Hallo,
mijn vraag is hoe ik de schrijfbeveiliging kan verwijderen van een floppy? hartstikke bedankt!!!
mijn vraag is hoe ik de schrijfbeveiliging kan verwijderen van een floppy? hartstikke bedankt!!!
Anoniem: 204528
[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 204528 op 27-09-2007 18:03 ]
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
Ik denk het wel.Trinsec schreef op donderdag 27 september 2007 @ 18:03:
Is de floppy al zo oud dat men het niet meer weet?
In een van de hoeken aan de bovenkant van een floppy zie je een klein schuifje. Als je een gat ziet, is het beveiligd. Als je geen gat ziet, is het schrijfbaar.
[ Voor 66% gewijzigd door nsa1984 op 27-09-2007 18:06 . Reden: aanvulling ]
De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?
Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...
Nou, bij dat plaatje dus nietBeugelfles schreef op donderdag 27 september 2007 @ 18:04:
http://shop2.borca-online.nl/images/floppy20disk.jpg
Dat vakje rechtsonderin toch?Ik twijfelde serieus even, ik heb allang geen floppy meer in mijn handen gehad
[ Voor 9% gewijzigd door ibmos2warp op 27-09-2007 18:11 ]
Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.
==
hoi
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Anoniem: 35978
[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 35978 op 27-09-2007 21:49 ]
Anoniem: 4629
Lijkt me toch niet zo moeilijk om 'floppy disk write protect' of zo in Google te gooien ?shadowillusions schreef op donderdag 27 september 2007 @ 18:02:
Hallo,
[ Voor 9% gewijzigd door denivan op 27-09-2007 19:01 ]
Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"
Daar kan je natuurlijk over discussieren. Het binnenste van de diskette is immers nog steeds flexible, dus een floppy. Toegegeven, het omhulsel is niet buigbaar, maar goed....Anoniem: 4629 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 18:57:
Ik weet niet wat er erger is. Een generatie die niet weet hoe een floppy werkt, of een generatie die google niet weet te gebruiken om te leren hoe een floppy werkt.
Afgezien natuurlijk van mensen die floppy zeggen als ze diskette bedoelen.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 4629 op 27-09-2007 19:07 ]
Anoniem: 4629 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 19:04:
Het is het gehele medium dat bij een echte floppy buigzaam is. Daar heeft het de naam van. Het ding is letterlijk floppy. Dat is bij een diskette niet zo
Ik zou het wel strak vinden als iedereen hier aangeeft hoe hij een diskette moet unlocken, terwijl hij een echte 51/4" floppy + loopwerk op z'n bureau heeft staan
Of een 8" dinosaurus
Dat is toch het "grote" verschil tussen een 3.5" diskette en een 5.25" floppy?Anoniem: 4629 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 19:04:
Het is het gehele medium dat bij een echte floppy buigzaam is. Daar heeft het de naam van. Het ding is letterlijk floppy. Dat is bij een diskette niet zo
Hahaha jah heb je gelijk in, maar iemand die nog een echte floppy drive in heeft staan en niet weet hoe dat moet? Die zullen zeldzaam zijn vrees ik. Ik heb zelf mijn laatste 5.25" een maand of drie geleden weg gedaan.Anoniem: 4629 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 19:04:
Ik zou het wel strak vinden als iedereen hier aangeeft hoe hij een diskette moet unlocken, terwijl hij een echte 51/4" floppy + loopwerk op z'n bureau heeft staan
Of een 8" dinosaurus
De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?
Stikkertje wat over het gaatje aan de rechterkant van de flop zit weghalenAnoniem: 4629 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 19:04:
[ Voor 9% gewijzigd door ibmos2warp op 27-09-2007 20:37 ]
Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.
Ik heb hier ergens nog een 5,25" drive, ik denk zelfs meerdere. Maar ik heb nooit floppies gehad. Je kan ze volgens mij ook nergens meer kopen.Anoniem: 4629 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 19:04:
[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 27-09-2007 23:33 ]
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Ik ben bang dat mijn generatie de 5.25" floppies niet kent.nsa1984 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 20:04:
Dat is toch het "grote" verschil tussen een 3.5" diskette en een 5.25" floppy?
Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...
Nieuw wordt wat lastig inderdaadW3ird_N3rd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 23:33:
[...]
Ik heb hier ergens nog een 5,25" drive, ik denk zelfs meerdere. Maar ik heb nooit floppies gehad. Je kan ze volgens mij ook nergens meer kopen.
Goh, dat is dan snel gegaan, zo in dat halfjaarBeugelfles schreef op donderdag 27 september 2007 @ 23:40:
[...]
Ik ben bang dat mijn generatie de 5.25" floppies niet kent.
(...)
Ook één voor een Atari toevallig, daar ben ik nog naar op zoek.W3ird_N3rd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 23:33:
[...]
Ik heb hier ergens nog een 5,25" drive, ik denk zelfs meerdere. Maar ik heb nooit floppies gehad. Je kan ze volgens mij ook nergens meer kopen.
[ Voor 51% gewijzigd door Jaap-Jan op 27-09-2007 23:47 ]
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
==
hoi
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Nope, een neefje had een computer met tapes, maar wij hadden gelukkig direct een floppydrive bij onze 600XL en 130XEEusebius schreef op donderdag 27 september 2007 @ 23:46:
Tjonge ... nieuwerwets gedoe allemaal. Zijn er nog mensen die net als mij met bandjes zijn begonnen?
[ Voor 19% gewijzigd door Jaap-Jan op 27-09-2007 23:51 ]
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Bandjes? Dat was nog een luxe artikel toen ik begon met de zx-81/c64...Eusebius schreef op donderdag 27 september 2007 @ 23:46:
Tjonge ... nieuwerwets gedoe allemaal. Zijn er nog mensen die net als mij met bandjes zijn begonnen?
Nah, hoeft niet johIva_Bigone schreef op donderdag 27 september 2007 @ 23:44:
[...]
Nieuw wordt wat lastig inderdaad, maar gebruikt lukt nog wel, kijk maar eens op de div. 2e hands sites.
Volgens mij heb ik ook nog ergens een stapeltje waar ik toch niks meer mee doe, zal morgen eens kijken voor je
Alleen maar voor PC zover ik weet. Of Atari moet daarmee overweg kunnen maar als je er zo speciaal naar vraagt zal dat wel nietJaap-Jan schreef op donderdag 27 september 2007 @ 23:44:
[...]
Ook één voor een Atari toevallig, daar ben ik nog naar op zoek.Ik heb laatst een Atari 130XE gekocht met tapedrive, maar man, wat zijn die tapes gru-we-lijk traag
. Zelfs in 1989 hadden we al geen tapedrive meer, maar nu wel
.
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Opper-prutser
Yup met mijn eigen Sinclair ZX-81 en ZX-Spectrum... dat zijn tijden... heb alle software nog liggenEusebius schreef op donderdag 27 september 2007 @ 23:46:
Opper-prutser
Nu de Solid State HD's komen krijgen we straks ook nog een generatie die niet eens meer weet wat een harde schijf was. En CRT monitoren. Hercules, iemand?Anoniem: 4629 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 18:57:
Ik weet niet wat er erger is. Een generatie die niet weet hoe een floppy werkt, of een generatie die google niet weet te gebruiken om te leren hoe een floppy werkt.
Afgezien natuurlijk van mensen die floppy zeggen als ze diskette bedoelen.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Toch eens beter opletten dan, ik heb vorige maand echt een hele berg der uit gedaan.W3ird_N3rd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 23:33:
[...]
Been there done that. Hoewel het hier ook vaak van scratch gescheven werd met "copy con file.bat".Anoniem: 4629 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 23:48:
batchfiles bewerken met edlin, anyone?
*Kzoenk Kzoenk Kzoenk...* Huh? Oh vergeten... Dat overkwam me alleen in het begin eigenlijk.Anoniem: 4629 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 23:46:
* Anoniem: 4629 heeft nog gewoon met echte floppies gewerkt. En dan vergeten het hendeltje omlaag te gooien.
Ook gouden tijden: XT zonder harddisk. Als je de luxe had om 2 floppydrives te hebben was het makkelijk. Maar anders deed je eerst de DOS-flop laden waarbij het in mem werd gezet, en dan de flop met de applicatie. (lees: zork!)
[ Voor 54% gewijzigd door Ultraman op 28-09-2007 03:21 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq