Toon posts:

3DMark06 stresstest

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoy,

Ik ben compleet bleu als het aankomt op overklokken, maar graag had ik me er toch graag voor de eerste keer aan gewaagd.
Ik ben zonet begonnen met de grafische kaart en dat lukt me allemaal wel maar overal wordt gezegd dat je 3DMark06 best gebruikt om steeds je stappen in de OC te stressen en te testen.
Ik denk dat iedereen wel al een benchmark kan draaien maar hoe precies gebruik je 3DMark dan best om te stressen. Momenteel draai ik gewoon de benchmark op de sm2 & 3 graphics test, maar dit lijkt me zo onvoldoende.

Verwijderd

Je gebruikt 3dmark om te kijken of er geen artifacts te voorschijn worden.

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-07 13:59
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 19:44:
Je gebruikt 3dmark om te kijken of er geen artifacts te voorschijn worden.
ik dacht dat je juist 3dmark gebruikt om punten te vergelijken zodat je kan zien hoeveel sneller je kaart is geworden.

en dat je bijv. in atitool zo'n schermpje krijgt zodat hij "scant" op artifacts in een direct3d applicatie

Verwijderd

oddish2211 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 21:40:
[...]

ik dacht dat je juist 3dmark gebruikt om punten te vergelijken zodat je kan zien hoeveel sneller je kaart is geworden.

en dat je bijv. in atitool zo'n schermpje krijgt zodat hij "scant" op artifacts in een direct3d applicatie
De Deep Freeze test van 3dmark is een goeie indicator voor de stabiliteit van je kaart. ATi's arti scanner ook, daar heb je gelijk in.

• Kettingspanner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-07 11:42
Volgens mij controleer je alleen je resultaten. Met je bios kan je overclocken. Ik kan bv ook met mijn software van mijn videokaart (Catalyst) mijn videokaart overclocken. Kan iedereen, doet i automatisch. Verder zijn er op dit forum een aantal hele mooie topics over overclocken.
Als je dat hebt gedaan, controleer je het met diverse progjes, bv 3dmark06 voor video, of memtest voor je geheugen!
Check de FAQ's eens!

Succes

(ben ook een leek trouwens)