Toon posts:

Asus GeForce 7800GT TV-out of 100Hz TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
[edit]Topic zit een foutje in moet zijn: .... 7800GT TV-out op 100Hz TV.

Hallo, Ik heb een probleempje en al meerder fora afgestruind maar vind nergens een vergelijkbaar probleem.

Probleem:
Als ik mijn TV-out configureer, S-Video PAL-B
Ik krijg prima beeld, echter wanneer ik een video of DVD afspeel lijkt het erop alsof de video frames skipped. Beeld en geluid blijven synchroon en de snelheid van de video blijft ook correct maar het is een soort slideshow (overdreven). Ik dacht zelf dit heeft misschien iets te maken met interferentie o.i.d. maar geen idee wat ik hier aan kan doen. Ik heb verschillende PAL optie geprobeerd en ook de composiet verbinding geprobeerd.

Met sommige video's heb ik er minder last van maar op mijn monitor lopen de video's altijd strakker. Het gaat mij hier niet om beeldkwaliteit maar meer om hoe vloeiend de video loopt.

Overigens als ik een dvd in mijn reguliere dvd speler doe die aan de TV hangt heb ik geen probleem.

Herkent iemand dit probleem? en weet iemand een antwoord?

Mijn dank is alvast groot.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2007 18:03 ]

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-07 13:59
wat zijn de specs van je pc?

Verwijderd

Topicstarter
P4 3.2 dual core, ASUS GeForce 7800 GT 256mb, 2 GB Dual Channel. Draai windows XP home.

Ik heb al een oplossing gevonden door niet Dual View te draaien maar gewoon single view op de TV dan geen enkel probleem met Frame skip. Ik denk dat ie gewoon vast loopt op Dual view met verschillende refreshrates.

Hij verdeelt de desktop in 2 delen en dat is waarschijnlijk iets te complex met 2 refreshrates en resoluties.

Dank voor het lezen, jammer dat het niet kan maar ik heb er vrede mee om gewoon volledig te switchen van single view Monitor naar single view TV.