AGP kaart stuk?

Pagina: 1
Acties:

• t0tum
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-11-2023
Ik ondervind een raar probleem met mijn oude AGP kaart.
Thuis heb ik nog Medion PC staan uit de vorige generatie;
Intel 3.0Ghz,
160Gb hd
Ati 9800 pro

Het probleem is dat dit kaartje gloeiend heet wordt de laatste tijd.
Zelfs als je Windows welkom scherm even aan laat staan, kan je de kaart al niet meer aanraken. De zijpaneel is geel verkleurd van de hitte en kunststof pen, als je die tegen de ronde heatsink drukt, dreigt dwars door de ribben te smelten (wanneer idle).
De kaart zelf vertoont geen artifacts, strepen, oid., alleen laden van grafische interfaces gaat een stuk trager.

Valt dit kaartje nog te redden?
Ook vraag ik me af wat er mis is gaan, want je moet wel een partij stroom doorheen jagen wil je die zo warm krijgen en terwijl die niks staat te doen.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Draait de ventilator nog wel goed? Mijn ervaring met die kaarten is dat de ventilator snel stuk gaat. Blaas ook eens alle stof weg van tussen de koelribben. Verder kan je nog een casefan voor de kaart monteren als voorlopige oplossing zodat hij zeker niet stuk gaat.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Lijkt erop dat hij zijn warmte niet kwijt kan, dikke kans dat koelribben volzitten met stof..

Open maken en uitblazen/uitzuigen/schoonmaken.

• t0tum
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-11-2023
De koelribben heb ik als eerst schoongemaakt met oude tandenborstel en ventilator draait overigens op volle toeren. De pc zelf was nooit overclocked geweest.
Heb net oppervlakte temp. van heatsink gemeten, die loopt na 10 minuten alleen windows tot 110 C. Ik neem aan dat de kaart zelf wel rond 130 moet zijn.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ben je zeker dat de kaart niet overklokt is? Volgens mij draait de ventilator toch niet helemaal meer goed. Ik zou er een casefan op richten en zo snel mogelijk de koeling vervangen.

Het gaat toch om deze kaart?
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwareportal.ru/News/Pictures/November.2003/Radeon9800xl.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Admiral Freebee op 27-09-2007 22:53 ]