Wisselen van WLAN met MarcoPolo werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Stormbringer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
harry1001 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 20:15:
MarcoPolo

[afbeelding]

MarcoPolo zorgt ervoor dat je mac automatisch de goede netwerkinstellingen kiest als je op een andere locatie komt, en kan ook bijvoorbeeld schijven mounten, programma's uitvoeren, screensaverwachtwoorden aan/uit zetten, en bijvoorbeeld default printers instellen.

dit hebben ze er zelf over te zeggen:

[...]

Gelicenseerd onder GPLv3, en is Gratis
Zou iemand mij kunnen helpen met die MarcoPolo? Ik snap niet waarom hij niet doet wat ik wil... :P

Wat ik wil is dat hij automatisch van WLAN wisselt, tussen die van thuis en die op school. Bij "Actions" heb ik "ToggleWifi" toegevoegd, met "Parameter" op "1", "when" op "on arrival", "context" op "Automatic", en "Delay" "none". En bij Rules heb ik een SSID en MAC rule toegevoegd (ik weet niet welke ik moet hebben, dus heb ik maar beide gedaan), mijn WLAN geselecteerd, "context" weer op "Automatic", en een lage "Confidence".

Kan iemand zeggen wat ik verkeerd doe, of wat ik vergeet te doen?

Don't live for pleasure, make life your treasure

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ik heb je bericht afgesplitst van Onmisbare tools / software - deel 4, aangezien dat topic niet bedoeld is voor support vragen :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• harry1001
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
OS X maakt zelf verbinding met een draadloos netwerk, je moet een koppeling leggen tussen een gemaakte verbinding met een WLAN of AP, en een locatie. bijvoorbeeld:

code:
1
2
Rule: WlanThuis > Location thuis(100%)
Action: Thuis(onArrival) > NetworkLocation(Thuis)

De confidence is bedoeld om een balans tussen meerdere informatiebronnen te vinden, als het WLAN thuis er is, is de kans dat je thuis bent 100% (waarschijnlijk ;) ).

met togglewifi, zet je de Wifi radio aan/uit. Om van netwerklocatie te kunnen veranderen moet je de IP-locatie's (systeemvoorkeuren) van OS X gebruiken, om de IP's op te geven die bij een bepaalde locatie horen (dropdown box, bovenin). Bij Context:automatic is het volgens mij ook zo, dat OS X zelf de beste IP-locatie uit gaat zoeken, en dat lijkt me niet helemaal de bedoeling

(Ik hoop dat deze uitleg een beetje te volgen is, het is nogal moeilijk uit te leggen)

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-02 07:36
Begrijp ik van marcopolo goed dat je bv als je op netwerk x zit dat printer y dan de default wordt. Zit je op netwerk a dan printer b etc...

• harry1001
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
lowfi schreef op donderdag 27 september 2007 @ 20:42:
Begrijp ik van marcopolo goed dat je bv als je op netwerk x zit dat printer y dan de default wordt. Zit je op netwerk a dan printer b etc...
daar komt het wel op neer, maar je kunt ook (netwerk-)schijven mounten, screensaverwachtwoorden aan/uit zetten, geluid aan/uit zetten, IMAP/SMTP servers in mail veranderen, en ander nuttige (en minder nuttige) dingen automagisch veranderen.