Toon posts:

Computer dood?

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Gister heb ik mijn nieuwe systeem in elkaar gezet (q6600, asus p5w, 2gb ram), vannochtend werkte alles goed. Ik ging naar school, liet mijn pc zoals altijd aanstaan. Nou kom ik net thuis en het scherm is zwart (beeldscherm stond nog wel aan) en alles was vastgelopen. Ik reset, maar er gebeurt helemaal niks. Ik krijg niks in beeld en ik hoor ook geen hdd activiteit. De fans gaan wel draaien.

Heeft mijn pc zichzelf na een dag nou al naar de klote geholpen? :r

• Mr-Beamer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-10-2025

Mr-Beamer

And what shall I improve today

ja

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

Verwijderd

heb je alles nagekeken? stekkers e.d.?

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 19:05

Haan

dotnetter

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:48

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

M'n glazen bol is bij de reparateur dus ik kan helaas niet zien wat er aan de hand is.
Je zal toch echt wat meer info moeten geven, hier kunnen we echt niets mee.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05 14:26

Sebazzz

3dp

Wat heb je zelf al geprobeerd? Dit is namelijk niet computerforum.nl maar gathering.tweakers.net.
Dat betekent dat je de policy volgt:
Een topic openen

Als je een probleem hebt waar je niet uit komt, mag je uiteraard een topic openen. Daar zitten wel een paar voorwaarden aan:

* Probeer het eerst zelf op te lossen.

Als je een probleem hebt, is het de bedoeling dat je pas een topic opent op het moment dat je er zelf niet meer uit komt maar het wel eerst zelf geprobeerd hebt. Lees altijd de handleiding en kijk op de support pagina van de fabrikant. Zoek ook eens met google, in de google groups en met de search van het forum. Ook de FAQ's van de diverse fora hebben veel oplossingen. Als een vraag al gesteld is, of hij is makkelijk zelf op te lossen of te vinden, dan is het niet de bedoeling dat deze hier gepost wordt.
* Wees duidelijk, geef aan wat je al geprobeerd hebt.

Lukt het je niet om het zelf op te lossen, start dan gerust een topic maar geef duidelijk aan wat je probleem is en geef ook specifiek en duidelijk aan wat je gezocht en gevonden hebt, en waar je vast zit met je probleem. Doe je dit niet, dan kunnen we ervan uit gaan dat je dit niet gedaan hebt met als gevolg dat je topic op slot gaat. Dit kan je makkelijk voorkomen door aandacht aan de openingspost te besteden.
* Geef de inhoud van een topic aandacht.

Als je geen probleem hebt, maar een discussie wilt starten, maak dan ook een duidelijk topic waarin je iets stelt en beargumenteert waarom dat zo is. Loze mededelingen en topicstarts van maar één regel worden niet zo gewaardeerd.
* Geef een topic een logische titel die de inhoud ervan samenvat.

Het is niet de bedoeling dat je een titel maakt die de aandacht trekt, met veel uitroeptekens, hoofdletters of met "HELP HELP!" in de titel. Bedenk iets wat het onderwerp specifiek dekt.
* Plaats het topic in het juiste forum.
* Plaats een topic maar één keer in één forum (niet dubbel of crossposten)
* Als een topic gesloten is, mag je het niet zomaar opnieuw openen, zie daarover Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!.
Help, mijn PC doet het niet!

De laatste tijd begint PMG steeds meer een verzamelbak van algemene PC problemen te worden met als koploper "Help, mijn PC doet het niet!". Om je probleem zo snel mogelijk te verhelpen :) hier een paar regels:

*

Neem de PMG FAQ door om de antwoorden op de meestgestelde vragen te bekijken en eventueel om jezelf enige basics te verwerven waar nodig.
*

Lees de Hangen en opstartproblemen troubleshooter waar de PMG FAQ naar verwijst; deze staat boordevol handige tips. Doe er je voordeel mee.
*

Gebruik de Search. Jij bent vast niet de eerste met een probleem en veel is hier al aan bod geweest.
*

Indien je een topic opent omdat bovenstaande stappen je geen soelaas kunnen bieden, dien je compleet te zijn!
o

Geef een exacte omschrijving van het probleem, compleet met de eventuele foutmeldingen, en wanneer het zich voor doet.
o

Geef de geschiedenis van het probleem aan (was het altijd al zo of is het iets van de laatste tijd en zo ja, welke eventuele veranderingen hebben zich voorgedaan voorafgaand aan de eerste maal dat het probleem optrad?).
o

Geef een exacte omschrijving van de hardware (mobo, CPU, koeler, geheugen, opschrift geheugenchips indien geheugengerelateerd, voeding, videokaart, geluid/netwerkkaart, etc.), noem wel de officiële merknamen en type-aanduidingen en geef beslist géén ellenlange uitdraai van een of ander diagnoseprogramma. Verwijzingen naar signatures of specificaties elders op het Internet zijn ook not-done, aangezien ze aan veranderingen onderhevig zijn.
o

Geef duidelijk aan welke software (OS, drivers) je gebruikt.
o

Geef aan welke BIOS instellingen je gebruikt (met name als het een geheugengerelateerd probleem is).
o

Vergeet vooral niet te vermelden wat je allemaal al hebt getroubleshoot met de Hangen en opstartproblemen troubleshooter en wat de resultaten ervan zijn.
o

En niet onbelangrijk: vat het probleem samen in een zo duidelijk mogelijk topictitel. Dus niet "pc probleem", maar bijvoorbeeld "Asus P4P800 Deluxe crasht met BAD_POOL_CALLER".

Wees uitgebreid, zodoende kun je het beste geholpen worden en verzandt het topic niet in een herhaling van tips of tips welke jezelf al geprobeerd hebt. Daarnaast laat je er mee zien dat jezelf ook het één en ander serieus geprobeerd hebt; onverschilligheid wordt hier niet zo gewaardeerd namelijk ;)

Mocht je je niets aantrekken van bovenstaande punten, dan gaat je topic onherroepelijk op slot.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-05 09:10

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 17:53:
Gister heb ik mijn nieuwe systeem in elkaar gezet (q6600, asus p5w, 2gb ram), vannochtend werkte alles goed. Ik ging naar school, liet mijn pc zoals altijd aanstaan. Nou kom ik net thuis en het scherm is zwart (beeldscherm stond nog wel aan) en alles was vastgelopen. Ik reset, maar er gebeurt helemaal niks. Ik krijg niks in beeld en ik hoor ook geen hdd activiteit. De fans gaan wel draaien.

Heeft mijn pc zichzelf na een dag nou al naar de klote geholpen? :r
heb je de hangen en opstartproblemen troubleshooter al doorgewerkt?

zeker als je 'm zelf in elkaar hebt gezet en 'm gewoon aan laat staan (inclusief beeldscherm :/) de dag nadat je 'm in elkaar hebt gezet dan zou er nogal eens wat dingen mis kunnen zijn gegaan (denk aan stekkertjes die los zitten e.d.)

als het mijn pc betreft, zet ik de eerste week mijn pc alleen aan als ik er ook bij ben. kortsluiting door verkeerde montage zit in een klein hoekje, en optimaal is het systeem dan toch nog niet.

ik zou zeggen, check de kabels, en loop die troubleshooter eens door.

-_-

Verwijderd

Misschien iets te snel antwoord, maar de kans op een JA is helaas wel groot. Stel namelijk dat je koeler niet goed zat van de CPU dan heeft deze het gister avond overleeft, maar een schooldag zijn wel wat meer uren.....En een Q6600 is nu niet bepaald koud te noemen....

Maar kijk maar eens alle opties door.

Benjamin

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 09:42
Zie Haan. Op deze manier kunnen we je niet echt helpen. Blijf rustig, probeer diverse zaken uit de troubleshooter en open indien nodig een nieuw topic. Zet daar dan wel in wat je hebt geprobeerd plus de ervaringen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.