dan daar mijn nederige excuses voor en graag een move.

Ik heb de volgende camera van een collega gekregen. En dan alleen de camera.
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/j.deenen/kleincam3.JPG

De enige info die ik kan vinden zijn 2 stickertjes. Een met Elro en het nummer 1303 erop aan de achterkant en 1 met Flamingo aan de voorkant (ook te zien op de foto). Aangezien ik vrijwel niet heb kunnen googlen met de magere info, vroeg ik me af of iemand deze cam kent en of ik er nog iets aan heb. Het snoer wat eraan zit eindigt in een telfoon stekkertje met 6 draadjes. Kan ik dit ding nog aan de praat krijgen op een of andere manier zonder veel geld uit te moeten geven.???

Alvast hartelijk dank voor enige info.

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:30

Mr.Qips

Meneer Kips dus

gewoon zoeken, vrees ik...

ik kan er zelf zo 123 niet veel over vinden, maar aan deze elro camera op marktplaats lijkt ook een zo'n platte kabel te zitten, en links zie je dat ze daar gewoon een scart-connector aan zetten. hoogstwaarschijnlijk kan je hem dus vrij eenvoudig aan je tv hangen. als je op internet niets kan vinden moet je gewoon de fabrikant mailen...

veel succes iig.

Topicstarter
tnx voor je reactie, maar hij zal toch in iedergeval voeding nodig hebben?

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:02
Ding even openmaken en uitzoeken wat de ground en de positieve voeding is. De uitvoer is waarschijnlijk gewoon composiet video. Kwestie van goed kijken en goed gokken.

Topicstarter
Iets zegt me dat het iets moeilijker ligt. Er zitten namelijk IR-leds naast de camera. Dat werkt toch alleen met digi-cams ?? of heb ik het mis? Als het een digi-cam is heb ik er waarschijnlijk niet veel aandenk ik??

• Mr.Qips

Mr.Qips

Meneer Kips dus

nee joh, het is een digitale videocamera, om aan te sluiten op je tv. een beveiligingscamera, weet je wel. om ook 's nachts iets te kunnen zien kan 'ie infrarood filmen (hij zal dat zelf voor je omzetten naar bruikbaar beeld, neem ik aan). maar dan moet er natuurlijk ook infrarood licht aanwezig zijn: de lampjes rond de camera. zie het als onopvallende nachtverlichting.

Topicstarter
ja dat snap ik, maar zal er dan een composiet signaal uitkomen? lijkt me dat eerst het digi-signaal door een DA-converter moet of sla ik de plank dan helemaal mis? Zak morgen als ik tijd heb de behuizing eens openhalen.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:25
Springuin schreef op donderdag 27 september 2007 @ 19:58:
Ding even openmaken en uitzoeken wat de ground en de positieve voeding is. De uitvoer is waarschijnlijk gewoon composiet video. Kwestie van goed kijken en goed gokken.
Er komt volgens mij inderdaad gewoon composiet video uit. Grote kans trouwens dat het een zwartwit camera is. En haal het apparaatje even open, grote kans dat de pinbeschrijving wel op de printplaat staat (+, -, en andere dingen).

• Mr.Qips

Mr.Qips

Meneer Kips dus

ik ga er vanuit dat die DAC in de behuizing zit, lijkt mij het meest logisch namelijk.

Topicstarter
dat zou kunnen natuurlijk.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06 17:24

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Deze camera's zijn nog steeds composiet video, en worden gevoed over dezelfde kabel. De IR leds zijn voor nachtopnamen. En zal meestal z/w camera zijn omdat er niet veel leds op zitten. Die zijn gevoeliger en doen beter met IR licht in donker tot 5 meter afstand.

Even opmaken zal je sneller leren over pinout telefoonstekker.
Schakelkasten met telefoonaansluitingen bestaan nog.

Het is niet moeilijk. De juiste spanning moet nog bekeken worden, maar dat kun je meestal wel van Conrad site afleiden bij zelfbouw camera modulen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-07 22:17
Openmaken en draden traceren; zo heb ik ook ooit zo'n camera''tje aan de gang gekregen...

Meestel is er een common ground tussen composiet en voeding, dan blijven er 4 draden over, beetje logisch inzicht leert je welke composiet en welke voeding is...

De andere 2 kunnen voor ir zijn, maar denk ik eerder voor geluid, ir is meestal constant aan...

Ook de massa van het geluid is vaak common ground...

Topicstarter
Geluid kan kloppen er zit namelijk volgens mij ook een speaker achterin. aan de voorkant zit een gaatje in de behuizing, misschien mic.?

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:28

SA007

Moderator Tweaking
Soms heb je ook een draadje waar je dan spanning op gooit om de ir leds aan/uit te zetten, zo'm cam heb ik hier uit een setje met bewegingsmelder. Al gaat dat meestal met een lichtsensor die erbij zit.

Microfoon zou inderdaad goed kunnen, dan zou je als pinnen zoiets hebben
Gnd (wss 2x dan)
Vcc (voeding, zal +12V of +9V zijn)
Microfoon
Speaker
Camera

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-07 13:46
ik heb eens een elro camera gehad die had 4 draden.

1:plus
2:audio
3:video(composiet)
4:min voor alles
Pagina: 1