Mijn vorige topic is net mooi opsloot gegaan onder het mom van te weinig info. Leuk en aardig maar daar schiet ik dus niks mee op. Het punt is dus dat mijn pc helemaal geen beeld meer geeft, het beeld gaat geeneens aan dus ik kan ook niet meer info geven. De troubleshoot guide waar naar gewezen werd heb ik ook niks aan want daar staat niks in over wat te doen als je beeldscherm geeneens aan gaat. Ik heb zelf al geprobeert waarvan ik denk dat het het enige is wat ik zelf kan doen aangezien ik geen hele lading reserve onderdelen in huis heb. Ik heb de monitor getest, ik heb de videokaart eruit gehalad en er weer ingedaan en een bios reset. Dat helpt allemaal niet.
Ook was ik een reply aan het tikken op alle reply's in het vorige topic:
Ook was ik een reply aan het tikken op alle reply's in het vorige topic:
De pc stond aan toen ik wegging, het lijkt me sterk dat er stekkertjes losgaan terwijl ik weg benVerwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 17:57:
heb je alles nagekeken? stekkers e.d.?
Zoals? Ik krijg geeneens een bios scherm te zien dus ik kan moeilijk meer info geven want ik krijg niet meer info van mijn pc om hier neer te zetten hoe graag ik dat ook zou willen.Microkid schreef op donderdag 27 september 2007 @ 17:57:
M'n glazen bol is bij de reparateur dus ik kan helaas niet zien wat er aan de hand is.
Je zal toch echt wat meer info moeten geven, hier kunnen we echt niets mee.
Ik heb helaas niet de beschikking over een hele stapel reserve onderdelen om alles uit te kunnen sluiten. Ik heb de standaard dingen geprobeert zoals beeldscherm testen, de videokaart eruit en erin stoppen, bios reset en veel meer kan ik zelf niet doen.The Triad schreef op donderdag 27 september 2007 @ 17:58:
Wat heb je zelf al geprobeerd? Dit is namelijk niet computerforum.nl maar gathering.tweakers.net.
Dat betekent dat je de policy volgt:
[...]
[...]
Het beeldscherm stond gewoon ingesteld op zichzelf uitschakel na 20 minuten zoals ik al jaren doe. Wat betreft stekkertjes en weet ik wat, tja als het 4+ uur achter elkaar werkt en ik ga naar school en daarna werkt het niet meer, dat kan niet door een stekkertje komen lijkt mij. Molex, sata en ide stekker vallen niet zomaar uit hun connector en aangezien mijn beeldscherm geeneens meer aangaat kan het moeilijk aan een stekkertje liggen.M2M schreef op donderdag 27 september 2007 @ 17:58:
[...]
heb je de hangen en opstartproblemen troubleshooter al doorgewerkt?
zeker als je 'm zelf in elkaar hebt gezet en 'm gewoon aan laat staan (inclusief beeldscherm) de dag nadat je 'm in elkaar hebt gezet dan zou er nogal eens wat dingen mis kunnen zijn gegaan (denk aan stekkertjes die los zitten e.d.)
als het mijn pc betreft, zet ik de eerste week mijn pc alleen aan als ik er ook bij ben. kortsluiting door verkeerde montage zit in een klein hoekje, en optimaal is het systeem dan toch nog niet.
ik zou zeggen, check de kabels, en loop die troubleshooter eens door.
Zoals altijd is zo'n beetje het eerste wat ik deed kijken naar de cpu temp in de bios. De fan heeft echt de hele tijd op de 1300rpm stand gedraait en de bios gaf toen ik het checkde 23 graden aan (zal waarschijnlijk wel wat op zijn gelopen omdat dat met open kast was en toen die nog niet zo lang aanstond) dus overhitting kan het denk niet zijn. Iig niet van de cpu. En zelfs als de cpu dood zijn zou zijn zou ik iig nog beeld moeten krijgen en vervolgens een lading cpu errors. Maar ik krijg helemaal niks.Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 17:59:
[...]
Misschien iets te snel antwoord, maar de kans op een JA is helaas wel groot. Stel namelijk dat je koeler niet goed zat van de CPU dan heeft deze het gister avond overleeft, maar een schooldag zijn wel wat meer uren.....En een Q6600 is nu niet bepaald koud te noemen....
Maar kijk maar eens alle opties door.
Benjamin