Ik heb grote ingescande bouwtekeningen. Ze zijn opgeslagen als een jpeg. Nu zoek ik een programma waarmee gebruikers deze bestanden kunnen openen, erop inzoomen en vervolgens alleen het ingezoomde deel middels een druk op print kunnen afdrukken. Vooral dit laatste schijnt moeilijk te liggen. Ik wil geen fotoshop programma met allemaal toeters en bellen en waar ik moet knippen en plakken voor dit kan. Wie weet welk programma geschikt is?
irfanview?
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Printscreen ?
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
die laat niet standaard het ingezoomde afdrukken.
Deze word vaak afgevangen door windows om als grafisch kladblok te functioneren.u_nix_we_all schreef op donderdag 27 september 2007 @ 17:44:
Printscreen ?
Wat ik persoonlijk meestal doe.
Irfan starten
selectie maken wat ik "Wil afdrukken"
[ctrl]+c
[image]
[create new emty image]
width 1px
heigt 1px
[ctrl]+v
en vervolgens
printen naar full size afdrukformaat
De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?
Ik gebruik zelf wel eens eDrawings Viewer Free om bouwtekeningen te bekijken. Deze heeft de afdrukoptie "Print" > "Active Sheet" > "As Displayed". Wat alleen het ingezoomde gedeelte afdrukt.Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 17:43:Ik heb grote ingescande bouwtekeningen.
maar...
het is alleen voor autocad bestanden etc. Ik heb even gecontroleerd, hij slikt geen jpg's...Ze zijn opgeslagen als een jpeg.
Het is zeker geen mogelijkheid dat je die tekeningen digitaal krijgt aangeleverd?
Pagina: 1