Toon posts:

Computer ziet servers niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo..

Ik heb een probleem hier in mijn netwerk, Mijn servers en mijn computer zitten allebei in het zelfde werkgroep, genaamd "orionlan".
Eerder had ik altijd een P schijf (netwerkschijf) met mijn muziek, documenten etc.
Maar nu kom ik vanmiddag uit school. en zette mijn computer aan, en ineens ziet mijn computer beide servers niet meer, ze staan wel aan, alleen via het ip adres kan ik ze nog bereikken.
Ik heb al op meerdere manieren gecheked of de servers wel aan stonden etc.
en ja, ze staan aan, De servers zien elkaar ook.

Dit probleem is zeer vervelend.

Dennis,

Verwijderd

Kan je hem pingen op ip adres en op computernaam?

Zoja wel op ip adres maar niet op naam, dns probleem.

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:37
Mischien je firewall die na een automatische update strenger afgesteld staat?

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-03 13:26

Arethusa

Niet die server

Misschien staan er meldingen in de event-viewer van je pc, daar zou je ook eens kunnen kijken.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-03 11:05
Er zit een bug in XP SP2 dat als je de firewall uitzet de Computer Browser service crasht, waardoor je geen computers meer in het netwerk ziet.
Microsoft heeft hier een KB en fix voor.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

Topicstarter
FatalError schreef op donderdag 27 september 2007 @ 18:31:
Er zit een bug in XP SP2 dat als je de firewall uitzet de Computer Browser service crasht, waardoor je geen computers meer in het netwerk ziet.
Microsoft heeft hier een KB en fix voor.
Weet jij toevallig ook waar ik die kan downloaden?:)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-03 11:05
http://support.microsoft....3Ben-us%3B889320&x=4&y=12

Hier kan je echter niet het bestand downloaden, daarvoor moet je contact opnemen met microsoft of creatief googlen.

Het bestand voor de Engelse Windows heet WindowsXP-KB889320-x86-ENU.exe

[ Voor 16% gewijzigd door FatalError op 27-09-2007 22:35 ]

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Pagina: 1